Inlägg från: Melody 88 |Visa alla inlägg
  • Melody 88

BF Mars 2014

iSawas skrev 2013-07-22 12:33:15 följande:
    Vi blivande pappor vill också veta ;)
    Ja det är klart ;) 
  • Melody 88
    stuvadvitkål skrev 2013-07-23 17:41:10 följande:
    Hej! Har skrivit här nån gång, odag har jag vart på inskrivning :) vecka 5+0 gick in o vecka 6 idag
    Oj så tidigt du fick skriva in dig är väldigt ovanligt man brukar få vänta till v 12 minst
  • Melody 88
    Marinero skrev 2013-07-23 18:15:10 följande:
    Jag minns att jag fick göra min inskrivning redan vid första mötet när jag väntade första barnet, blev själv förvånad. Med andra gjorde jag det också i v12.
    Ja då kanske dom tar inskrivningen med mig också då vi ändå far på hälsosamtalet vi får väl se ;)
  • Melody 88
    Anka77 skrev 2013-07-23 20:20:09 följande:
    Hoppar in här 😄 plussade i helgen, bf 24/3 med barn nr 4. De andra är födda -02, -05 och -11 Lite illamående och växtvärk, annars inga symtom ännu
    Då har vi samma BF datum men allt sånt där kan ju ändras om man föder för tidigt eller går över vilket är vanligt, blir mitt första barn.  
  • Melody 88
    asan25 skrev 2013-07-25 18:51:42 följande:
    Kanske dags att kolla på mammakläder i helgen Förvånad.
    Favoritbyxorna verkar inte passa längre....

V 9 och enligt appar syns det inte ens i v 13 vilka bullshit appar alltså, då det verkar kunna synas tidigt
  • Melody 88
    asan25 skrev 2013-07-25 19:18:44 följande:
    Jag tror de menar att man inte ser bäbismagen tidigare, att jag är så svullen tror jag beror på att livmodern växer mycket just nu och det är inte varje dag jag ser ut så här utan det går upp o ner.
    När jag ligger ner syns det ju inget.
    Ja iof :) Dummt att man ska bli så svullen att man ser gravid ut, då man inte vill att det ska synas igen, också varit lite extra svullen idag, men jag har redan mage sen innan, så jag såg typ gravid ut innan fast jag inte var det störande nog..
  • Melody 88
    Marinero skrev 2013-07-26 08:27:19 följande:
    Jag hade turen att jag ff va mammaledig när jag blev gravid med andra barnet för det syntes jättetidigt! När jag berättade för några vänner i v11 så hade en av dem redan misstänkt haha. När jag sedan gick till jobbet va jag ändå i sjätte månaden, va så roligt för sist de såg mig va jag lika gravid, såg nog ut som jag ff väntade första barnet

Igår tryckte jag på brösten för skojs skull, och det kom mjölk Förvånad Vet inte om det hade jort det om jag tryckt innan jag blev gravid hlr, för jag vet sedan tidigare att det kommer bröstmjölk om man klämmer även efter man slutat amma. Men nu har jag ju inte ammat på 2 år!! ngn mer som har bröstmjölk redan?
    Alltså jag gjorde en abort för snart 2 år sen, och min råmjölk i brösten försvann aldrig jag hade redan börja producera rå bröstmjölj i v 7, aborten gjorde jag en dag innan jag skulle gå in i v 8, och var riktigt jobbigt att ha kvar bröstµjölken, men det försvann i högra bröstet, men var kvar i vänstra så det är rå skummt. Får se när det börjar läka den här gången, då måste man ju köpa osköna BHAR med ammnings inlägg i, hatar uppfinningen BH finns inget oskönnare att ha på kroppen....
  • Melody 88

dom säger ju att man ska amma upp till ett halvår sen del amma tills barnet är 2 år om man kan, men är antagligen inte nödvändigt, men är väl för att dom ska få starkare immunförsvar 

• Melody 88

Ja jag hoppas iaf jag kan amma mitt barn, jag vill verkligen amma för att det är det bästa för dom så dom får lite starkare immunförsvar, men skulle det absolut inte gå eller vara min grej är det ju tur att ersättning finns... Nu har jag börja få milt milt illamående efter middagen, idag fick jag det ett tag efter, men då funkar sea banden bra så det lägger sig grymt skönt faktiskt, men det är så lite att man inte stör sig, men går det göra något åt varför inte liksom...

• Melody 88
    juliaannaeva skrev 2013-07-26 23:12:47 följande:
    Ang. Operation och amning så är de jätte olika, jag hade massor med mjölk men den var som blask, innehöll inte tillräckligt så dottern skulle bli mätt. Men har en kompis som fått barn och också gjort den o hon har jätte bra mjölk och helammar! Så ska man amma så får man verkligen se till att äta massor så den blir innehållsrik! :)
    Att det ska vara så olika, man får hoppas på det bästa.

Svar på tråden BF Mars 2014