Inlägg från: Prinsessan på ärten |Visa alla inlägg
  • Prinsessan på ärten

BF Mars 2014

Polarlantis skrev 2013-08-30 08:08:57 följande:
    Hett tips till nyfödd: kompostgaller ovanpå sängen så slipper man katter I sängen :) FUnkade tills plutt började sparka i gallret, då höjde vi upp detlite och sedan tog vi bort det. Inga missar där inte!
    Vi har hund också och var så klart också fundersamma på allergi men det har gått fint. Om dom blir utsatta som små brukar det ju också byggas massor med antikrioppar så dom klarar av det.
    Vilket bra tips!!!

Älskar detta forumet! Förhoppningsvis lär sig katterna efter ett tag. De två äldre är lugnare men sover gärna hos oss ( killen vill helst dela kudde med mig och smyger dit när jag somnat... Kryper upp och lägger tassen på min hand och somnar :)

Sen har vi en liten ettårig odåga. Den enda som jagar, klättrar i gardiner ( vi kör gardinfritt nu) och kryper in under täcket och snittar en i foten för att man ska vakna. Hoppas han hinner mogna lite tills mars...
  • Prinsessan på ärten
    Afla skrev 2013-08-31 09:59:23 följande:

Vecka 13 imorgon här med smile1.gif .

Vad mysigt att känna bebisen, längtar efter att göra det. Kände med dottern i v 13, sånt där sprattel. Men med sonen kände jag inte förrän efter v 20, hade moderkakan i framvägg då

Jag har moderkakan i framvägg nu. Eller höger fram liksom. Skönt att veta det. Räknar blankt med att inte känna ngt innan vecka 20 :)
  • Prinsessan på ärten
    S00L skrev 2013-09-02 17:13:32 följande:
    Jag har fått tid till vanligt ultraljud. Jag är i vecka 20 då (19+2) är det sent? Trodde det var i vecka 18 man gjorde det...
    jag är bokad för rul i v 22! :)

ska dock ringa och se om jag kan flytta det när jag fått en "så långt är jag gången tid" spikad av KUB sköterskan.

vanligt är mellan v 18-21 (och då tror jag det är 18 fullgånga veckor etc) så 19+2 är helt normalt. 
  • Prinsessan på ärten

Jag blev flyttad från 12+2 till 13+0 så fick nästan en hel vecka :)

De mätte barnets huvud och daterade efter det. Jag har själv litet huvud, sambon stoooort :) men det kanske är för tidigt för att det ska påverka.

Har iaf fått mig att tänka i banorna att det nog är en pojke :) en pojke med stort huvud :)

• Prinsessan på ärten

En väninna till mig fick blödningar då moderkakan lossnat lite. Var efter v 12. Det såg de med ultraljud och sen fick hon ligga still i ca en vecka. Hon har en månad kvar av graviditeten och mår hur bra som helst idag.

De sa att det kan vara från att lyfta tungt och anstränga sig. Så inga tunga lyft!

Lite otäckt men med bara vila löste det sig bra :) tänker om du har två kanske man ska hålla ett extra öga på sånt?

Ps. Babyn tog ingen skada!

• Prinsessan på ärten

Samma här :)

mår bättre än vad jag gjort på länge. Ingen kräks, ont eller något otrevligt. Lite småömma bröst, magen har nog gått ner lite men är fortfrande större än vanligt om man säger så...

Vi såg ju en frisk och kry knodd på KUB 12-13 veckor gammal.. så chansen att ngt är fel är därför minimal.

Så försöker bara uppskatta det nya välmåendet. Enda oron är väl att jag inte är lika hungrig längre.. men tänker inte låta det dra ner mig.

exakt 3 veckor till RUL, 7 oktober.

Nu har vi även bokat vår resa. New york och florida i november!!! :) har hunnit vara på rul, täffa bm och få havandeskapsintyg och allt då så ser fram emot november av många anledningar.

ska definitivt införskaffa baby grejer där.... inte mycket.. men lite :) 

• Prinsessan på ärten

Novalie2013

Ja jag har ju bara en och känner inte mycket av hen ännu.
    TROR att jag kände en spark i lördags, men inte säker. Första barnet så har ju inget att jämföra med.

Har som sagt moderkakan i framvägg så räknar egenligen inte med att känna ngt innan vecka 20 typ, tänker att jag blir mindre besviken om jag sätter det som förväntning :) 

• Prinsessan på ärten

Känns bara galet att ha något så pass stort, som lever och rör sig INNE I MIG.. utan att jag känner av det!

Fick paniktanke igår på vad annat som kan ha levt/lever i mig utan att jag känner det...
    (kanske skulle tagga ner på alien filmerna...)

Helt ofattbart iallafall att en 16 veckor (17+0) idag gammal bebis kan öva muskler och nervsystem utan att det märks :) 

Har dock fått förklarat av vänner med flera barn att det kan vara ganska påfrestande när det väl kommer igång så jag ska njuta av de sista "lugna" veckorna :) 

• Prinsessan på ärten
    Novalie2013 skrev 2013-09-17 09:41:59 följande:
    Nej dom är ju så här.. Man får ingen tid av bm utan man får vackert vänta på posten... Så lite tungt är de å inte fått nån tid ens... Men kände nån av mina bebbs nyss så blev lite gladare för stunden tänkte försöka sätta in en bild på magen idag , kanske fler vill göra de ?
    Jag är glad så länge kilona håller sig borta, å verkligen med tanke på att de är två... Men lite nervös blir man när man tänker på vart de ska sluta
    Jag kommer också vara exakt 19 veckor gången (20+0) när jag har RUL.

Jag orkade inte vänta på att få en tid så ringde till KK här i Lund för att ta reda på när de satt upp mig.
    Bara att säga att man har en remiss, person nummer etc och så volia!

Kallelsen kom med posten typ 5 dagar senare så inte så illa kanske men jag vill heldre veta så snart som möjligt så att man kan planera med jobb och sånt (sällan man får en tid efter 5 liksom :) 
  • Prinsessan på ärten

Jag går in i v 18 imorgon (16+6) idag

Känner inget heller. Inget fladder illamående eller ngt alls. Lite rund om mage men känner mig mest tjock. Totalt o-gravid!

Enda ovanliga är humöret på kvällarna. Katastrof! Är antingen en total Satmara för minsta sak ( skrik och stampa i golvet typ) eller bryter ihop totalt och storgråter! Otröstbar och hyperventilerar. Stackars min sambo...

Tror det är hormoner. Hoppas det annars har jag seriösa mentala problem.

Vill bara att det ska bli den 7 okt och rul! Eller iallafall känna bebisen, så att man vet att hen lever :)

• Prinsessan på ärten

Jag har varit hos tandläkaren idag... ingen röntgen eftersom jg är gravid men istället en EN TIMMES horribel rengöring. 
    Jag hatar den där vassa lilla kroken de sliter och drar med.
    Tydligen så göra graviditetshormonerna att tandstenen växer ikapp med barnet... hua..

men nu är där rent och fint och jag får helt enkelt lägga in en extra växel med tantråden även om det blir blodbad varje gång...

Munhälsan påverkar tydligen fostret så ännu en bra anledning att hålla fint :) 

• Prinsessan på ärten

Sweet85, jag kommer också vara i vecka 20. 
    Tänker såhär, var på kub i vecka 13, så är helt ok med att sprida ut det lite :) och så tänker jag att man "ser mer" ju längre man är gången.
    men visst, längtan är gaaaaanska stor just nu. Vill ju bara se hen igen och se att allt är ok.

TROR att jag fick mig en liten dansuppvisning igår. Knuff och buff nere till vänster... försökte låta sambon känna men han kände inte ett dugg :)  

• Prinsessan på ärten

Just nu lider jag av den stora hungern...
    Är SÅ HUNGIG HELA TIDEN!

äter nyttigt mellanmål, det håller i en kvart sen är jag dödshungrig igen...
    Enl apparna är bebisen på växtrsupurt nu i vecka 19-20 så jag antar att det är anledningen.. men åh så hungrig jag är :) 

• Prinsessan på ärten
    sweeet85 skrev 2013-10-07 11:03:45 följande:
    Ja idag gick man in i vecka 20. Helt otroligt. Skulle haft RUL idag med var tvungen att ändra den tiden, så imon ska jag göra RUL istället. Ska bli spännande.
    Jag gick också in i vecka 20 idag :)
    RUL i morse.
    Frisk bebis, glad mamma!
Svar på tråden BF Mars 2014