Inlägg från: mikaelah |Visa alla inlägg
  • mikaelah

BF Mars 2014

himla skrev 2013-09-05 17:03:51 följande:

...åååå har ultraljuds sköterskan ringt ... å meddelat slut resultatet från Kub testet jag var på i måndags ... 
    Blodprovet och nackspalten hade fått upp resultat jättebra så hon var så nöjd å sa att jag skulle vara glad för de siffrorna ...

Jag visste inte att man var sååå gammal när man var 38 smile5.gif att man drar ner siffrorna sååå mycket bara pga ålder ...
    (1:129 bara på ålder) ,såå skönt då när blodprov å nackspalten såg riktigt bra ut å drog upp det rejält ( 1:5 965) ! ... sen tas det ju även andra prov å de var så bra att de var 1:20 000 där kunde man tydligen inte ha bättre ...

SÅ denna dagen är en glad dag !!!      

Pontus 040812 v.35+4 * Sanna 061002 v.40+2 * Tim 100301 v.37+4 *Lill-Bus bf 140311
    Vad härligt himla :)
  • mikaelah

Idag såg vi bebis, 1 liten rackare som låg där och hjärtat slog. Dock så låg bebis så långt bak mot ryggen och det var för tidigt så det gick inte att mäta för kubtesten. Hon kunde inte avgöra hur långt gången jag var, men gissade på 11+2 istället för 12+2 som kag gått efter. Så nytt kub-ul nästa måndag!

• mikaelah
    Novalie2013 skrev 2013-09-06 16:27:02 följande:

Nu är jag äntligen hemma ! Åh allt såg kanon ut ! Ingen anledning till blödningen men dom mådde bra så det känns bra för oss !! Tack för erat stöd .. Det har hjälp mig igenom dagen smile1.gif

Åh vad härligt :)
  • mikaelah

Så var helgen över, var på kräftskiva igår men lyckades inte komma undan med mitt alkoholfria vin så nu vet våra närmsta vänner. Känns skönt och inte behöva småljuga hela tiden och alla vart så glada! :) åt även lyxsalami som vart frusen 3 dygn idag, jösses vad gott!! :)

• mikaelah
    Novalie2013 skrev 2013-09-08 21:30:29 följande:

Blev en kanondag och helg smile1.gif å nu vet både släkt vänner å Facebook om bebbarna i magen smile1.gif lyckat!!

Vad härligt :)
  • mikaelah
    juliaannaeva skrev 2013-09-09 20:34:22 följande:

Ligger i sängen o kollar på idol och känner en liten knort röra sig där inne!!

Hur mysigt som helst!

Ååh känner du :) häftigt!
  • mikaelah

Varit och hälsat på familjen i helgen och berättade, många glada miner! Fast pappa fattade inte först, han trodde det var vår hund som skulle ha bebis :p var på kub igen idag och idag gick det mycket bättre att mäta och se, jösses vad häftigt det var att se bebis dricka och motionera! Jag fortsätter kalla bebis molly men börjar mer och mer få magkänningar att det är en kille!

Ni som känt bebis, kan ni beskriva känslan? Har ett par kvällar känt som när man åker över gupp med bil i magen, typ pirr. Kan det vara bebis? Håller med ovan om matsug, putsväck här med! Även den uppblåsta magen är borta, vilket är skönt!

• mikaelah
    Novalie2013 skrev 2013-09-17 20:13:18 följande:

Ja de stämmer :-/ hoppas allt är bra med henne smile1.gif hon skrev oxå att hon inte skulle va inne så ofta men nu borde de kanske va dags smile1.gif

Jag har köpt vagn idag smile1.gif eller ja... Jag ska åka å hämta den i veckan.. Blev lite glad smile1.gif fick den billigare än jag trodde smile1.gif

Ååh vad kul o köpt vagn! Längtar till den dagen, man har ju kollat runt en hel del ett bra tag nu!!:)
  • mikaelah

Vilka härlig magar :) än så länge känns det bara som fett här :p men lägger upp om nån vecka eller två!

• mikaelah

Tips mot tandsten, eltandborste :) gjorde superskillnad och behöver aldrig skrapa nu. Gjorde det mycket som ung! Fast har ju inte varit hos tandläkarn under graviditeten nått!

• mikaelah

Vad härligt ni som känner bebis :) vecka 16 idag men blir inte ul för än slutet på oktober. Pågrund av ärftligt hjärtfel måste en läkare göra ul ochdet fick inte göras för tidigt för att kunna fånga eventuellt hjärtfel. Men veckorna går ju rätt fort så snart är väl oktober över med :)

• mikaelah

Jag kommer inte ens in på din sida så jag kan skriva ett meddelande stuvadvitkål :( skitapp! Ska prova genom gamla

Svar på tråden BF Mars 2014