• Anka77

BF Mars 2014

Ul om fem minuter, sjukt nervös nu!

• Anka77
    Anka77 skrev 2013-09-03 15:56:32 följande:

Ul om fem minuter, sjukt nervös nu!

Allt såg bra ut så nu kan jag sluta oroa mig :)
  • Anka77
    mikaelah skrev 2013-09-04 06:59:50 följande:
    Jag har med en miljon små plitor i pannan!
    Jag med, fullt i hela pannan :(
  • Anka77
    Annnanym skrev 2013-09-09 11:50:11 följande:
    Vecka 13 för mig imorgon med, då ligger vi precis lika! Spännande att se knytet på kub! Jag ska göra mitt nästa vecka men har redan varit på ultraljud så vet att där är en bebis (men oj vad jag tvivlade innan, haha. "Kanske inbillar jag mig bara?!")
    En till med samma datum, går oxå in i v 13 imorn :)

Jag har sett bebisen men kan iaf få för mig att det inte finns nån, längtar efter att känna mer fladder och sparkar
  • Anka77

V 13 idag och dags för inskrivning hos bm. Hoppas vi får tiden till RUL :)

• Anka77
    Novalie2013 skrev 2013-09-10 19:04:48 följande:

Är det nån annan som fått "randen" magen ännu? Den från naveln typ å ner...
    Min går lite över naveln oxå och har synts typ i 1,5 v... smile1.gif

Om jag minns rätt så har jag fått randen runt v 20 med båda killarna, med tjejen (första barnet) hade jag inget än har jag inget men är bara i v 13

Men det kanske kommer tidigare för dig då de är två?!
  • Anka77
    Malin8803 skrev 2013-09-10 22:04:11 följande:

Antar att det inte va nån som visste nån sida där man kunde beställa barnkataloger eftersom ingen svarade:)

Vad menar du för katalog?
  • Anka77

Idamaria85 - här får vi inte heller ha barn med på ultraljud så kolla det först, som frukarlsson skriver. Vore ju trist om pappa måste stanna utanför med syskonet :(

• Anka77
    mikaelah skrev 2013-09-16 20:07:32 följande:

Varit och hälsat på familjen i helgen och berättade, många glada miner! Fast pappa fattade inte först, han trodde det var vår hund som skulle ha bebis :p var på kub igen idag och idag gick det mycket bättre att mäta och se, jösses vad häftigt det var att se bebis dricka och motionera! Jag fortsätter kalla bebis molly men börjar mer och mer få magkänningar att det är en kille!

Ni som känt bebis, kan ni beskriva känslan? Har ett par kvällar känt som när man åker över gupp med bil i magen, typ pirr. Kan det vara bebis? Håller med ovan om matsug, putsväck här med! Även den uppblåsta magen är borta, vilket är skönt!

Känns som när det bubblar i tarmen, fast längre ner i magen, nedanför naveln. Min mamma beskrev det som en fisk som hoppar jag känner fladdret bäst om jag ligger raklång på magen, oftast på kvällen

Svårt att beskriva bra :)
  • Anka77
    IdaMaria85 skrev 2013-09-17 05:18:38 följande:

tråkigt om man inte får ha med sig syskon på ul. skall kolla med dem så snart som möjligt, de är annars völdigt tillmötesgående på mödravården jag går på så jag kan inte tänka mig nåt annat :D

Men vi får väl se.

Ja nu börjar det går framåt för oss alla, känner mig lite lätt knäpp bara då jag inte känner mig gravid längre, trots att jag ff mår illa och är trött, funderar på att ringa mvc bara för att få höra att det är vanligt ..
    ! hel månad kvar till rul vill göra det nu!!!!

Men tänk om det skulle visa sig på ul att nåt är fel? Då skulle jag inte vilja ha några barn med mig :( jag personligen vill kunna koncentrera mig helt på bebisen just då. dessutom kan ul ta tid om bebisen inte är samarbetsvillig.
  • Anka77

Vilka fina magar tjejer! Själv känner jag mig bara fet, ingen fin bebismage här än :(

• Anka77

Usch vilken dag :( haft världens gräl med maken i förmiddags, han surar fortfarande :'( är dessutom febrig och känner mig inte alls gravid, inget fladder varken igår eller idag, och då kommer oron direkt.. Lägger mig och hoppas att morgondagen blir bättre...

• Anka77

Annanym - skönt att allt såg bra ut på kub!

Tycker det låter väldigt mycket, att behöva kissa så ofta. Jag skulle kolla upp det för säkerhets skull. Man kan ha urinvägsinfektion utan att ha ont!

• Anka77

Är 15+4 idag, känner lite fladder ibland några veckor tillbaka (barn nr 4), men när det uteblir några dagar blir jag så noijig och tänker direkt att det är nåt fel :( maken är så trött på min oro, han tycker att jag ska kunna släppa det eftersom allt såg bra på ul i v 12. Känns som att jag inte får nåt stöd av honom vilket gör mig så ledsen :(

• Anka77
    frukarlssonn skrev 2013-10-05 21:25:29 följande:
    Min man vill förtränga all oro. När jag ngn gång råkat nämna att tänk om det inte lever där inne så blir han upprörd och vill inte höra talas om det. Så visst finns det nog en oro innerst inne men hanterar det på ett annat sätt än jag gör.
    Olivia 090610 ~ Freja101020 ~ bf 26/3 2014
    Ungefär så blir min med. Fast jag tolkar också att han blir irriterad :(

Vår nr 3 blev till direkt efter ett sent missfall och jag var sjukt orolig hela tiden, mådde så dåligt och hade det jobbigt rent fysiskt med foglossning, sammandragningar och trötthet, som säkert till viss del berodde på hur jag mådde i själen. Nu är jag inte orolig på samma sätt eller så mycket, men när oron kommer så kan jag inte släppa det. Nu vill jag inte säga nåt till maken då det känns att jag inte får varken stöd eller förståelse. Han märker givetvis att allt inte är ok men jag svarar att jag bara är trött :(
  • Anka77

Jag vill oxå vara med i fb grupp, men hur gör man? Måste jag in på dator för att kunna skicka meddelande till stuvadvitkål?

• Anka77

Stuvadvitkål kan du skicka meddelande till mig ang fb grupp? Jag lyckas inte skicka till dig via telefonen :(

• Anka77

Afla, är du snäll o inboxar mig om fb gruppen? Lyckas inte skicka till dig från mobilen :(

Svar på tråden BF Mars 2014