• Pixlar

BF Mars 2014

Jag hade havandeskapsförgiftning med dottern. Svår sådan, låg inlagd nio dagar innan det blev igångsättning och sedan en vecka efteråt.

All info jag har fått efter det är att man inte kan förebygga eller förhindra det på något sätt. Det är graviditetsrelaterat och det går inte att förutsäga vem som kommer råka ut för det.. Och sen jag blev gravid den här gången har all sjukvårdspersonal sagt att jag absolut inte behöver råka ut för det igen, även om min sannolikhet att jag gör det är högre än en kvinnas som aldrig haft det förut.. Väldigt luddigt :p

Jag får extra kontroller på mvc iaf och det känns tryggt! Blev så fruktansvärt dåligt bemött och kände mig inte alls lyssnad på förra gången så jag bytte mvc nu. Känns redan som ett väldigt bra beslut :)

• Pixlar

Ja man tycker ju att de borde ha extra kontroller på dig om du redan haft det två gånger! Får man fråga om det är samma pappa till barnen? För det har jag hört ska minska risken. Så min karl lär inte bli av med mig så länge jag vill ha fler barn ;)

Inga extra UL tror jag inte, åtminstone inte så länge mina värden ser bra ut. Men jag ska få lämna urinprov oftare och så ska jag mot slutet kanske gå på kontroller varje vecka istället för varannan. Vi har inte lagt upp en riktig plan ännu, min bm ville att någon utvärderingsenhet (eller vad sjutton hon sa) skulle kolla på min gamla journal först och så ska visst de bestämma hur mycket kontroller jag ska ha. Ska bli spännande att se vad de kommer fram till :) kan ju inte låta bli att hoppas på några extra UL ;) tycker det är en så häftig känsla!

• Pixlar

Härligt att höra att jag inte är ensam! :D älskar hösten! Har längtat hela sommaren efter lite kyla ;p spricker nästan av längtan till de vackra färgerna på träden i oktober (och sen har vi ju RUL då, som en liten bonus sådär ;))

• Pixlar

Dottern var beräknad i början på augusti och föddes i mitten på juli. Den sommaren (2011) var fruktansvärt varmt om ni minns och det var hemskt. Jag led dagligen från och med mitten på maj! Fast värst var väl egentligen nätterna. Hade aldrig överlevt utan min fläkt! Den sista veckan när jag låg inlagd på BB var dock skön just ur den synpunkten, för där kom inte värmen åt mig ;D

Ser fram emot att vara höggravid under vintern faktiskt, tror det blir mysigt. Men det säger jag ju nu, vi får väl se vad jag säger när jag inte längre kan ha mina vinterskor eller jacka och när jag ska dra dottern i vagn till dagis i halvmeterhög snö, haha! Ojojoj... 

Dotter född juli 2011 <3 BF i mars 2014 <3
  • Pixlar

Inget vul här, i mitt landsting gör man inte det om man inte har speciell anledning. Så vi får snällt vänta till rul :)

• Pixlar

Här är det bra, förutom oron över att alla mina gravsymtom verkar puts väck.. :( tror ni att min bm kan gå med på att lyssna efter hjärtljud eller skicka mig på tidigt UL på grund av sådan oro? Jag är rädd att hon ska tycka att jag är töntig som inte bara kan njuta av att må bra..

• Pixlar

Har nu i dagarna börjat känna av sammandragningar i livmodern efter orgasm och vid ansträngning. Någon mer som har det? Det spänner hela vägen upp till naveln och jag kan känna livmoderns topp ett par centimetrar under naveln, alldeles stenhård under pågående sammandragning. Ganska häftig känsla :)

• Pixlar

Jag är sugen på mcdonalds alla dagar i veckan! Och kebab. Och tacos. Och sushi! Haha, matbudgeten har spräckts ganska rejält senaste månaden som ni kanske förstår.. Måste verkligen börja lägga band på mig själv ;)

Svar på tråden BF Mars 2014