Inlägg från: Malin8803 |Visa alla inlägg
  • Malin8803

BF Mars 2014

Pixlar skrev 2013-08-10 19:05:47 följande:
    Helt plötsligt känner jag inget illamående! Går in i v9 idag enligt min egen ägglossningsräkning och v10 imorgon enligt sista mens-räkningen. Även om det är skönt att slippa må illa så kan jag inte låta bli att bli orolig! Tänk om symtomen avtar för att jag håller på att få missfall? Vad konstig man blir av att vara gravid!
    Är du orolig så ring din BM o berätta de så dom kan hjälpa dig :)
    tror inte de e nån fara. ibland har man spökveckor :)
  • Malin8803
    Afla skrev 2013-08-10 19:34:05 följande:
    Lycka till med bröllop idag, hoppas ni har haft en jättebra dag!!!

Har också funderingar på att göra ett ul, känner inte av denna graviditet lika mycket som de andra så jag är så orolig att det inte är som det ska.. När är det man kan göra vanligt ul, hur länge gör de vul?
    Råder dig som jag gjorde till Pixlar.
    Är du orolig så ring din BM o berätta de så dom kan hjälpa dig :)
    tror inte de e nån fara. ibland har man spökveckor :)
  • Malin8803

Inskrivning idag :).

25 år e jag o min sambo 26,bor i hus på landet i östergötlands län/jönköpings län. bor på gränsen hehe,
    2 katter o en hund. o varsin bil har vi :).

• Malin8803
    Novalie2013 skrev 2013-08-12 18:09:56 följande:
    Nu ska jag berätta hur allt har gått !! Fy vilken lång dag !!

Började med bm imorse gick kanon , vi prata i över en timme å hon ringde upp till kk så jag skulle få komma dit (med viss väntetid eftersom jag inte hade bokat ) viss väntetid !! 4 timmar senare ..... Jag fick se mina twins !! Levande å med två ben å armar skönt !! Hjärtat tickade på , på båda å dom hade maraton när vi kolla , sparkades å rulla runt kul å se, å då kan dom rörelserna jag känt va annat än tarmarna hade dock för högt ph-värde så ska gå på antibiotika i tre dagar för att motverka för tidig vatten avgång ... Men allt såg bra ut och vart även framflyttad till 10+2 idag ... Annars va de 9-6 så tre dagar då.. Kändes skönt med tanke på att de är två i magen å de kan gå segare för dom å växa till sig !! Kort å gott väldigt nöjd över att se bebbarna men missnöjd över den otroligt långa väntan !!
    Va underbart :) du måste känna dig lättad nu :).
  • Malin8803

Då har man varit på inskrivning idag o alla värden o allt såg bra ut :)
    Fick tid till KUB med den 28e :).
    På onsdag ska vi träffa en läkare o prata angående tätare ultraljud pga de som hände sist. o så ska jag dricka glukos grejen :).

• Malin8803
    Afla skrev 2013-08-12 19:20:28 följande:

Vad hände sist? Om man får fråga..
    Fick göra abort i vecka 21 ca för han va gravt hjärnskadad,han hade fått "vattenskalle". för mycket vätska i hjärnan som inte gick ut nånstans så hjärnan utvecklades inte.
    så fick ta fostervattenprov o prover o så.
    o inga kromosom fel eller nått. som tur e.
    dom vet inte varför eller hur de hände utan vi hade bara otur sa dom.
    ytterst liten chans att det ska hända igen.
    så det e därför jag vill ha tätare ultraljud denna gång.
    för de märktes inget på KUBen utan sen när man gjorde ultraljud i vecka 18.
    Så födde ut honom nu i slutet på februari iår. :/.
  • Malin8803
    Afla skrev 2013-08-12 21:32:52 följande:

Usch vilken hemsk upplevelse, förstår att du vill ha lite extra koll denna gång. Men som sagt, liten risk att det händer igen, det är nog en liten frisk lycklig bebis därinne :)
    Aa de va de verkligen :/.
    Aa hoppas de med :)
  • Malin8803
    yeenie skrev 2013-08-12 23:51:57 följande:

Konstigt att de inte såg det på KUB? Vilken jobbig upplevelse för er
    De va för tidigt o se sånt då :/. Aa de va fruktansvärt :/
  • Malin8803

Imorrn ska jag dricka glukos grejen hos BM o sen prata med en läkare om tätare ultraljud :)

Svar på tråden BF Mars 2014