• Pixlar

BF Mars 2014

Usch, vabbar idag och är själv inte frisk :( och sambon kan tyvärr inte avlasta så mycket då han har en viktig deadline imorgon. Håll tummarna att dottern (som är pigg under omständigheterna) är nöjd med att gosa i soffan större delen av dagen..

• Pixlar

Skulle också skriva att v14 är här och det känns såå bra :) det går framåt!

• Pixlar

Malin8803: min mage är likadan, svullnaden är helt borta! Känns riktigt skönt faktiskt, även om jag knappt alls ser gravid ut nu. Men istället kan jag tydligt se att den delen av magen som är under troskanten har växt ordentligt :) lägger ofta handen där och pratar med bebisen. Fladdret fortsätter kännas då och då, men nu vill jag ha riktiga rörelser snart!! ;)

• Pixlar

Haha, men vad sjutton!

HF står för havandeskapsförgiftning ska det stå :)

• Pixlar

Måste bara också säga fy fan för cancer. Förlorade min mormor hastigt för 12 år sen, i tjocktarmscancer. Gör fortfarande jätteont att tänka på det.

Jag har för övrigt så ont i magen ikväll, det spänner och har sig.. De senaste dagarna har verkligen min energi varit i botten och jag har varit hungrig mer eller mindre KONSTANT. Har även daglig huvudvärk, vilket jag minns att jag hade under en period när jag väntade dottern också. Misstänker att bebis måste ha någon tillväxtspurt och därför tar allt från mig, kanske? Känner fladdret och försöker tänka positivt. Vad gör man inte för sin avkomma liksom? ;)

• Pixlar

Är det någon mer än jag som "har på känn" vad det är för kön på livet i magen? Jag känner mig bara mer och mer säker på att det är en pojke, när jag försöker tänka att det faktiskt kan vara en tjej också så känns tanken bara bizzarr! Jag fantiserar att det är en pojke och kallar "honom" till och med för ett pojknamn (konstigt nog ett som jag aldrig skulle välja att faktiskt döpa barnet till). De här tankarna hade jag aldrig när jag väntade dottern, håller jag på att bli knäpp på riktigt?

Svar på tråden BF Mars 2014