• fenomena83

Var handlar man tjejkläder som inte är rosa klänningar?

Det är ju intet nytt att klädmarknaden för tjejer är begränsad till rosa och lila små pluttinuttiga klänningar. Vissa gillar det och vissa gillar det inte, jag tänker inte locka till den diskussionen men nu är det så att jag hör till dom som INTE gillar det.
    Vi var på ett kalas i helgen där det va massa barn och ALLA tjejbebisar hade strumpbyxor och rosa eller röd klänning. Jag bara satt och tittade och mindes när jag själv va barn och mamma satte på mig klänning och strumpbyxor och jag minns hur OBEKVÄMT det var, då va jag lite äldre iaf men ändå....
    Åsså viskade jag till min käre make att snälla, om bebisen i min mage är en tjej, då tänker jag ALDRIG sätta på henne klänning, kjol eller färgerna rosa eller lila. Och han höll med (eureka! vi brukar va oense om det mesta annars, jag blir så glad nu) och sa att varför kan inte tjejer ha på sig jeans eller manchesterbyxor och en snygg tröja och se lite cool ut som vår son tex

jaja till saken...
    jag bara undrar... var ska jag leta om jag ska hitta kläder till en tjej som inte ser sådär pluttinuttiga ut? det säljs väl bara klänningar till tjejer på H&M Lindex Kappahl mm och det är såååå könsfixerat.
    DOCK så vill jag faktiskt att man samtidigt kan se att det faktiskt är en tjej. jag vill inte klä ut min eventuella dotter till en pojke för det är hon ju inte... jag vill bara inte att det ska va så himla gullegulligt...

är lite tidigt ute kanske då jag inte ens vet om jag väntar en tjej,
    men jag vill veta ändå bara för att jag tänker på det en massa

• Svar på tråden Var handlar man tjejkläder som inte är rosa klänningar?
  • Amorella

Jag tycker Lindex har coola tjejkläder. Vi har köpt en hel del tuffa byxor till vår tjej där, både manchesterbyxor och jeans. Åhléns tycker jag också har fina tjejkläder. Så nog finns det om man letar. Det finns förmodligen oxå märkeskläder som är tuffa, men inte i min lilla stad.

Sedan kan jag ju erkänna att vår tjej har klänning ibland. Åhléns har haft raka enkla modeller i typ plysch, som jag tycker är jättefina med en body och strumpbyxor under. Jag tror inte heller hon tycker det är obevämt, utan det är mjuka sköna kläder. Strumpbyxor använder vi ju även i övrigt; under overallen ibland t.ex.

• Majsan70

Vi köper på Lindex, hennes Åhlens och Kapp Ahl. Vissa plag köps på Gekås och vissa blir i småbutiker om man hittar nåt snyggt. Jag hatar puttenuttiga kläder men vill att det skall vara tjejigt o ändå tufft. Dottern har förvisso klänningar, men typ i jeanstyd o liknande då..Rena enkla snitt.
    I övrigt så besitter hon hur mycket vanliga blåjeans som helst i olika modeller. Snygga beiga bomullsbyxor osv.

• Buttelina

jag älskar att handla på killavdelningen till min lilla tjej. finns inget sötare än en ljusblå dress och en rosa body under. i och för sig älskar jag puttinuttigt rosa och lila oxå, det är skoj att variera sig. men klänning däremot är jobbigt på en sån liten.

titta på pojk avdelningarna för där brukar finnas lite fräcka byxor aom är neutrala och som man i så fall kan kombinera med en lite "flickig" topp. lycka till med bebisen.

• Buttelina

cubus har jättefina saker tycker jag. sist jag var där var där lite tuffare kläder...

• Nätsurfaren

Det finns ett bra märke på babykläder som heter "name it" som har fina kläder. Sen kan du ju köpa unisex kläder. Man behöver inte följa strömmen och köpa rosa eller rött till tjejer. Jag har en tjej och hon får ha pojkbyxor också :) Det handlar bara om vad man tycker passar och är snyggt och har råd med...Det kan vara otroligt dyrt med babykläder. Leta på nätet efter begagnat eller köp begagnat av nån i din närhet. Det är ändå så lite dom kan använda sina babykläder...Växer snabbt ur dom vill säga.

• Saltlakrits

Hur gammal är hon? Jag tycker kappahl har fått in mycket häftigt till flickor.. Men inte till bebisar.. från ungefär strl 86 tycker jag att det går att hitta ganska mycket coola kläder på kappahl och hm.. Sen har vi en affär med kläder från name it, esprit och lego som jag tycker har mycket... men klänningar har jag fortfarande svårt att hitta.. Allt är babyrosa och mycket volanger o rosetter..

• luzorsus

Tycker inte alls det är svårt att hitta fina tjejkläder osm ej är rosa, lilla elle rmed spets eller så. HM har rätt bra, Polarn, Ktvig, Ida T etc

• Alec

Jag slår ett slag för Polarn o. pyret!

• fenomena83

ÄVEN i storlek 50-56????
    jag tycker inte jag har sett NÅNSTANS att det finns tjejkläder i stl 50-56 som inte är rosa...?????

Svar på tråden Var handlar man tjejkläder som inte är rosa klänningar?