• Anonym (no pain no gain)

Hur blir man av med hungern när man fastar?

ja, förutom att äta... Är det bara att lida igenom?

• Svar på tråden Hur blir man av med hungern när man fastar?
  • Anonym (16:8)

Hur har du lagt upp din fasta? Hur länge ska du fasta? Vad dricker du?

• emmamoa123

Jag dricker grönt te, funkar bra! Sen när jag ska få i mig 500 kcal till middan (kör 5:2) så äter jag enormt mkt vitkål, få kalorier mättar mycket!

Anonym (16:8) skrev 2013-07-02 13:54:42 följande:
    Hur har du lagt upp din fasta? Hur länge ska du fasta? Vad dricker du?
    Ska fasta 48 timmar, åt igår kl 17. Jag har fastat förut och andra dagen är inget problem, men denna första tar nästan kål på mig!!! 

Jag dricker massa citronvatten, svart kaffe, te med sötningsmedel, cola light, c- och d-vitaminbrus. I övrigt tar jag magnesium och kalciumtillskott.

Planen är att fasta 2 dygn i veckan 
    emmamoa123 skrev 2013-07-02 13:56:55 följande:
    Jag dricker grönt te, funkar bra! Sen när jag ska få i mig 500 kcal till middan (kör 5:2) så äter jag enormt mkt vitkål, få kalorier mättar mycket!
    Har försökt med grönt te och vill verkligen gilla det, men det är så strävt och får en jättekonstig känsla i munnen :( 

Vitkål är ju sjukt nyttigt också, ska gå och köpa det idag!! Jag vill bli av med fett utan att göra avkall på hälsan, skulle ju va astrist att få massa bristsjukdomar 
  • hejblåbär

Jag börjar min fasta imorgon. Det är bara att lida igenom... att dricka massor av sötningsmedel gör det bara värre. Dessutom förstör det liksom meningen med fastan (som är att vila kroppen) eftersom sötningsmedel ändå triggar insulinproduktion. Hungern går över efter ett tag. Om inte, drick ett stort glas vatten. Försök tänk på något annat.

• Anonym (Y)
    Anonym (no pain no gain) skrev 2013-07-02 14:17:07 följande:
    Ska fasta 48 timmar, åt igår kl 17. Jag har fastat förut och andra dagen är inget problem, men denna första tar nästan kål på mig!!!  Jag dricker massa citronvatten, svart kaffe, te med sötningsmedel, cola light, c- och d-vitaminbrus. I övrigt tar jag magnesium och kalciumtillskott. Planen är att fasta 2 dygn i veckan 

Om det är 5:2 du kör så ska du inte fasta 2 dagar i rad. Dessutom bör du skippa citronen i vattnet, sötningsmedlet i teet och lightläsken helt medan du fastar. Vitamin och mineraltillskotten bör du även de få i dig under ditt ätfönster och inte under fastan. Vitaminer i brusformat tas dessutom upp väldigt dåligt av kroppen så det är lite som att lasta pärlor till svinen. Satsa på bra tabletter istället.
    Anonym (no pain no gain) skrev 2013-07-02 14:17:07 följande:
    Ska fasta 48 timmar, åt igår kl 17. Jag har fastat förut och andra dagen är inget problem, men denna första tar nästan kål på mig!!! 

Jag dricker massa citronvatten, svart kaffe, te med sötningsmedel, cola light, c- och d-vitaminbrus. I övrigt tar jag magnesium och kalciumtillskott.

Planen är att fasta 2 dygn i veckan 
    Buljong som jag äter med tesked från en tekopp tycker jag mättar rätt bra.

Att fasta 16 timmar per dygn tycker jag är mycket lättare.
    Anonym (Y) skrev 2013-07-02 14:37:42 följande:

Om det är 5:2 du kör så ska du inte fasta 2 dagar i rad. Dessutom bör du skippa citronen i vattnet, sötningsmedlet i teet och lightläsken helt medan du fastar. Vitamin och mineraltillskotten bör du även de få i dig under ditt ätfönster och inte under fastan. Vitaminer i brusformat tas dessutom upp väldigt dåligt av kroppen så det är lite som att lasta pärlor till svinen. Satsa på bra tabletter istället.
    Varför ska man skippa citronen i vattnet?

I övrigt ska man inte äta eller dricka läsk eller ta tillskott under fastan.
    Anonym (16:8) skrev 2013-07-02 14:47:17 följande:
    Varför ska man skippa citronen i vattnet?

I övrigt ska man inte äta eller dricka läsk eller ta tillskott under fastan.
    Varför ska man inte äta tillskott? Brustabletter är ju asgott :)

Läsken kan jag låta bli.
    Anonym (16:8) skrev 2013-07-02 14:45:43 följande:
    Buljong som jag äter med tesked från en tekopp tycker jag mättar rätt bra.

Att fasta 16 timmar per dygn tycker jag är mycket lättare.
    Buljong på vad? 
    Ja det är lättare, men det är ju ingen sport :P 
Svar på tråden Hur blir man av med hungern när man fastar?