Anonym (Ts) skrev 2013-07-02 18:01:27 följande:
Vi har ingen anknytning alls till Malmö. Jag har vänner och familj norrut och garanterat fast bra jobb, hus och sådant. Här nere har vi ingen barnvakt ens i krissituationer, en vän flög ner och tog hand om det äldre barnet när det yngre skulle födas. Har sökt jobb här i sex år nu men har en tidsbestämd anställning som förlängs hela tiden, ingen trygghet i vad som händer om 6 månader. Jag tycker själv det vore bättre även för barnen med flytt. Till nära deras morföräldrar som kan hämta tidigt från dagis. Pappan är en bra lekpappa, dock ingen jag vill ge barnen till förrän han visat på ansvarstagande. För min del får gärna han också flytta norrut och ha dem varje dag, men i min närhet. Hans alkoholmissbruk ökar explosionsartat och ärligt talat vet jag inte hur han ska kunna behålla hem ens då han behöver sköta allt själv, som det är nu måste jag sitta vid internetbanken vid midnatt vid löning och snabbt betala alla räkningar och sätta in på mitt icakort till mat innan han tar pengarna som är över och köper öl, vin och spelar för dem och är arg för att jag betalat även de räkningar han tror han kunnat få skjuta upp och ha mer pengar direkt. Jag lämnar inte mina barn ensamma med honom i dagsläget. Han är en fin person som fastnat i ett pissigt beteende. Tycker också det är viktigt att barnen har en far, men just nu beter han sig inte som en sådan.
Nej alla är inte de bästa exemplariska föräldrarna men ändå är de de föräldrar som barnen har och i barns ögon så är de de bästa ändå och så dålig kan han inte varit eftersom du fått 2 ungar med han, det säger en hel del det med. Hur tänker du umgänge ska se ut om du drar med ungarna? Åker du ner med dem vh och ser till att det blir för är han så mycket för dricka som du säger så lär han väl inte ha pengar till det och då ligger det ändå på ditt ansvar att se till att de kommer på utsatt tid och hur bor du under uh då mycket pengar lär rinna för dig