• Anonym (Ts)

Vi har bestämt oss men är inte överens.

Vi ska skiljas. Hans alkoholvanor och deprimerade liv har dödat kärleken. Vi har två barn; en treåring och en bebis. Jag ska flytta till Norrland, han stannar i Malmö. Båda vill ha barnen. Jag är den som tidigare skött ALLT. Han är mer av en lekpappa. Han städar aldrig, när vi träffades var hans hem ett kaos med larver i skåp mm mm. Han är sån än idag. Eller, han har blivit sådan igen efter några års uppehåll. Runt hans dator, på kontoret där jag gett upp städningen och resten av fsmiljen ändå aldrig går in, står fullt av mögliga kaffekoppar. Golvet där är fläckigt av spilld öl och kaffe. Hur ska vi nu göra? Hur driver man en vårdnadstvist? Var ska man vända sig? Fan... Det var ju inte såhär det skulle bli. Älskar honom. Mer än något. Men jag är inte kär. Och kommer aldrig mer bli. Han fick välja mellan ölen och mig, han valde ölen.

• Svar på tråden Vi har bestämt oss men är inte överens.
  • Anonym (?)

Godkänner han att barnen flyttar så långt?

• Griseknoen35

Ja godkänner han inte att barnen flyttar så får du skaffa dig ett boende i närheten så ni kan ha barnen lika mycket. Barnen behöver ju båda sina föräldrar.

• Anonym (?)
    Griseknoen35 skrev 2013-07-02 14:59:48 följande:
    Ja godkänner han inte att barnen flyttar så får du skaffa dig ett boende i närheten så ni kan ha barnen lika mycket. Barnen behöver ju båda sina föräldrar.

Eller helt enkelt att ts avstår boendet men flytta kan hon inte genom hela landet som hon vill med dem om hon tänker på barnens bästa så klart
  • Griseknoen35

Ja självklart kan ts flytta vart hon vill utan barnen men det förutsatte jag att hon inte ville. Säger pappan nej till att barnen flyttar till andra sidan landet så är det ju nej. Det bästa för barnen är ju att ts bor kvar i Malmö så barnen kan ha en nära och bra relation med båda sina föräldrar.

• Griseknoen35

Spelar ingen roll. Flyttar ts med barnen, även med ett domslut så anser jag henne som en dålig förälder. Hon begränsar ju totalt umgänget med pappan vilket är egoistiskt och inte med tanke på barnen.

• Chianti
    Griseknoen35 skrev 2013-07-02 16:47:51 följande:
    Spelar ingen roll. Flyttar ts med barnen, även med ett domslut så anser jag henne som en dålig förälder. Hon begränsar ju totalt umgänget med pappan vilket är egoistiskt och inte med tanke på barnen.
    Möjligt men nu tror jag inte TS postade här för att be om din personliga åsikt.
    Min egen variant av babystepsen: www.familjeliv.se/Bloggar-9-38/b128698.html
  • Anonym (Ts)

Vi har ingen anknytning alls till Malmö. Jag har vänner och familj norrut och garanterat fast bra jobb, hus och sådant. Här nere har vi ingen barnvakt ens i krissituationer, en vän flög ner och tog hand om det äldre barnet när det yngre skulle födas. Har sökt jobb här i sex år nu men har en tidsbestämd anställning som förlängs hela tiden, ingen trygghet i vad som händer om 6 månader. Jag tycker själv det vore bättre även för barnen med flytt. Till nära deras morföräldrar som kan hämta tidigt från dagis. Pappan är en bra lekpappa, dock ingen jag vill ge barnen till förrän han visat på ansvarstagande. För min del får gärna han också flytta norrut och ha dem varje dag, men i min närhet. Hans alkoholmissbruk ökar explosionsartat och ärligt talat vet jag inte hur han ska kunna behålla hem ens då han behöver sköta allt själv, som det är nu måste jag sitta vid internetbanken vid midnatt vid löning och snabbt betala alla räkningar och sätta in på mitt icakort till mat innan han tar pengarna som är över och köper öl, vin och spelar för dem och är arg för att jag betalat även de räkningar han tror han kunnat få skjuta upp och ha mer pengar direkt. Jag lämnar inte mina barn ensamma med honom i dagsläget. Han är en fin person som fastnat i ett pissigt beteende. Tycker också det är viktigt att barnen har en far, men just nu beter han sig inte som en sådan.

• Anonym (?)
    Anonym (Ts) skrev 2013-07-02 18:01:27 följande:
    Vi har ingen anknytning alls till Malmö. Jag har vänner och familj norrut och garanterat fast bra jobb, hus och sådant. Här nere har vi ingen barnvakt ens i krissituationer, en vän flög ner och tog hand om det äldre barnet när det yngre skulle födas. Har sökt jobb här i sex år nu men har en tidsbestämd anställning som förlängs hela tiden, ingen trygghet i vad som händer om 6 månader. Jag tycker själv det vore bättre även för barnen med flytt. Till nära deras morföräldrar som kan hämta tidigt från dagis. Pappan är en bra lekpappa, dock ingen jag vill ge barnen till förrän han visat på ansvarstagande. För min del får gärna han också flytta norrut och ha dem varje dag, men i min närhet. Hans alkoholmissbruk ökar explosionsartat och ärligt talat vet jag inte hur han ska kunna behålla hem ens då han behöver sköta allt själv, som det är nu måste jag sitta vid internetbanken vid midnatt vid löning och snabbt betala alla räkningar och sätta in på mitt icakort till mat innan han tar pengarna som är över och köper öl, vin och spelar för dem och är arg för att jag betalat även de räkningar han tror han kunnat få skjuta upp och ha mer pengar direkt. Jag lämnar inte mina barn ensamma med honom i dagsläget. Han är en fin person som fastnat i ett pissigt beteende. Tycker också det är viktigt att barnen har en far, men just nu beter han sig inte som en sådan.

Nej alla är inte de bästa exemplariska föräldrarna men ändå är de de föräldrar som barnen har och i barns ögon så är de de bästa ändå och så dålig kan han inte varit eftersom du fått 2 ungar med han, det säger en hel del det med. Hur tänker du umgänge ska se ut om du drar med ungarna? Åker du ner med dem vh och ser till att det blir för är han så mycket för dricka som du säger så lär han väl inte ha pengar till det och då ligger det ändå på ditt ansvar att se till att de kommer på utsatt tid och hur bor du under uh då mycket pengar lär rinna för dig
  • Anonym (Ts)

Lägg ner "det gick bra att skaffa barn"-tramset. Hans drickande har kommit efter jag blev gravid med yngsta och har därmed "bara" pågått ett år. Det är inte mindre bekymmersamt för det då ett missbruk är ett missbruk och det går ut över mig och barn. Hade det bara varit stökigt och slarvigt hade jag inte sagt något men omdömeslöst supande är inte okej. Han dricker just nu 7 dagar i veckan utan planer på att sluta.

Svar på tråden Vi har bestämt oss men är inte överens.