• Anonym (jag)

Alimimazin

Någon som kan säga något om Alimimazin? Hittar inget om det på fass

Fick det utskrivet idag av min läkare, men han sa bara snabbt att det är lugnande och jag hjälpa mig med sömnen. Äter redan Mirtazapin och Propavan.

• Svar på tråden Alimimazin
  • Anonym (Jenny)

Du har stavat det fel, det är därför du inte hittar något. Det stavas Alimemazin.

Jag har tagit tabletter på 20 mg. Efter en sådan tablett sover jag 20 timmar. Jag blir helt borta i huvudet, torr i munnen och får en sprängande huvudvärk. Det tar 2-3 dagar för mig att återhämta mig.

• Anonym (jag)
    Anonym (Jenny) skrev 2013-07-03 11:50:49 följande:
    Du har stavat det fel, det är därför du inte hittar något. Det stavas Alimemazin.

Jag har tagit tabletter på 20 mg. Efter en sådan tablett sover jag 20 timmar. Jag blir helt borta i huvudet, torr i munnen och får en sprängande huvudvärk. Det tar 2-3 dagar för mig att återhämta mig.
    Då är det läkaren som stavat fel. Men men

Hoppas verkligen inte att det blir så för mig, har 2 barn och hund att ta hand om. 
  • Anonym (Jenny)
    Anonym (jag) skrev 2013-07-03 16:57:29 följande:
    Då är det läkaren som stavat fel. Men menHoppas verkligen inte att det blir så för mig, har 2 barn och hund att ta hand om. 

Meningen är väl inte att du ska ta det varje dag. Hoppas iaf att du inte reagerar som jag gjorde. Jag kunde inte ens ta hand om mina katter, fick ringa till grannen som gjorde rent lådan och gav nytt vatten och mat.
  • Anonym (jag)
    Anonym (Jenny) skrev 2013-07-03 20:20:41 följande:

Meningen är väl inte att du ska ta det varje dag. Hoppas iaf att du inte reagerar som jag gjorde. Jag kunde inte ens ta hand om mina katter, fick ringa till grannen som gjorde rent lådan och gav nytt vatten och mat.
    Ska ta det regelbundet till natten, sen under dagen om det behövs. Tillsammans med Mirtazapin och Propapan.
  • Anonym (hej)
    Anonym (jag) skrev 2013-07-03 21:41:33 följande:
    Ska ta det regelbundet till natten, sen under dagen om det behövs. Tillsammans med Mirtazapin och Propapan.
    Har du väldiga sömnproblem kan jag förstå din medicinering annars gör jag det inte.Du kommer ju bli seg som en kola i huvudet.
    Se upp med vikten,du kommer att bli hungrig av de där tabletterna.Fika något nyttigt innan du tar propavan och mirtazapin,så magen får något att jobba med.Annars är risken stor att du står mitt i natten och trycker i dig fem ostmackor med oboy.
    Var också extra noga med tänderna, köp munskölj och fluortabletter.
  • Anonym (jag)
    Anonym (hej) skrev 2013-07-07 06:56:14 följande:
    Har du väldiga sömnproblem kan jag förstå din medicinering annars gör jag det inte.Du kommer ju bli seg som en kola i huvudet.
    Se upp med vikten,du kommer att bli hungrig av de där tabletterna.Fika något nyttigt innan du tar propavan och mirtazapin,så magen får något att jobba med.Annars är risken stor att du står mitt i natten och trycker i dig fem ostmackor med oboy.
    Var också extra noga med tänderna, köp munskölj och fluortabletter.
    Ja, jag har extrema problem med sömnen. Och kan säga efter 5 dagar med dom nya tabletterna (och 30 dagar med propavan och mirtazapin) att jag inte känner av dom alls förutom lite huvudvärk.
Svar på tråden Alimimazin