Varför vågar/kan inte många föräldrar uppfostra??
Ok, jag vet att det finns ungefär lika många sätt att uppfostra på som det finns människor- men varför skiter många i det helt, typ? Både min syster och min bästa vän gör så här- trots att de är normalt intelligenta, välutbildade människor. Har de gett upp helt?
Här kommer bara ett smakprov så får ni tycka sen... Min bästa kompis ena son, snart 7 år, går runt och skriker på mat hemma. Mamman skyndar sig att laga våfflor, medan sonen sitter och vrålar och rapar högt vid bordet. Ingen tillsägelse utan ursäktar sig istället att det tar tid. Sonen tar sen alla de färdiga våfflorna på sin egen tallrik trots att det är 4 barn runt bordet. Får bara en suck som svar. Äter upp alla sina våfflor på runt minuten- rapar sedan högt igen och säger "Tack för dom ÄCKLIGA våfflorna!!" Hon tittar på mig och säger "Ja du, vad gör jag för fel?"
Eeeh...ALLT!!!!
Min systers barn får äta vad de vill, när de vill ur kylen och skafferi trots att det är precis före maten. Annars så skriker dom. Trots ett "Nej" så går ungen och hämtar en isglass trots att syster håller på att laga mat. När hon upptäcker det så säger hon "Jag låtsas inte se det nu annars får jag ett helvete resten av dagen.... WHAT??!! Så här är det när det gäller allt. Från morgon till kväll. Barnen bestämmer allt hemma, är otrevliga och uppstudsiga. Vrålskriker sig till allt. VARFÖR? Är det så jävla svårt att sätta upp regler och sen stå för dem, oavsett reaktion? Är det svårt på nåt sätt?? Jag fattar inget, ungarna blir/är odrägliga ju!!