• Anonym (frustrerad)

Måste bara skriva av mig!!

Börjar bli LITE irriterad på min sons pappa, sonen blir 4 om 2 månader..
    Jag har ensam vårdnad om sonen då hans pappa inte orkade hålla på att fylla  i alla papper som behövs fylla i när det gäller sonen, som tex papper från dagis mm. 
    Nåväl till saken, tycker ni det är okej för han att sova borta när han har sonen på helgerna bara för att han inte orkar gå hem då promenaden hem tar mindre än 3 min? Då sover han hos sin andra sons mamma bara för att han inte vill gå hem innan kl 20.00? Vill oxå påpeka att den andra sonen inte ens vr hemma denna helgen. Jag gillar det INTE då jag och hon inte kommer överens för 5 öre, sen när jag säger till honom att jag inte gillar det då vräker idioten ur sig spydigt " är du rädd att Z ska tycka bättre om A" 
    det var första natten dom sov där och då frågade jag om dom skulle sova hemma natten efter, men det skulle dom inte, jag är så jäklans irriterad på han nu... 
    Vad tycker ni att jag ska göra??? har inte jag som ensam vårdnadshavare rätt att säga till om jag tycker att det känns fel??

• Svar på tråden Måste bara skriva av mig!!
  • kenopeno

Tyvärr så tror jag att du slåss i onödan. Det kommer enbart skapa konflikter och detta kommer enbart drabba din son i slutendan, om du försöker ha så mycket kontroll. Välj dina strider. Om din son far illa på riktigt till exempel....om han blir slagen....utsatt för missbruk i sin omgivning....ja de mer allvarliga sakerna....Ja då krigar du för honom. Men att försöka kontrollera vad pappan gör med sin son...var de sover osv....kommer inte bära. Du kommer inte få gehör för den sortens kontrollering även om du vänder dig till familjrätt och soc.....såvida det inte är att din son far illa på allvar. Så släpp det så gott du kan och låt din son få ha sin relation med pappan....så länge den är okej och din son har det bra.

Att du inte tycker om denna tjej de är hos....behöver inte pappan ta hänsyn till, när ni inte lever ihop.

• faithfully
    kenopeno skrev 2013-07-03 08:37:42 följande:
    Tyvärr så tror jag att du slåss i onödan. Det kommer enbart skapa konflikter och detta kommer enbart drabba din son i slutendan, om du försöker ha så mycket kontroll. Välj dina strider. Om din son far illa på riktigt till exempel....om han blir slagen....utsatt för missbruk i sin omgivning....ja de mer allvarliga sakerna....Ja då krigar du för honom. Men att försöka kontrollera vad pappan gör med sin son...var de sover osv....kommer inte bära. Du kommer inte få gehör för den sortens kontrollering även om du vänder dig till familjrätt och soc.....såvida det inte är att din son far illa på allvar. Så släpp det så gott du kan och låt din son få ha sin relation med pappan....så länge den är okej och din son har det bra.

Att du inte tycker om denna tjej de är hos....behöver inte pappan ta hänsyn till, när ni inte lever ihop.

• Anonym (frustrerad)

Jo det är sant, har dock nu fått veta att hon inreder ett rum som anpassar min son... men men jag ska bara bita ihop och se glad ut...

• sextiotalist
    Anonym (frustrerad) skrev 2013-07-03 11:32:17 följande:
    Jo det är sant, har dock nu fått veta att hon inreder ett rum som anpassar min son... men men jag ska bara bita ihop och se glad ut...

Ja, det är bara att bita ihop och i varje fall se neutral ut.
  • BioBonus
    Anonym (frustrerad) skrev 2013-07-03 11:32:17 följande:

Så bra att han får ett rum som passar honom. Vad glad för att han flera vuxna omkring sig som bryr sig om honom.

Du kan ändå inte bestämma var ditt ex ska sova när han har er son, så det är bara att välja att se det positiva i det hela och inte skapa konflikter utifrån, ja utifrån vad? Svartsjuka? Kontrollbehov?

Onödigt krig att starta, när det nu faktiskt verkar som om kvinnan vill att det ska bli bra för er son när han sover över hos henne.
  • Anonym (jag)

Är pappan tillsammans med den andra kvinnan eller är hon också ett ex?

Jag förstår dig ts - jag skulle INTE gilla det! Men det är tyvärr inget du kan påverka trots egen vårdnad. 

• Anonym (frustrerad)
    Anonym (jag) skrev 2013-07-03 13:54:10 följande:
    Är pappan tillsammans med den andra kvinnan eller är hon också ett ex?

Jag förstår dig ts - jag skulle INTE gilla det! Men det är tyvärr inget du kan påverka trots egen vårdnad. 
    Nej dom är inte tillsammans... 

• Anonym (frustrerad)
    BioBonus skrev 2013-07-03 13:51:01 följande:
    Så bra att han får ett rum som passar honom. Vad glad för att han flera vuxna omkring sig som bryr sig om honom.

Du kan ändå inte bestämma var ditt ex ska sova när han har er son, så det är bara att välja att se det positiva i det hela och inte skapa konflikter utifrån, ja utifrån vad? Svartsjuka? Kontrollbehov?

Onödigt krig att starta, när det nu faktiskt verkar som om kvinnan vill att det ska bli bra för er son när han sover över hos henne.
    Vadå onödigt inlägg? Jag skriver exakt som jag tycker och tänker jag har ensam vårdnad om sonen så jag har all rätt att säga som jag tycker och tänker, Så onödigt NEJ,
    HON har inget i min sons liv att göra.. Hon har redan från första början bestämt att inte gilla mig när jag och sonens pappa var i lag så varför ska jag då gilla henne???  
  • BioBonus

Exakt VAD är problemet? Nyfiken :) vad är det som i dina ögon gör det här skadligt?

• LinneaJosie
    Anonym (frustrerad) skrev 2013-07-03 19:55:21 följande:
    Vadå onödigt inlägg? Jag skriver exakt som jag tycker och tänker jag har ensam vårdnad om sonen så jag har all rätt att säga som jag tycker och tänker, Så onödigt NEJ, HON har inget i min sons liv att göra.. Hon har redan från första början bestämt att inte gilla mig när jag och sonens pappa var i lag så varför ska jag då gilla henne???  

För det första skrev inte BioBonus att det var ett onödigt inlägg, utan ett onödigt krig. Sen är det så att du trots ensam vårdnad inte kan ensidigt diktera villkoren för umgänget med barnets pappa. Du verkar ha missförstått det här med umgänge kontra vårdnad. Googla?
Svar på tråden Måste bara skriva av mig!!