• Vintervacker

<3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3

Startar den tråden jag själv saknar.

Hoppas att vi kan umgås och prata här under vår graviditet Gravid
    Kanske träffas på en fika Kaffe eller picknick {#emotions_dlg.flower}

Och hänga även när våra bebisar kommit Baby

Välkommen! {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-13 16:31
    UPPDATERING: Det finns numera en hemlig Facebook-grupp för denna tråd. Skicka din e-post i ett privatmeddelande till Vintervacker så blir du inbjuden.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-26 22:37
    OBS! Du måste maila från en mail som du använder, och inte bara den mail som står registrerad på Facebook. Du får nämligen en länk med en inbjudan i inkorgen. Om du inte fått en inbjudan trots att du inboxat, påminn mig igen //Vintervacker.
  • Svar på tråden <3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3
  • Y o L o
    Mademoiselle skrev 2013-09-26 17:29:55 följande:
    YoLo: ja, det låter verkligen toppen!

Ja men hemskt för dig om du känner att din läkare inte tar dina smärtor på allvar. Läskigt hur olika det kan vara beroende vem man träffar.
  • Mademoiselle

Än så länge har det inte varit något problem. Jag är ju sjukskriven nu men jag är rädd för att han kommer att säga att jag kommer behöva gå tillbaka och jobba. Jag hoppas verkligen att jag bara oroar mig i onödan och att det inte ska vara något problem att fortsätta vara sjukskriven för jag kan ärligt talat inte se hur jag skulle klara av att jobba nu.

• Y o L o
    Mademoiselle skrev 2013-09-26 19:46:13 följande:
    Än så länge har det inte varit något problem. Jag är ju sjukskriven nu men jag är rädd för att han kommer att säga att jag kommer behöva gå tillbaka och jobba. Jag hoppas verkligen att jag bara oroar mig i onödan och att det inte ska vara något problem att fortsätta vara sjukskriven för jag kan ärligt talat inte se hur jag skulle klara av att jobba nu.

Har du fått besked från fk ännu? Tycker det är sjukt att det kan ta 30 dagar att få veta om de godkänner sjukskr.
  • Vintervacker
    Y o L o skrev 2013-09-26 15:45:08 följande:

Jag är sjukskr för foglossning, har vart det en månad nu, var på återbesök igår hos läkaren, hon sjukskrev mig 2 månader till direkt o sa att jag ska höra av mig om jag inte orkar halvtid. Väldigt skönt att ha en så förstående läkare.
    Får du ont när du sitter och så?
  • langtarefterbarn78

Jobbigt för er som väntar på besked från FK angående sjukskrivning!

Tyvärr tar allt tid hos dem. Ni som ska ansöka om föräldrarpenning, skicka in ett modersintyg direkt när ni fått det från MVC! Det tog mig en månad innan de skickade blankett till mig som arbetsgivaren ska fylla i. Och nu väntar jag på att de ska räkna ut min SGI utifrån de inkomstuppgifter de fått från min arbetsgivare. 

• Y o L o
    Mademoiselle skrev 2013-09-26 22:43:00 följande:
    Nej, det har jag inte. Har du?

Nej det tar ju sån tid :(
  • Y o L o
    Vintervacker skrev 2013-09-27 10:02:46 följande:
    Får du ont när du sitter och så?

Ja när jag sitter på en stol (soffa går bättre), när jag står och när jag går. Att ligga ner är det som känns minst.
  • Vintervacker

Så intressant att höra om er (även om det är tråkigt förstås). Jag var frilans / pluggade förra gången jag var preggo och de flesta av mina vänner med barn som blivit sjukskrivna har tunga jobb så trodde det var så man var tvungen att ha det. Fast när jag tänker på hur illa min foglossning var då, inser jag att jag knappast skulle klarat att jobbat som jag gör.

Hoppas ni får igenom allt med FK nu då, konstigt det där att de bestämmer, läkaren är väl den som har koll...

Svar på tråden <3 Stockholmare 30+ bebis vår / sommar 2014 <3