• iphone84

Olika svar på pojke eller flicka. Kanske någon vet bättre?

Heej!

Idag är jag i v23+ någonting. Har en flicka sedan tidigare men eftersom att jag är såååå otroligt nyfien av mig tänkte jag kolla med folks erfarenhet.

På UL kunde inte BM kolla vad det var riktigt. Citerar:
    BM: Här finns 3 prickar på skärmen
    VI: Ok, mannen ser 2 jag ser inga.
    BM: 3 prickar indikerar på flicka, 2 på pojke.
    Vi: OK! mannen ser 2, jag ser inga... vad betyder det?
    BM: Hmm nja.. kanske kan vara 2 men jag tror mer på 3.
    VI: ok vilket betyder flicka?
    BM: Njaa.. ja.. men jag är ändå osäker.
    VI: 50/50 på denna?
    BM: Nä. ändå 85% osäker.

Alltså jag blev vansinnig!! 85% o osäker.. för helvete hehe!

var o kolla hjärtljud i måndags, då säger bm hjärtslag mellan 148-150... oook.. men då e det en flicka? nä det behöver det inte vara eftersom att du är endast i v23 + nångting (kommer inte ihåg) då kan det slå på hjärtljuden sa hon...
    under 140 indikerar pojke och över 140 indikerar flicka sägs det.

Sedan har jag gjort det här med vigselring och sytråd. Där pendlar ringen hel vilt och det betyder ju pojke. cirkel flicka. Har gjort detta 155 ggr... =)

SÅ! Nu till alla erfarna... vad kan ligga här inne? Det är dessutom en livlig bebis må jag säga. sparkar o har sig och jag är stor som ett hus :)
    Men det är nog för det har töjt sig sedan dottern tror jag....

Jag är mest bara nyfiken på spekulationen så ni är välkomna att säga vad ni tycker  och vad ni har för erfarenhet =)

Hej svej!

• Svar på tråden Olika svar på pojke eller flicka. Kanske någon vet bättre?
  • Zayco

Man kan ju inte basera barnets kön på myter, vilket två av dessa är. Barnmorskan verkade också osäker så jag skulle säga att det ligger på 50/50  

• AnkiC

Vill du vara helt säker så gör en könsul. Annars så är det svårare att se kön på flickor. Pojkars syns tydligt. Detta indikerar på att det kan vara en tös i din mage. På min tös såg man "hamburgaren". Några prickar var det inte tal om. Hur ser barnets bröstkorg ut på UL-bilden? Flickors bröstkorg är mer rund medans pojkars är plattare, har jag hört.

• iphone84

Aha ok tack för svaren :)

När jag var gravid men flickan sa bm att det tydligt var en tjej . Pojkar syns inte lika tydligt sa hon då.

Nu när jag kommer 4 år senare säger hon tvärt om =(

Och detta är samma bm vi talar om!

Jag är bara så nyfiken, de e allt.. håller på o spricka av nyfikenhet :)

• AnkiC

Vet hur det är. Jag fick två gossar och när jag väntade trean mådde jag nästan dåligt över att inte veta vad det va. På rul i v. 18 såg man inte och i v. 32 sa dom kanske tjej men visste inte hundra. Jag såg själv att det såg ut som en snippa men man vill ju ha klara besked. Skulle göra könsul men blev aldrig av. Men ut kom en tös iallafall. Ganska kul just då att det var lite spännande när man skulle föda av att inte va helt säker.

• iphone84

Ja eller hur Anki!!!!!! Jag håller på o bli galen ;)))

Fast jag känner på mig att detta är en tös även om jag bara ville ha 2 barn så blir det 3 om detta inte visar sig vara en gosse..

Men min spåtant som jag var hos för 8 år sedan spådde en tjej och en gosse så vi får väl se om hon gjorde sitt jobb rätt ;)

Annars får jag väl vänta till oktober om inte annat.. men denna tid alltså.. roligt o va gravid men vill ändå veta till 100%

• Uffesson

Den här killens hjärtljud låg över 140. Det är bara en myt. Glad

Åk och gör ett köns-ul?

• Uffesson
    iphone84 skrev 2013-07-03 16:42:56 följande:
    Aha ok tack för svaren :)

När jag var gravid men flickan sa bm att det tydligt var en tjej . Pojkar syns inte lika tydligt sa hon då.

Nu när jag kommer 4 år senare säger hon tvärt om =(

Och detta är samma bm vi talar om!

Jag är bara så nyfiken, de e allt.. håller på o spricka av nyfikenhet :)
    Min BM sa att killar syns tydligare än tjejer. Glad
  • iphone84

Va e ett köns-ul för nåt? Hur bokas och funkar de?

Tänkte göra detta emma ultraljud.. privat ul där man kan se allt i 3D men har haft kompisar som sagt att det inte är värt pengarna (1500kr) för man ser kknappt o hör inget.. så jag vet inte....

Jag vet att allt är myter men jag går nog på vad BM sa till mig vid 1a ul.. 85% osäker, låter ganska säkert .. ellre hur :)

• honeydew

Ja svårt det där. Vi fick inget klart svar på RUL om det var tjej eller kille. Nu var vi in i v28 för jag fick en blödning. Allt såg bra ut, och vi fick göra ett till ultraljud med en läkare den här gången. Frågade igen (efter undersökning) om han kunde se kön. Kollade igen i nästan 10 min, livlig bebis. Till slut sa han "jaa jag skulle nog gissa på ... 50% pojke, 50% flicka. 100% bebis" så vi vet fortfarande inte haha

• AnkiC

Det du pratar om ts är ett köns-UL. Fast man kan göra en billigare variant. Ett vanligt UL och ta reda på könet och kolla tillväxten. Kostar ca 700 tror jag.

Svar på tråden Olika svar på pojke eller flicka. Kanske någon vet bättre?