• Kelli

Baby Jogger City Select, är den bra?

Hej! Vi väntar tillökning, vårt andra barn. Har kollat runt och hittat denna vagnen. Den verkar behändig, med alla kombinationer och när man ska fälla ihop den.
    Testade den i alla hast i affären, så det är ju inte mycket att gå på.

Vad tycker ni om vagnen? Hur är den att köra i snö? (Vi har en Emmaljunga Nitro City sedan första barnet, och de hjulen fram är ju inte toppen i snö...) Hur är den överhuvudtaget?
    Någon som är missnöjd, och med vad isf?

Hjälp mig gärna lite här nu är ni snälla!

• Svar på tråden Baby Jogger City Select, är den bra?
  • eec82

den är väldigt baktung när man har två barn i den. Samt att man enligt babyjogger ska vända vagnen baklänges när man ska upp för en trotoar eller mindre kant. Å är tyngre i snö än nitron. Om ni inte har väldigt tätt mellan barnen skulle jag rekommendera emmaljungas syskonsits samt köpa vinterhjul till nitron. Alternativ emmaljungas nya vagn super viking dubbelvagn. 

• Kelli
    eec82 skrev 2013-07-03 18:45:40 följande:
    den är väldigt baktung när man har två barn i den. Samt att man enligt babyjogger ska vända vagnen baklänges när man ska upp för en trotoar eller mindre kant. Å är tyngre i snö än nitron. Om ni inte har väldigt tätt mellan barnen skulle jag rekommendera emmaljungas syskonsits samt köpa vinterhjul till nitron. Alternativ emmaljungas nya vagn super viking dubbelvagn. 
    Okej. Det blir ca 19 månader mellan dom, så jag vill gärna ha en "sån" vagn. Nitrons utrymme under vagnen är jag inte så förtjust i heller. Vill ha mer plats under :)
  • eec82
    Kelli skrev 2013-07-04 18:53:17 följande:
    Okej. Det blir ca 19 månader mellan dom, så jag vill gärna ha en "sån" vagn. Nitrons utrymme under vagnen är jag inte så förtjust i heller. Vill ha mer plats under :)
    provkör i butik å sätt stora barnet fram får du en bra uppfattning hur vagnen är sen. Du kanske älskar den. =) Alla ser ju olika. 

Men bitax vagn är lättare den som liknar babyjoggers. Men prova i butik så märker du  själv vad du gillar och inte gillar. =)
  • Rodder76

Ingen vagn är perfekt har jag upptäckt. Brister finns hos alla tyvärr.
    City Select upplevs som lång, men samtidigt har man bra koll på var den tar slut. Den blir lite "tyngre" att svänga och lite jobbigare att håla mot om du går på en väg som sluttar i sidled. Att få upp den för en kant handlar mer om teknik, men när man provar i affär känns det tungt. Tricket är forten på bakaxeln.
    All vagnar med små swivelhjul blir tråkiga och tunga på dåligt underlag, speciellt med två barn i. Men Baby Jogger's modeller upplever jag att de positiva egenskaperna överväger de negativa.... Men det beror ju väldigt mycket på hur man lever och hur man rör sig....
    För oss där en biltur inte är sällsynt är det viktigare att den är smidig att lasta, och inte tar så mycket plats, än att den är en dröm i skog och mark. 

• Rodder76

Värt att tillägga är att Baby Jogger City Select och City Mini GT Dubbel har väldigt få reklamationer....

Svar på tråden Baby Jogger City Select, är den bra?