• Anonym (bonusmamma)

Nån mer än jag?

Nån mer än jag som tycker illa om sitt bonusbarn? Måste man tycka om sitt bonusbarn?

Nu kom bonusbarnet för ca 45 minuter sedan, och ungen sa inte ens hej till mig, fast jag sa hej till denne!

Barnet sprang direkt in och satt sig för att spela maincraft!! barnet sitter där från tidig morgon ända fram till sena kvällen då barnet går å lägger sig! Jag har sagt åt pappan att barnet inte ska sitta 12-15 timmar vid datorn i sträck!
    Men pappan säger bara jaja.

Jag blir så less. Ärligt talat så hatar jag mitt bonusbarn! Och sambon vet det, men sambon vill i alla fall att vi kämpar på med varandra..får se hur länge jag står ut!

Vi har en trampbil på tomten som jag hade när jag va liten och när jag inte hade möjlighet att ta ut den ur garaget så blev barnet jätte arg på mig och försökte säga att allt va mitt fel! barnet har väldigt stora problem med talet! Ibland är det jätte jobbigt och jätte svårt att höra vad barnet säger pga barnets talfel.

• Svar på tråden Nån mer än jag?
  • Anonym (Urk..)

Nej det måste man inte! Däremot får man aldrig behandla ngt barn illa. Din sambo är nog ditt största problem eftersom han verkar curla sönder barnet. Dra! Är mitt tips.

• Pissenisse

Man måste inte tycka om någon, men att hata någon(ett barn)av sådana simpla anledningar är riktigt äckligt.
    "Den sa inte "hej" till mig... Buhuu" Pfff! Sorgliga råtta.

Din partner verkar vara en slappförälder förövrigt.

• Anonym (njet)

Nej man måste inte älska. Kan va svårt tycka om men orsaken brukar ligga i andra saker än att man faktiskt hatar ett barn. Jag kan tänka mig att det är så för dig också. Brukar va nån kringorsak man hatar. Svårt få ihop, känna sig obekväm, som en främling i sitt hem, orkar inte uppfostra nån annans barn, osäker på om man ska uppfostra, gränser. Att bemötas nonchalant, vara betydelselös. Kanske förväntar du dig att bli hatad (du är inte min mamma). Kanske har du dåligt samvete för att du inte vill ha barnet där, det är ju trots allt bara ett barn. Man kan tycka illa om sina känslor.

• Ess

Men då är det väl bara skönt att hen sitter vid datorn hela tiden. Gör då inget aktivt för att ändra detta.

• smulpaj01
    FireLady skrev 2013-07-03 19:23:03 följande:
    Bonusmamma? Hur, vad, va?

Din man är värdelös förälder tydligen och du ska nog hålla dig undan barn. Dumpa och skaffa någon utan barn.
    Flytta genast ts!!! 
  • Anonym (igen)
    smulpaj01 skrev 2013-07-03 19:59:06 följande:
    Flytta genast ts!!! 

Nu blev visst rådet att flytta. Lämna brukar annars vara ett av de mest använda orden här på fl.Suck
  • smulpaj01
    Anonym (igen) skrev 2013-07-03 20:03:15 följande:

Nu blev visst rådet att flytta. Lämna brukar annars vara ett av de mest använda orden här på fl.Suck
    Hatar man barnet SKA man inte bo med det. Finns många män utan barn!
Svar på tråden Nån mer än jag?