• Anonym (bonusmamma)

Nån mer än jag?

Nån mer än jag som tycker illa om sitt bonusbarn? Måste man tycka om sitt bonusbarn?

Nu kom bonusbarnet för ca 45 minuter sedan, och ungen sa inte ens hej till mig, fast jag sa hej till denne!

Barnet sprang direkt in och satt sig för att spela maincraft!! barnet sitter där från tidig morgon ända fram till sena kvällen då barnet går å lägger sig! Jag har sagt åt pappan att barnet inte ska sitta 12-15 timmar vid datorn i sträck!
    Men pappan säger bara jaja.

Jag blir så less. Ärligt talat så hatar jag mitt bonusbarn! Och sambon vet det, men sambon vill i alla fall att vi kämpar på med varandra..får se hur länge jag står ut!

Vi har en trampbil på tomten som jag hade när jag va liten och när jag inte hade möjlighet att ta ut den ur garaget så blev barnet jätte arg på mig och försökte säga att allt va mitt fel! barnet har väldigt stora problem med talet! Ibland är det jätte jobbigt och jätte svårt att höra vad barnet säger pga barnets talfel.

• Svar på tråden Nån mer än jag?
  • SVBk4rr1ng
    Ess skrev 2013-07-03 19:43:36 följande:
    Men då är det väl bara skönt att hen sitter vid datorn hela tiden. Gör då inget aktivt för att ändra detta.

Haha.. Ja, så kan man också se på det.
  • SVBk4rr1ng

Varför hatar du barnet? För att hen inte hälsar på dig? Eller för att hen sitter vid datorn hela dagarna? För mig låter det som att du egentligen är besviken över situationen och faktiskt bryr dig om att du och ditt bonusbarn har så kass relation. För annars skulle du ju inte bry dig tänker jag mig.

• kenopeno
    Rynkar på näsan Men varför går jag in o läser trådar som det här Rynkar på näsan Vet så väl och minns så väl hur det känns att vara ett oönskat styvbarn.....och inte kunna komma undan. Att bli tvungen att leva med någon som så uppenbart tycker illa om en....och vilka sår detta ger. Så ledsamt att fler barn har det så Rynkar på näsan
  • Anonym (Urk..)
    kenopeno skrev 2013-07-04 01:30:24 följande:
    Rynkar på näsan Men varför går jag in o läser trådar som det här Rynkar på näsan Vet så väl och minns så väl hur det känns att vara ett oönskat styvbarn.....och inte kunna komma undan. Att bli tvungen att leva med någon som så uppenbart tycker illa om en....och vilka sår detta ger. Så ledsamt att fler barn har det så Rynkar på näsan
    Många bonusbarn beter sig väldigt illa. Då kan man knappast förvänta sig glada miner..
  • Anonym (skönt)

Jag skulle tycka det skulle vara skönt att slippa ungen på det där sättet. Underbart du har det...var glad att du inte behöver se ditt bonusbarn mer än nödvändigt.

• BusJohanna

Att bli tillsammans med ngn som har barn innebär vissa saker. Visste du inte att han hade barn innan? Eller fattade du inte att ett barn tar plats, kräver ngt av dig som vuxen?

Nej visst du behöver inte älska men barnet fanns där före dig och du borde förstå att du är vuxen, ska bete dig som en vuxen och hjälpa barnet. Ni blir automatiskt en familj och du kan inte leva "bredvid" om ni lever i samma hus. Är du inte redo för barn bör du inte bli tillsammans med ngn som har barn.

• Anonym (skönt)
    BusJohanna skrev 2013-07-04 12:55:59 följande:
    Att bli tillsammans med ngn som har barn innebär vissa saker. Visste du inte att han hade barn innan? Eller fattade du inte att ett barn tar plats, kräver ngt av dig som vuxen?
    Nej visst du behöver inte älska men barnet fanns där före dig och du borde förstå att du är vuxen, ska bete dig som en vuxen och hjälpa barnet. Ni blir automatiskt en familj och du kan inte leva "bredvid" om ni lever i samma hus. Är du inte redo för barn bör du inte bli tillsammans med ngn som har barn.

Vilket skitsnack och så fullt utav klyschor så man vill spy. Här talar en som inte har en aning om något!
  • Pissenisse
    Anonym (skönt) skrev 2013-07-04 12:54:52 följande:
    Jag skulle tycka det skulle vara skönt att slippa ungen på det där sättet. Underbart du har det...var glad att du inte behöver se ditt bonusbarn mer än nödvändigt.
    Det finns la en dörr hos dig också, gå ut ur den.
    Vilka vidriga föräldrar som bor med sådana som er.  
  • sextiotalist

Nej, man klickar inte med alla, så är det helt enkelt. Du behöver inte mer än respektera barnet och börja fundera på vad det är som gör att barnet väcker så negativa känslor hos dig. 
    Jag har i min nära krets barn som jag aldrig skulle stå ut med att bo ihop med, barn med personlghet som jag bara ogillar.

Hade jag kännt samma sak inför sambons barn, då hade jag nog avstått från att flytta ihop, men nu var de (och är) tack och lov personligheter som jag klickar med. Sedan så har det funnits perioder då jag helst hade vilja sälja dom gratis (men så är det med mitt eget barn också)   

• sextiotalist
    kenopeno skrev 2013-07-04 01:30:24 följande:
    Det är förvisso sant, men sedan finns det odrägliga barn (och självklart odrägliga vuxna) och det finns barn som har ett sätt och beteende som gör att endast en förälder kan tycka om barnet, tyvärr, men sant.
Svar på tråden Nån mer än jag?