• englasmamma86

kan jag vara längre gången och hur kan jag ta reda på det?

Jag är gravid i v.11 (mitt andra barn) och jag vet att hade min första mens dag den 22 april då min sista mens var men kan det vara så att jag blödigt fast jag var gravid och är längre gången?

anledning till misstankar är att min mage är rejält stor och motsvarar ca v 23 med mitt första barn .

den andra anledningen är att jag kan känna barnet röra sig tydligt och även som små kickar.
    jag vet precis hur det känns och jag vet skillnaden på tarmar som bublar/rör sig.. detta är typiska bebis moves.

Kan jag på nått sätt ta reda på detta nu eller måste jag vänta tills RUL som jag ska ha 29 augusti och obs du är inte i v.18 utan i v.22 eller nått.?

jag har berättat för min BM att jag hade min meds den 22 april och det vet jag då jag skrev in det i kalendern i mobilen. men vissa blöder ju fast dem är gravida..

gärna tankar tips och ideer på detta.

mvh/moa 

• Svar på tråden kan jag vara längre gången och hur kan jag ta reda på det?
  • faithfully

Det finns ju ett grav test som kan visa vilken vecka du är i, vet inte hur långt den kan mäta...

• majsis08

det enda är väl ett ultraljud som kan säga hur långt gången du är:) för ett ul kan inte säga fel för alla bebisar växer lika mkt fram till vecka 19-20 !!

• englasmamma86

dem gravtesten mäter väl bara 1-2 v sen 3-4 och 4-6 sen typ 6 + . har jag för mig.

hur ska jag få dem att ge mig ett UL innan  RUL ?

ja det har man hört att det är vanligt att vara större snabbare med andra barnet. 

• faithfully
    englasmamma86 skrev 2013-07-03 21:17:00 följande:
    dem gravtesten mäter väl bara 1-2 v sen 3-4 och 4-6 sen typ 6 + . har jag för mig.

hur ska jag få dem att ge mig ett UL innan  RUL ?

ja det har man hört att det är vanligt att vara större snabbare med andra barnet. 
    Hm, har tyvärr ingen erfarenhet själv så det visste jag inte
  • faithfully
    Jacqueline skrev 2013-07-03 21:29:49 följande:
    Du skulle ju kunna gå till en privat men då får du betala för ultraljudet
  • Mimmi85

Om du ringer din bm ocv förklarar dina misstankar och frågar om ett ultralju redan nu går det säkert med på det. Annars betala hos en privat för att få ultraljud. Det kan också vara så att moderkakan ligger bakom denna gång och därför känner du rörelserna tidigt. Sen blir ju omföderskor större tidigare med andra barnet oftast.

Svar på tråden kan jag vara längre gången och hur kan jag ta reda på det?