• Annis80

Vilka förskolor är mest uppskattade i Göteborgs centrum?

Hej, Jag ska sätta min dotter i kö till förskola i Göteborgs centrum (bor nära Landalatorg) men känner mig osäker på vilka som är "bäst"? Vad jag menar med bäst är väl i stora drag att personalen är pedagogisk, motiverade och tillmötesgående. Är en stor fördel att hitta ett dagis nära vår bostad men som också är "dokumenterat" bra. Är jätte tacksam för svar! Mvh Anna

• Svar på tråden Vilka förskolor är mest uppskattade i Göteborgs centrum?
  • Lena

Den som ligger vid början av utlandagatan har jag bara hört gott om.

• Isobel

Molinsgatans förskola är jättebra! Mina barn har gått där sen 2007 och 2011 men vi flyttade från stan förra sommaren. De är kommunala men använder sig av Reggio Emiliapedagogiken och den är jättebra bra. Mycket kreativa och hängiven personal. Även om det är mitt i citysmeten så är de ute jämt och gör saker.
    Jag tycker det är synd att min dotter inte får samma pedagogik som äldsta sonen fick (hennes nuvarande förskola är sådär och jag märker också enormt skillnad på personal och pedagogik).

• Isobel

För några år sen gjorde GP en stor undersökning på alla förskolor i hela Gbg och närområden och Molinsgatan kom som 7e bäst.

• olleolof

Malmstensgatans förskola är nog den bästa :)
    Daniel petterssons förskola uppe vid raketgatan har också bra rykte.
    Föräldrakooperativet i landala har jag vänner som är med i , skall vara en jättebra förskola

• Jossantvåbarnsmamma

Hej Annis80,

nu har du troligtvis redan bestämt dig men om du fortfarande funderar så kom gärna och hälsa på hos föräldrakooperativet Polarna uppe på Guldheden.      www.polarna.org

Där har jag haft min nu stora pojk och min flicka går där nu. Lugnt, tryggt och hög personaltäthet. Visst kräver det lite mer av oss föräldrar om man väljer ett kooperativ men det känns som om vi får tillbaka det tusenfalt :).

Lycka till!
    Jossan

• jemajka
    olleolof skrev 2013-10-22 22:43:38 följande:
    Malmstensgatans förskola är nog den bästa :) Daniel petterssons förskola uppe vid raketgatan har också bra rykte. Föräldrakooperativet i landala har jag vänner som är med i , skall vara en jättebra förskola

Ser att tråden är några månader, men jag instämmer med olleolofs kompisar. Mitt barn går på Landala förskola (föräldrakooperativ) och vi är väldigt nöjda!
Svar på tråden Vilka förskolor är mest uppskattade i Göteborgs centrum?