Behöver hjälp innan jag går under
Usch, lider med dig. Rent vidrigt gjort av pappan. Han borde, för barnens bästa, jobba för att de får träffa er båda! Håller tummar och tår för att det här får en lycklig lösning - för er alla!
Usch, lider med dig. Rent vidrigt gjort av pappan. Han borde, för barnens bästa, jobba för att de får träffa er båda! Håller tummar och tår för att det här får en lycklig lösning - för er alla!
Känner själv att jag är på god väg att hamna i din situation. Det rådet jag fått är att överhuvud taget inte ta några kontakter eller göra nått utan att samrått med jurist. Är orolig för att det kommer att kosta en del men är beredd att skuldsätta mig upp över öronen om det skulle behövas bara jag skulle kunna undvika det du skriver.
Var på rådgivning via kommunen och fick det otrevliga svaret att troligen så kommer jag tappa mitt äldsta barn (dotter 13 år) eftersom mamman snackat så mycket skit om mig sedan separationen. Bara att vara saklig och inte snacka skit och sen hoppas hon kommer tillbaka. Skulle det inträffa så vet jag ju inte vad jag skulle ta mig till.
Fan vad jobbigt det kan vara!
Känner själv att jag är på god väg att hamna i din situation. Det rådet jag fått är att överhuvud taget inte ta några kontakter eller göra nått utan att samrått med jurist. Är orolig för att det kommer att kosta en del men är beredd att skuldsätta mig upp över öronen om det skulle behövas bara jag skulle kunna undvika det du skriver.
Var på rådgivning via kommunen och fick det otrevliga svaret att troligen så kommer jag tappa mitt äldsta barn (dotter 13 år) eftersom mamman snackat så mycket skit om mig sedan separationen. Bara att vara saklig och inte snacka skit och sen hoppas hon kommer tillbaka. Skulle det inträffa så vet jag ju inte vad jag skulle ta mig till.
Fan vad jobbigt det kan vara!
Undrar om det är vanligare att drabbas på detta vis om man är den som lämnat...?
Åh vilken tråkig situation det låter som:(
Jag kom att tänka på hur min relation till min pappa har sett ut. Mina föräldrar är fortfarande gifta men mamma har ofta pratat skit om pappa ( och pappa om mamma) och av olika anledningar så blev det som om jag tog mammas sida, jag verkligen internaliserade mammas känslor gentemot honom. Jag fick en alltmer dålig relation till honom framtill att jag flyttade hemifrån och den är väl fortfarande inte hundra. Grejen är att jag MÄRKTE hur mycket pappa försökte. Han blev typ undergiven och verkade må dåligt. Jag mådde dåligt över att han mådde dåligt och blev arg på honom för det. Vår relation blev bättre dels när jag blev äldre och kunde tänka mer självständigt, dels när jag lärde känna pappa som den person han är. När han blev mer självsäker så tycker jag att vår relation blev bättre. Vet inte om det här är relevant för din situation, men hursomhelst. Kram!