sarabaeckstrom skrev 2013-07-04 12:08:34 följande:
Att folk här inne är så dumma att de faktiskt skriver ''du kan inte lämna dom ensamma'' - jag skrev här i hopp om att få hjälp, inte bli påhoppad eller aklagad av en bundte fördomsfulla människor. Vi lämnar henne aldrig ensam med bebis. Jag jobbar och min sambo är pappaledig just nu och dagis såg helst att hon var där 3 ggr i veckan. Därav dagiset, när jag är hemma lämnar jag aldrig bort henne.
Det är inte höga krav, ett barn ska få lära sig att det gör fel när det gör fel och rätt när det gör rätt. Så är det bara. Det vart det dummaste jag hört på länge att det skulle vara fel att tala om för sitt barn, oavsett ålder, att de gör fel.
Nej, jag är inte dum. Jag har 16 månader mellan mina första barn, har tre nu, och att inte lämna en 2-åring ensam med spädbarn kan innebära bokstavlig punktmarkering.
Och nej, det är inte fel att sätta gränser och tala om för barn när det gör fel, men det är det heller ingen här som sagt. Du förväntar dig däremot att hon redan ska kunna en massa saker som en 2-åring utvecklingsmässigt ännu inte klarar av.
Vad gäller time-out så anser professionen att det är kränkande. Du kan själv läsa vad folkhälsoinstitutet säger om time-out.