Inlägg från: Natulcien |Visa alla inlägg
  • Natulcien

Min 2 åring slår min 2 månaders bebis

sarabaeckstrom skrev 2013-07-04 11:27:40 följande:

Jag hade henne hemma tillsammans med bebis när han vart ny i över 1 månad innan hon fick återgå till dagis ca 3 dagar i veckan, och jag skulle väl säga att det vart strax efter att hon började där som detta beteende började.

Då har du nog förklaringen där. Hon känner sig utesluten och "bortvald" när hon lämnas bort och du och bebisen är hemma. Låt henne vara hemma med er istället, skulle jag säga.
  • Natulcien
    sarabaeckstrom skrev 2013-07-04 12:08:34 följande:

Jag jobbar och min sambo är pappaledig just nu och dagis såg helst att hon var där 3 ggr i veckan. Därav dagiset, när jag är hemma lämnar jag aldrig bort henne.

Fast...det bestämmer ju inte förskolan. Det bestämmer ni. Och i det här läget kanske det är bättre för henne att få vara hemma..?
  • Natulcien
    sannasnyaliv skrev 2014-09-10 07:39:47 följande:

Hon ville ha hjälp med tips som hjälpte hennes situation.. hon skrev ju själv att hon inte tyckte om att sätta henne på time out o ville ha andra alternativ. . Läs vad de handlar om o försök hjälpa till.. känns ju jätte hemskt att redan va förtvivlad för allt inte går bra fråga om hjälp o bli påhoppad av massa "fakta" som ngn dragit fram från nätet. .

Fast nu är ju tråden över ett år gammal, så förhoppningsvis har situationen löst sig - utan time out....
Svar på tråden Min 2 åring slår min 2 månaders bebis