Anonym (Ångest) skrev 2013-07-10 18:11:39 följande:
Hej! Glad att du svarat! Känner mig så ensam i detta. Var det länge sen ni gick isär o hur lång tid har det tagit för dej att lära dej om dej själv? Jag har precis börjat i terapi o ska fortsätta lite mer intensivt i augusti(en gång i veckan). Jag sörjer oxå att jag gjort som jag gjort. Men jag håller med dej om att jag nog oxå sökt reaktion o det känts som han inte brytt sig alls, bara dragit sig undan. Han är ute mycket på krogen nu o jag väljer att vara hemma med barnen. Tänker försöka ta hand om mej, för att gå ut o festa i detta läge känns som det bara förvärrar.
Du får gärna inboxa mig om du vill!
Ps. Är medveten om mina svårigheter men att jobba med dem är inte lika lätt....
Stor kram o du får gärna skriva till mig.
Vi bröt helt i februari, alltså ca 5 månader sedan. Efter det gjorde jag ALLT för att få honom tillbaka, men han var bestämd med att det är över! Terapin började jag med ungefär i mars.
Ja, man känner sig otroligt ensam! Och jag har skämts också, skämts över att jag inte kunnat tygla mitt humör bättre! Klart han tröttnade på mig, klart att hans känslor dog! MEN, man får inte bara anklaga sig själv, då går man under av sorg! Det finns nästan alltid en anledning till ens frustration! Och det är ju jättebra om man kommer underfund med vad den kommer ifrån, varför man reagerar som man gör..
Nej, krogen är inget för mig heller! Jag är också mest med barnen nu, speciellt på mina veckor! Men ack så ledsen jag är i hjärtat, det känns som det aldrig kommer att gå över, att jag aldrig kommer att bli lycklig igen. Men det sägs att man blir det igen en dag....
Tänk att jag förstört vårt förhållande genom att ha ett häftigt humör, när jag hade världens finaste familj! Nu finns den inte längre, eller iallafall finns inte HAN kvar i den. Nu är det bara jag och barnen..
Tjafsa och bråka leder ingenstans, det förstår jag ju nu! Det är bättre att försöka hålla sig lugn och saklig, istället för att brusa upp. Så klart kan det vara väldigt svårt, men jag tror man kan lära sig det! Hade jag lärt mig det tidigare, så hade jag kanske haft honom kvar i mitt liv...?
Å andra sidan måste jag komma ihåg de val han gjorde också, och det var att ljuga för mig, och svika mig. Om och om och om igen...Så separationen beror inte enbart på mitt häftiga humör!
Jag skriver gärna till dig, kanske senare ikväll!
KRAM!