Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

har försökt att få barn utan resultat

Sen januari räknas inte på långa vägar som svårt ö.h.t utan fullständigt normalt. Genomsnittet är 7 månader och dryga året helt normalt. Du kan vara helt lugn och skulle det mot förmodan ta över 1-2 år så sök hjälp då. Slappna av och sluta tänka på det behöver du sannerligen inte göra för dina tankar påverkar inte din fertilitet. De vanligaste orsakerna till infertilitet är dålig eller ingen ägglossning eller dåliga eller inga spermier och inget av det kan påverkas med tankekraft,framförallt inte mannens spermier om så kvinnan slappnar av till komastadium. Tungan ute

Fortsätta bara försöka,det räcker för 85% av alla par. Glad

• Jag är bara jag
    Anonym (147) skrev 2013-07-04 15:18:24 följande:
    Men såklart tankens inverkan spelar roll. 
    Tankar kan orsaka stress. Stress måste väl påverka infertilitet... ? 

Ja,extrem fysisk stress kan ge utebliven ägglossning som ju då orsakar infertilitet,men extrem längtan efter barn,oro att vara infertil,ångest över att inte ha blivit gravid på ett tag orsakar inte infertilitet! Att påstå det skuldbelägger bara kvinnor som inte lyckas direkt.
  • Jag är bara jag
    Anonym (147) skrev 2013-07-04 15:29:12 följande:
    Va? Min avsikt är inte att skuldbelägga Utan i min värld hänger kropp&själ ihop. Det som sker i huvudet påverkar självklart kroppen...  
    Sen att det tar tid att bli gravid behöver ju självklart inte uteslutande handla om att man har en extrem längtan att bli gravid. 
    Nej,ingen av er som sprider denna myt vidare menar att vara elak,men ni är det ändå. Längtan efter barn är aldrig en orsak till infertilitet! Du är inte insatt i ämnet utan har gått på att man kan hindra en graviditet med tankekraft. Antar att du aldrig använt p-medel då heller utan istället stenhårt tänkt att "måtte jag bli gravid,jag vill verkligen bli gravid,jag måste bli gravid NU"? Konstigt att 85% av alla som verkligen försöker bli gravida blir det inom ett år...

Förklara hur mina tankar kan påverka mina ägg,min slemhinna,mina äggledare och min makes spermier!
  • Jag är bara jag
    Anonym (147) skrev 2013-07-04 15:43:59 följande:
    Men VEM har sagt att längtan till barn skulle vara en orsak till infertilitet? Jisses, du tolkar in en massa som inte står.. du drar egna slutsatser utifrån info som du själv lagt till. Jag är tydligen inte insatt i ämnet, nähä ok tack för att du informerar mig. Tror du på riktigt att jag tror att man kan hindra en graviditet med tankens kraft? Isåfall misstänker jag att din ålder är runt 6 år.
    Jag säger att tankar kan påverkar kroppen i form av stress. Stress har inverkan på fertilitet. Vad är det som är så svårt att förstå? Det är liksom inget nytt under solen.
    Herregud...

Nej,stress påverkar inte fertiliteten om det är i form av tankar!  Den måste vara extrem fysisk och då har man i regel ingen äl och därmed ingen mens och då vet man ju var problemet sitter. Det finns ingen läkare på denna jord som skulle påstå att viljan att bli gravid skulle hindra en från att bli det,men det antyder ju du faktiskt. Det är att skuldbelägga hur man än vrider på det!
Svar på tråden har försökt att få barn utan resultat