Tröttmössa skrev 2013-07-04 15:10:19 följande:
Jag måste resa iväg å jobbets vägnar senare i höst och min son kommer då vara 22-23 mån gammal. Kommer åka med två kollegor som vill vara borta sön-sön, men jag har planerat tis-lör bara för att komma hem till lillen så snabbt som möjligt. Tror jag kommer sakna ihjäl mig.
Vi ska till en stad i USA som lämpar sig bra för att turista i, finns mkt att se och göra. Kollegorna tycker att jag är tokig som bara vill stanna tis-lör (fast jag tycker det är jättelänge att vara borta från sonen). Deras åsikt spelar mindre roll, men jag funderar ju på dels om det inte skulle vara kul att turista lite men också om jag inte kommer bli galen av att vara borta från lillkillen. Och hur kommer han reagera på att jag är borta?
Hur skulle ni göra?
Alltså, jag funderar på om det inte finns en till förälder som är där för sonen? Att vara så länge borta bägge två när han är så liten är kanske lite väl länge, men är en av er hemma är väl en vecka inga konstigheter. Tänk på hur många som lever i varannan vecka-förhållanden och även om det inte är optimalt, så funkar det ju för barnen.
Att åka till USA är ju en upplevelse om något och när du dessutom verkar få betalt för det så är det klart att du skall passa på att åka. En vecka går ruskigt fort när man har mycket att göra, och även om du kommer att längta otroligt mycket så tror jag att det kan vara bra att få lite luftombyte med.
Med tanke på att resan är ganska så lång så är det nog klokt att inte ta några dagar extra också, låt säga att du åker på tidsag, då är du trött efter resan på onsdag och reser hem igen på lördag. Då har du endast torsdag och fredag på dig att uppleva resan, vilket är ganska så lite...
Personligen skulle jag nog sätta två veckor som absolut övre gräns, men det är jag det