Inlägg från: Anonym (nope) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nope)

Kan man "lära sig" att tycka om sambons barn?

TS, jag tycker inte ni ska bo ihop om du inte kan komma över dina aversioner mot hans barn eller om ni inte gemensamt kan komma överens om regler och värderingar som ska gälla hos er. OCH att din sambo verkligen genomför det.

Annars är det bättre att ni flyttar isär innan ditt barn är fött. Det är isf bättre att ni flyttar ihop i ett senare skede men bor särbos nu än att ni bor ihop ett tag och du kämpar på och ditt barn får starta sitt liv med en mamma som inte mår så bra.
    Pappan kan komma och hälsa på ofta och bo med er när han inte har sina barn.

Det finns säkert andra med annan åsikt men det är min iaf och den grundar sig i att jag fortfarande efter att ha bott i fyra år med min man och hans barn är här på umgänge och fortfarande känns barnet inte som min familj. Men jag har inga småbarn att ta hänsyn till och vi har inte varannan vecka så jag står ut.
    Så länge hans barn inte märker något så.

Och innan någon säger något, nej hans barn märker inget, jag är empatisk nog att inte visa något och barnet väljer hellre mig än sin pappa vid lekar och aktiviteter då pappan rent ut sagt är skitdålig på att leka, han har ingen fantasi alls.

• Anonym (nope)
    Brumma skrev 2015-08-28 14:47:14 följande:
    Träden är från 2013 så tror barnet är fött redan ;)
    OPS! Jag scrollade inte tillräckligt högt upp Tack för infon
Svar på tråden Kan man "lära sig" att tycka om sambons barn?