• Anonym (Kille)

Trång förhud vid sex men ej annars

Hej alla! Tänkte fråga lite allmänt om era erfarenheter! Både tjejer o killars gärna!

Jag är kille på 19 år och har nu varit tillsammans med min flickvän i mer än ett år! Vi har normalt sex någon gång i veckan och det funkar bra!

När jag var liten hade jag trång förhud, men det växte jag ifrån så kan nu få bak hela vägen, DOCK endast när jag inte har stånd. Detta har jag levt med bra o haft sex med förhuden "på" så att säga. Problemet har varit framförallt att oralsex för min flickvän blir jobbigt då det lätt luktar/smakar illa och de blir ju såklart avtändande, dessutom måste jag hela tiden "rätta till" min förhud när vi byter ställning för förhuden åker halvvägs ner över ollonet o skaver.

Så, hur har ni löst detta ni med samma problem? (Förstått att det är många) har hört om salva, (receptbelagd?) eller operera?

Tacksam för svar! :)

• Svar på tråden Trång förhud vid sex men ej annars
  • Ulf Harrys Farsa

Din kompis där nere blir ju lite större när du har stånd, förhuden räcker väl inte till att glida över ollonet, operera, det läker fort, sen är problemen över.

• Anonym (Kille)

Jo precis, men de känns som ett stort steg. Tänkte få tag på salvan till en början o hoppas på det! Har du opererat?

Ulf Harrys Farsa skrev 2013-07-04 23:29:08 följande:
    Din kompis där nere blir ju lite större när du har stånd, förhuden räcker väl inte till att glida över ollonet, operera, det läker fort, sen är problemen över.

• Oktagon

Oroa dig inte! Jag har opererat. Jag kunde inte heller få tillbaka huden hela vägen vid stånd, det strama åt. Dock väl inne i flickvännen kunde den gå tillbaka hela vägen av allt glid. Är det så för dig med?

Operationen gick fort. Efter operation var det 2 månader utan sex. Och det var i början av ett förhållande.... dålig timing.

Men nu efteråt går det att dra ner hela vägen, dock ser inte kompisen ut som förut (mindre hud på toppen) och jag har haft lite strul med att det lätt blir torrt. Och då är det väldigt svårt att sexa. Glad Om det har något med ingreppet att göra låter jag vara osagt för det har jag ingen aning om. Men har aldrig varit torr innan.

Mycket lättare att hålla fräscht dock!

• Anonym (Kille)

Tack för svaret! Är mest inne på att försöka med salva först, känns lite hastigt med operation som 19åring! Jag kan inte under några omständigeter få den hel vägen bak vid fullt stånd men hur lätt som hälst helt slak!

Oktagon skrev 2013-07-05 00:57:10 följande:
    Oroa dig inte! Jag har opererat. Jag kunde inte heller få tillbaka huden hela vägen vid stånd, det strama åt. Dock väl inne i flickvännen kunde den gå tillbaka hela vägen av allt glid. Är det så för dig med?

Operationen gick fort. Efter operation var det 2 månader utan sex. Och det var i början av ett förhållande.... dålig timing.

Men nu efteråt går det att dra ner hela vägen, dock ser inte kompisen ut som förut (mindre hud på toppen) och jag har haft lite strul med att det lätt blir torrt. Och då är det väldigt svårt att sexa. Om det har något med ingreppet att göra låter jag vara osagt för det har jag ingen aning om. Men har aldrig varit torr innan.

Mycket lättare att hålla fräscht dock!

• Theres 129

Man brukar operera, lätt ingrepp och du behöver inte bli helt omsluren om du inte vill der förstås. Det kan också hända att din förbud spricker när ni har sex. Jag tycker att der skulle vara mer värt för dig och din tjej med ett litet ingrepp. Känner flera i vuxenlivet som gjort det. Finns egentligen inget negativt i det mer än att ollonet blir lite mer okänsligt om du tar bort hela förhuden, okänsligheten gör dig till en mer uthållig älskare.;)

• Theres 129

Det torra som oktagon pratar om är ett extra hölje som kroppen gör för att skydda ollonet, vilket i sin tur då skapar lite mindre känslighet men inga problem. Pröva glidmedel och se hur det inverkar men många i din ålder just som startat sitt sexliv och finner det besvärligt, det är då man opererar.

• Anonym (yngre)
    Anonym (Kille) skrev 2013-07-05 01:15:13 följande:
    Tack för svaret! Är mest inne på att försöka med salva först, känns lite hastigt med operation som 19åring! Jag kan inte under några omständigeter få den hel vägen bak vid fullt stånd men hur lätt som hälst helt slak!
    Operera så snabbt du kan. det kommer inte växa bort eller smörja bort nu när du är så gammal som 19 år. Jag gjorde samma sak när jag var 16. Jag hade inte vågat (eller fått... det är väl en tolkningsfråga ;) ha sex innan dess så jag slapp den "pinsamheten". Tog typ 2 månader innan det var helt läkt igen och jag har inte haft några problem alls. Var väl inne max 2 timmar på sjukhuset inklusive allt.
    I mina ögon finns det inget att fundera på. Klart det är jobbigt att vara utan sex två månader nu då du "har tillgång". Men du får väl öva på att tillfredsställa henne- tro mig hon kommer inte tycka det är jobbigt. Sen kan ni ju börja med ickevaginalt sex tidigare än två månader antagligen. Det är ju infektionsrisken som gör att du ska vänta med det. handjobs funkar ju tidigare t.ex...
  • Anonym (Kille)

Problemet är inte att va utan sex,

Det klarar jag nog! Men mest fundersam över ingreppet, är det så litet o lätt då? Vad kostar det osv?

Anonym (yngre) skrev 2013-07-05 08:30:19 följande:
    Operera så snabbt du kan. det kommer inte växa bort eller smörja bort nu när du är så gammal som 19 år. Jag gjorde samma sak när jag var 16. Jag hade inte vågat (eller fått... det är väl en tolkningsfråga ;) ha sex innan dess så jag slapp den "pinsamheten". Tog typ 2 månader innan det var helt läkt igen och jag har inte haft några problem alls. Var väl inne max 2 timmar på sjukhuset inklusive allt.

I mina ögon finns det inget att fundera på. Klart det är jobbigt att vara utan sex två månader nu då du "har tillgång". Men du får väl öva på att tillfredsställa henne- tro mig hon kommer inte tycka det är jobbigt. Sen kan ni ju börja med ickevaginalt sex tidigare än två månader antagligen. Det är ju infektionsrisken som gör att du ska vänta med det. handjobs funkar ju tidigare t.ex...

• Anonym (yngre)
    Anonym (Kille) skrev 2013-07-05 10:47:20 följande:
    Problemet är inte att va utan sex,
    Det klarar jag nog! Men mest fundersam över ingreppet, är det så litet o lätt då? Vad kostar det osv?
    Minns inte- jag är över 30 nu. Men jag kan tänka mig att det är gratis. det är ju ett medicinskt problem.
    Ingreppet är väldigt enkelt. Du blir lokalbedövad, de skär upp huden och syr ihop den på ett nytt sätt så att  "hålet" blir större.
    Har inte hört att någon fått komplikationer efteråt.
    det blödde lite första dagarna så jag fick gå med papper i kallingen. Var såklart lite orolig för att det skulle synas (gick i gymnasiet...) Men därefter inga problem alls.

tro mig. Du kommer njuta mer av sex efteråt också. Nu "skyddar" ju förhuden ollonkanten som ju är den mest känsliga och "sköna" delen av penisen. Inte minst vid oralsex kommer det bli en sjukt stor skillnad (kan jag tänka mig, jag hade ju aldrig sex innan ingreppet, men kan ju jämföra om man drar upp förhuden eller ner och känner efter så att säga...)
  • Anonym (Kille)

Okej! Tack så mycket! Givande svar! Flickvännen ska till ungdomsmottagningen i veckan för nya p-piller så hänger med där så får jag väl fråga vad de tycker! Två flugor i en smäll lixom.

Anonym (yngre) skrev 2013-07-05 12:48:43 följande:
    Minns inte- jag är över 30 nu. Men jag kan tänka mig att det är gratis. det är ju ett medicinskt problem.

Ingreppet är väldigt enkelt. Du blir lokalbedövad, de skär upp huden och syr ihop den på ett nytt sätt så att  "hålet" blir större.

Har inte hört att någon fått komplikationer efteråt.

det blödde lite första dagarna så jag fick gå med papper i kallingen. Var såklart lite orolig för att det skulle synas (gick i gymnasiet...) Men därefter inga problem alls.

tro mig. Du kommer njuta mer av sex efteråt också. Nu "skyddar" ju förhuden ollonkanten som ju är den mest känsliga och "sköna" delen av penisen. Inte minst vid oralsex kommer det bli en sjukt stor skillnad (kan jag tänka mig, jag hade ju aldrig sex innan ingreppet, men kan ju jämföra om man drar upp förhuden eller ner och känner efter så att säga...)

Svar på tråden Trång förhud vid sex men ej annars