• Anonym (..)

kan man byta läkare?

Kan man byta läkare på vårdcentralen? Jag känner verkligen att min nuvarande läkare och jag inte kommer överens och skulle gärna vilja byta..

• Svar på tråden kan man byta läkare?
  • pluvdo

Brukar man ha en specifik läkare på vårdcentralen? Jag har alltid olika när jag går dit. Men om man nu kan välja så bör du kunna byta. Vårdcentral kan man byta också annars.

• Anonym (..)
    LinneaJosie skrev 2013-07-05 01:44:09 följande:
    Japp, du kan byta.
    Vad skönt, har varit lite nervös inför att ta upp det med min nuvarande läkare, men skulle gärna vilja byta till en kvinnlig.. Ska man ta upp det med sin läkare eller kan man bara ringa recpetionen?
  • Ruter
    Anonym (..) skrev 2013-07-05 01:48:54 följande:
    Vad skönt, har varit lite nervös inför att ta upp det med min nuvarande läkare, men skulle gärna vilja byta till en kvinnlig.. Ska man ta upp det med sin läkare eller kan man bara ringa recpetionen?

Jag gick till en läkare ett par gånger för ett par år sedan som jag inte tyckte om pga att jag inte tyckte att hon undersökte varför jag hade ont bara skrev ut starkare och starkare värktabletter.

Så en gång när jag ringde för att boka ny tid för smärtan blev förtrycket sa jag bara att jag skulle vilja gå till en annan läkare än den jag varit till. Va inga som helst problem fick en ny utan några följdfrågor.
  • LinneaJosie
    Anonym (..) skrev 2013-07-05 01:48:54 följande:

Du kan ta det med receptionen. Du har rätt att byta läkare, men om det tex bara finns en kvinnlig läkare på din vc och hon har fullt får du nöja dig med någon annan eller byta vc. Men du har RÄTT att byta, även om de ibland hävdar annat när man frågar.
Svar på tråden kan man byta läkare?