Inlägg från: Minniemousemommy |Visa alla inlägg
  • Minniemousemommy

Behöver tips

Youandme84 skrev 2013-07-05 10:41:01 följande:
    Hej! Vi har 2 underbara pojkar på 2,5 och 4,5 år. Oftast flyter allt jättebra men en tid tillbaka blir det så livligt hemma. Barnen bråkar, tjafsar och busar upp varandra och blir högljudda. Vi försöker avleda, hitta på annat, prata osv men det är full fart ändå. De lyssnar inte alls när de är igång. Är de däremot var och en för sig är det väldigt lugnt och harmoniskt. Båda barnen lyssnar bra och vi kan göra mkt roligt tillsammans. Vi försöker ha mycket egentid med båda barnen men vi måste ju också ha det trevligt tillsammans allihop. Fler som har barn i samma åldrar och känner igen detta? Några tips på hur vi kan hantera situationen? Tacksam för svar!
    Inför den här regellistan:

REGELLISTA

1. Att visa kärlek och uppskattning.

2. Lev hälsosamt med bra mat, sömn och motion.

3. Ha hyfs och bordsskick.

4. Hjälp varandra.

5. Vara snäll.

6. Inte dricka alkohol, röka eller hålla på med droger.

7. Ha bra hygien

8. Var ärlig och öppen.

9. Dela med dig.

10. Ta hand om dig själv och dina saker.

Vi har haft den sen mina barn föddes, och dom har växt upp med den. Alla saker dom står är självklara och jag bråkar nästan aldrig med mina barn. Följer dom inte det som står i listan så får dom ingen månadspeng, och eftersom dom vill ha den så följer dom helt enkelt listan. Och mina barn har haft månadspeng sedan dom föddes, så att 2 år är för ungt håller inte jag med om. Att man inte förstår innebörden då är väl en sak, men säg istället att ditt barn får den här leksaker för sina egna pengar om det är snällt. Så gjorde jag i alla fall. Jag är ingen perfekt mamma, men med listan gör mitt liv lättare i alla fall. Skadar inte att prova. Lycka till!
Svar på tråden Behöver tips