• älskarmindotter

Ensam pappa

Hej. Har en liten dotter på snart två år, som betyder allt för mig. Nu har min dotters mamma å jag gått skilda vägar, allt känndes någorlunda bra till en början. Sen kom det fram att jag blivit bedragen en längre tid. Nu har vi haft dottern växelvis ett tag men jag känner att jag inte orkar mer. Varje gång jag tittar på min dotter så kan jag inte känna nånting annat än hennes mors svek. Orkar inte mer vet inte vart jag ska ta vägen, funderar på att skita i allt å bara försvinna, vill inte det men känner att jag har inget annat val om jag inte ska gå under. Jag orkar inte mer helt enkelt. Tror att dottern har det bättre hos sin mamma, jag känner mig inte som en förälder längre. Jag skriver här för att se om nån annan har varit i samma situation å kanske har nåt tips. Tack på förhand

• Svar på tråden Ensam pappa
  • Farmor52

Kära TS, du kommer inte att kunna fly från dina känslor. Du har blivit sviken och du behöver få tid att bearbeta det. Försök så gott du kan att se att din dotter är en egen person. Jag tror att du kanske behöver få prata med någon om dina känslor, om sveket, din dotter, din förtvivlan. Det är jobbigt nu, men kom ihåg, inget varar för evigt. Även detta kommer att gå över. Det blir bättre, du kommer att bli lycklig igen.

• Blivande mamma 74

Glöm inte att det är inte din dotters fel att mamman har svikit dig. Din dotter behöver dig och trots att jag kan förstå hur svårt det är just nu men kan inte säga något annat att försöka lägga band på dina känslor och besvikelse för din dotters skull. Om din x inte har agerat vuxen och svikit dig var ett gott exempel till din dotter i framtiden och svik inte henne nu. Hon kommer att uppskatta det när hon blir äldre och förstår. Rikta din kärlek mot henne istället och du har allt att vinna på det.

• älskarmindotter

Känner att om man inte har någon att dela alla känslor, glädje med så kan man lika bra skita i det. Har inte sett dottern nu på snart två veckor, vad jag läst mig till så har hon nog redan glömt bort mig. När jag träffade dottern sist så var ja så ledsen å bara grät, det slutade med att min dotter också börja gråta det va då känslan kom fram att hon har det nog bättre utan mig

Svar på tråden Ensam pappa