• maja1983

Statistik! ! Lyckade vändningsförsök!

Min bebis är rörlig icke fixerad alls o ligger rätt högt i magen, ligger i olika positioner varje gång vi kollar me ul har nu sammanlagt gjort 7 ul, vi var in för vändningsförsök förra veckan men då låg hon huvudläge så vi blev överlyckliga o hemskickade, för att senare samma dag inta säte. Va in för ytterligare vändningsförsök idag, men då sa läkaren att de va meningslöst eftersom hon va rörlig o kunde ändra läge ändå. Sååå vi fick ytterligare en tid för vändningsförsök på tisdag men då även igångsättning. Idag låg hon tvärläge med fötterna ner, är i v38+2 på tisdag. Är nu inställd på bebis senast onsdag o skulle bli grymt besviken om vändningsförsöket misslyckas o ja får åka hem igen o vänta på en snitt tid. Nån som vet nå om svårighetsgraden på att vända en sån vild o tokig bebis? Nån som har nån Glad historia att dela med sig av, egna erfarenheter osv :)

Älskar honom mest på jorden..
  • Svar på tråden Statistik! ! Lyckade vändningsförsök!
  • En bebis i magen

Själva vändningen är säkert inget problem, snarare att få bebisen att stanna kvar med huvudet neråt. Jag fick tipset att hålla mig upprätt så länge jag orkade.. det funkade för mig.

• krompa

Min bebis vändes v.37+1 och låg sedan rätt fram till v.41+0 då hon vände sig till tvärläge och då togs beslutet att jag skulle snittas dagen efter. 

• Jessica 437

Dem säger ju att det är ca 50% av alla vändningsförsök som lyckas, jah gjorde ett för två veckor sedan men bebis ville inte vända sig rätt så vi fick planerat snitt då det är första barnet :) kändes dock väldig skönt eftersom vändningsförsöket var otroligt obehagligt :/

• maja1983

Jo men 50% är ju en generell statistik, man måste ju även ha bättre o sämre förutsättningar? ?

Älskar honom mest på jorden..
  • Jessica 437

Ja det är väl klart man har, mitt lyckades inte för att dem låtit för lång tid gå innan dem försökte och man kan även ha en annan sorts form på livmodern som gör att bebisen fixerar sig åt fel håll. Men till mig sa dem att det oftast inte finns någon speciell anledning :)

• Luzita

min första son rubbade sig inte en milimeter vid försöket så de slutade ganska snabbt för att inte göra mig illa eller ge mig gör mycket obehag. Men det planerade snittet gick galant så jag klagar inte i efterhand ändå :)

Det var mycket värre med akut snitt! inte skoj för fem öre.. :(

Väntar tredje barnet nu som kommer att komma ut med planerat snitt och det känns bra. Gäller att ta det lugnt efteråt bara och inte anstränga sig så att man läker ordentligt.

Leonel 090722, Lúcas 120511
  • Mercurialis

Mitt andra barn låg stadigt parkerat i tvärläge vecka efter vecka. I vecka 35+3 gjordes vändningsförsök. Läkaren lyckades vända barnet rätt tre gånger men varje gång han släppte taget gled bebisen tillbaka till tvärläget direkt. Det blev ett kejsarsnitt direkt efter vändningsförsöket, eftersom bebisen behövde komma ut den dagen.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Statistik! ! Lyckade vändningsförsök!