• Kloroform

jag är kille, vet inte vad jag ska göra med mina ögonfransar

sedan några månader tillbaka har mina ögonfransar sett tunna och ojämna ut, allmänt "trötta" liksom.  trodde att ögonfransar var en sån grej som sköter sig själv men tydligen inte. tips på hur jag kan hyfsa till dem utan att det syns att jag har gjort nåt?

• Svar på tråden jag är kille, vet inte vad jag ska göra med mina ögonfransar
  • Kloroform

nice, tack för svaret. en ögonfransböjare alltså. vad är ögonfransnäring?

• SoStylish

Böjer du upp fransarna lite kan de iallafall göra att ögonen ser lite mer pigga ut. Sen är det ju inte helt galet att köpa en mascara och bara använda väldigt lite av den, då kommer det inte synas. Om du nu har mörka fransar! En brun mascara är mer diskret än en svart.

Ögonfransnäring eller serum ska tydligen fungera fint om man vill ha längre och finare fransar. Dock är det ganska dyrt!

• 123

Gå till frissan och få dem färgade. Bara liiite mörkare men vilken skillnad det gör!
    I värsta fall kan du gå och få några extrafransar fastlimmade. Det kallas permanenta lösögonfransar men de sitter 1-2 månader.
    Du kan också få fransarna att se fylligare ut genom att dutta lite kajal närmast fransarna. Akta dig dock för svart, såvida du inte har väldigt mörka fransar naturligt, och kör på brunt istället.
    Be om tips av personalen på en makeup-avdelning, de är oftast jätteduktiga och kan visa och förklara hur du ska göra för att inte se sminkad ut men ändå lite fräschare.

• Wry

Det finns också genomskinlig mascara, om du nu inte vill använda en färgad. Funkar även bra om du har ljusa fransar och inte vill se sminkad ut.

• Kloroform

genomskinlig mascara kanske vore något! tips på bra produkt?

även mina ögonbryn har sett lite ovårdade ut den senaste tiden, ostyriga liksom. jag kanske äter dåligt eller något. men vad kan man göra för att snygga till ögonbrynen?

• Kloroform

tja, vitaminbrist torde väl påverka? fast jag tycker jag äter ganska bra ändå.

• Fia 28
    gosnosen skrev 2013-08-01 11:43:25 följande:
    Dålig kost ger ostyriga ögonbryn? Den var ny! :)
    Har ju lite svårt att tro att ögonbrynen skulle bli ostyriga pga kosten, dock kan de säkert tunna ut och försämra kvalitén på dem.

Ögonbryn/fransar är ju hår som håret på huvudet, så kanske du kunde äta tabletter som är till för att stärka håret.   

Om du e lite händig så kan du lätt färga ögonfransarna själv hemma, det gör jag hela tiden.  
  • Kloroform

vill inte färga dem dock, bara göra så att de ser lite mer välkammade ut. vad kan man då använda för produkt?

• Fia 28
    Kloroform skrev 2013-08-01 12:35:27 följande:
    vill inte färga dem dock, bara göra så att de ser lite mer välkammade ut. vad kan man då använda för produkt?
    Då är nog genomskinlig mascara en grej du kan testa. Kan du lägg in en bild på hur det ser ut?
  • Camillapunktslut

Ögonbryns gele och en liten borste får nog fason på dom

• Kloroform

bra ställe att beställa den genomskinliga/naturliga covergirl-mascaran ifrån? är tydligen uppskattad.

Svar på tråden jag är kille, vet inte vad jag ska göra med mina ögonfransar