• Anonym (gubbsjuk)

Hjälp! Har blivit gubbsjuk! Hur botar man det?

Hej Familjeliv! Jag är en gubbe född på 40-talet så jag är nog äldst här.  Jag är pensionär och änkeman sedan snart 40 år tillbaks, och gifte aldrig om mig. Vi hann aldrig få några barn. Först efter att min fru gått bort alldeles för ung var jag deprimerad, sen blev jag lite för gammal för att bry mig om det där med fruntimmer utan trivdes bäst själv.

Nu på ålderns höst verkar såren ha läkt lite och jag har börjat titta efter kvinnor igen. Nu till mitt skamliga problem. Damer i min egen ålder finner jag inte attraktiva, utan jag tittar på alldeles för unga tjejer. Runt 20 någonstans. Korta shorts, snäva linnen, unga snygga kroppar blir jag attraherad av och tittar på. Det är denna sommar det har börjat så jag får väl hoppas på sämre väder.

Nu vill ju inte dessa småtjejer ha en gammal gubbe på snart 70 som man och jag vill inte ha dem heller, jag är inte pedofil men jag gillar att titta på söta flickor. Speciellt en liten dam, hon är runt 20 tror jag, bor ensam med sitt barn och jag har hjälpt henne med en del karlgöra i lägenheten. Hon är jättesöt och trevlig och jag är nog förälskad i henne.

Inte på riktigt men i fantasin. Hon är 20 jag är snart 70 det kan inte bli något och jag skulle aldrig försöka något men i fantasin, oj oj oj.

Finns det något piller mot gubbsjuka? Jag vill inte vara gubbsjuk resten av livet. Kanske något piller som minskar lusten? Det finns ju piller mot allt nu för tiden så något mer effektivt än kalla duschar borde ju finnas. Det känns jobbigt och jag äcklas lite av min egen sexualdrift. Varför kan jag inte titta efter damer i min egen ålder?

• Svar på tråden Hjälp! Har blivit gubbsjuk! Hur botar man det?
  • Venne

Var glad att lusten har hittat tillbaka till dig istället! Det är inget att skämmas för, åtminstone om du uppför dig trevligt och inte stirrar sönder tjejerna.

• Sephrenia89

Man kan inte påverka vad som attraherar, du gillar väl troligen det mer fasta och mindre hängiga då du säkerligen med tanke på din beskrivning blev änkling tidigt ej sett din käraste åldras och få de kvinnliga äldre dragen man får på ålderns höst.

Förstår din tanke på "snuskgubbe" fronten men det finns faktiskt damer där ute som gillar betydligt äldre karlar.

Vart man finner dem vet jag tyvärr inte, men internet innehåller det mesta ;)

• Anonym (,)

Det är väl inget fel med att tycka att en 20-åring är attraktiv till det yttre, men skulle du verkligen vilja ha en så ung person som fru? Du skulle ju kunna ha ett barnbarn på 20 och frågan är om en 20-årings livsstil och avsaknad av livserfarenhet vore så kul för dig att leva med? Kanske vill du börja titta efter äldre damer när du väl inser hur unga och barnsliga dessa 20-åringar är. Även om de äldre inte är så fotomodelliga längre, vinner de på hästlängder med vad de kan ge mentalt sett.

• Wilner

Kvinnor är som mest attraktiva i 20-års åldern. Det spelar ingen roll om man som man är 20 eller 60. Det är genetiskt betingat då kvinnor är som mest lämpade att skaffa barn då.

• Anonym (,)
    Wilner skrev 2013-07-08 04:30:03 följande:
    Kvinnor är som mest attraktiva i 20-års åldern. Det spelar ingen roll om man som man är 20 eller 60. Det är genetiskt betingat då kvinnor är som mest lämpade att skaffa barn då.
    Jag tycker 20-åriga killar är som mest attraktiva till det yttre, men med tanke på att den mänskliga hjärnan inte ens är färdigutvecklad innan 25 så är det inget att sträva efter om man vill ha intellektuellt utbyte.
  • Vemannars
    Anonym (gubbsjuk) skrev 2013-07-05 23:11:13 följande:
    Hej Familjeliv! Jag är en gubbe född på 40-talet så jag är nog äldst här.  Jag är pensionär och änkeman sedan snart 40 år tillbaks, och gifte aldrig om mig. Vi hann aldrig få några barn. Först efter att min fru gått bort alldeles för ung var jag deprimerad, sen blev jag lite för gammal för att bry mig om det där med fruntimmer utan trivdes bäst själv.

Nu på ålderns höst verkar såren ha läkt lite och jag har börjat titta efter kvinnor igen. Nu till mitt skamliga problem. Damer i min egen ålder finner jag inte attraktiva, utan jag tittar på alldeles för unga tjejer. Runt 20 någonstans. Korta shorts, snäva linnen, unga snygga kroppar blir jag attraherad av och tittar på. Det är denna sommar det har börjat så jag får väl hoppas på sämre väder.

Nu vill ju inte dessa småtjejer ha en gammal gubbe på snart 70 som man och jag vill inte ha dem heller, jag är inte pedofil men jag gillar att titta på söta flickor. Speciellt en liten dam, hon är runt 20 tror jag, bor ensam med sitt barn och jag har hjälpt henne med en del karlgöra i lägenheten. Hon är jättesöt och trevlig och jag är nog förälskad i henne.

Inte på riktigt men i fantasin. Hon är 20 jag är snart 70 det kan inte bli något och jag skulle aldrig försöka något men i fantasin, oj oj oj.

Finns det något piller mot gubbsjuka? Jag vill inte vara gubbsjuk resten av livet. Kanske något piller som minskar lusten? Det finns ju piller mot allt nu för tiden så något mer effektivt än kalla duschar borde ju finnas. Det känns jobbigt och jag äcklas lite av min egen sexualdrift. Varför kan jag inte titta efter damer i min egen ålder?
    Du behöver inte något piller emot det där, bara bra att du hittar nånting som intresserar dig och väcker vissa delar till liv.
    Se bara till att sköta det snyggt bara så du inte ger någon en traumatisk upplevelse genom att stå i en buske och flåsa och titta på dom. 
  • Anonym (farbrorn)

Jag har också blivit gubbsjuk. Är över 40 och kollar mycket på unga tjejer. Jag har alltid tänt på äldre kvinnor så jag kollar på dom också. MEN, det är upphetsande att fantisera om att träffa en tjej som kanske är 20 år yngre.
    Mycket kan bero på att jag aldrig haft sex med en tjej yngre än jag själv, känner väl lite att jag missat nåt.

• Anonym (I)

Hur i helskotta finner du ett nöje att skriva denna tråd? Du är definitivt inte 70 år.

För övrigt är det tillåtet att fantisera om vad man vill och ett helt annat game att utföra fantasierna i verkligheten.

• Anonym (Jadu..)

Hmm.. ja det märks att det är helg nu. hmm..

Svar på tråden Hjälp! Har blivit gubbsjuk! Hur botar man det?