• linnn89

Delbetala soffa TIPS!!!Hjälp

Hej alla goa människor!

Jag vill köpa en soffa och delbetala MEN problemet att jag provade göra det men godkändes inte.

Jag har provat tex i denna sida www.trademax.se har provat i chilli affären men det godkändes inte =(

Jag jobbar just nu 6månaders provanställning och efter det blir det tillsvidare men jag får ändå inte delbatala via klarna och nordea bank!!
    (har inga belningsanmärkningar)

Kan ni tipsa mig om en hemsida eller affär helst hemsida när dom inte har så höga krav eller där dom godkänner när man jobbar fortfarande på denna period av "provanställning"????

Kan tillägga att när jag fick ett brev från   UC då kollade de efter senaste deklaration år 2010 o 2011 då jag studerade och inte jobbade!!!

Hoppas ni kan tipsa mig för jag vill köpa en ny soffa och har endast råd och vill  göra det på avbetalning!!               

• Svar på tråden Delbetala soffa TIPS!!!Hjälp
  • myway

Dom kollar bakåt i tiden inte vad du gör nu. Så gå till banken och be om ett lon annars.

• linnn89
    myway skrev 2013-07-06 07:53:20 följande:
    Dom kollar bakåt i tiden inte vad du gör nu. Så gå till banken och be om ett lon annars.
    Dåligt att dom gör så!!dom borde kolla vad man gör nu och inte vad man gjorde förra året!

Visst tänkte låna pengar men vill absolut inte ta det med ränta,ändå om räntan är ganska låg =)

• Thirtyplus

Tänk även på att varje kreditupplysning som görs påverkar din kreditvärdighet! Så gå inte runt och försök få lån överallt, utan satsa på så säkra kort du kan.

Din egen bank brukar vara det bästa alternativet. Dom ser på ditt konto hur din situation ser ut idag och du kan ta med anställningsbeviset som styrker din aktuella inkomst och anställningsform.
    Tänk dock på att provanställning är osäkert. Vänta tills att den är över och du fått tillsvidaretjänst. Då blir det genast lättare.

• Jecw

Kom ihåg att för varje förfrågan du gör så sjunker din kreditvärdighet lite mer. Du kanske blir nekad pga för många förfrågningar.   Tänk dig för, du vill inte bli nekad ett hyreskontrakt eller huslån om ett par år pga att du gjorde massa förfrågningar för du ville ha en soffa.

• linnn89
    Jecw skrev 2013-07-06 08:00:37 följande:
    Kom ihåg att för varje förfrågan du gör så sjunker din kreditvärdighet lite mer. Du kanske blir nekad pga för många förfrågningar.   Tänk dig för, du vill inte bli nekad ett hyreskontrakt eller huslån om ett par år pga att du gjorde massa förfrågningar för du ville ha en soffa.

VAAAA   har aldrig hört talas om det!! Menar du när  endast förfrågningar nekas,det då det e inte bra????
  • linnn89
    Ramborg skrev 2013-07-06 08:00:01 följande:
    Har du kollat Ikeakonto?

VAD ÄR DET???ska läsa om det men du kanske har erfarenhetGlad

Jag blir väldigt tveksam och orolig nu för det som andra har skrivet 
  • Ramborg
    linnn89 skrev 2013-07-06 08:05:41 följande:
    VAAAA   har aldrig hört talas om det!! Menar du när  endast förfrågningar nekas,det då det e inte bra????

Nope, det är inte bra.

Köp en soffa på Blocket, spara ett halvår, köp en riktig soffa kontant.
    42.
  • Jecw
    linnn89 skrev 2013-07-06 08:05:41 följande:

Jo så är det. Varje förfrågan, oavsett om den nekas eller godkänns, sparas och försämrar dina chanser tills nästa gång. Det kan påverka ditt liv mkt negativt
  • linnn89
    Jecw skrev 2013-07-06 08:09:00 följande:

Jo så är det. Varje förfrågan, oavsett om den nekas eller godkänns, sparas och försämrar dina chanser tills nästa gång. Det kan påverka ditt liv mkt negativt

Jag har tagit några sms lån på 14dagar och betalade tillbaka på tid.. Så även detta är inte bra?????
  • Jecw
    linnn89 skrev 2013-07-06 08:12:08 följande:

Jag har tagit några sms lån på 14dagar och betalade tillbaka på tid.. Så även detta är inte bra?????

Nej, det är inte bra. Även det du betalar tillbaka i tid påverkar din kreditvärdighet negativt.
  • linnn89
    Vinterankan skrev 2013-07-06 08:15:33 följande:
    Men varför kan du inte bara spara till soffan?

jo ska göra det nu när jag hört detta av er läsare..
  • Jecw

Du har nog inget val än att spara. Du har nog så låg kreditvärdighet nu så du inte kan ta fler lån eller avbetalningar på 3 år nu. 

Svar på tråden Delbetala soffa TIPS!!!Hjälp