• Gummsan82

Funderar på en Brio Sitty men....

.... men är inte helt nöjd med bilden i Brio´s katalog. Känner att jag inte får någon riktig uppfattning om vagnen, hur den ser ut när den används. Söker nu era egna bilder på Sitty i s.k. användarläge! Skulle vara jättekul om någon/några kunde hjälpa mig med detta...

Sedan vill jag ju även veta vad ni tycker om vagnen. Bra och dåligt. Hur den är att till exempel resa med, lasta in i bilen, köra på vintern och sommarn, hur klädseln är; allt ni kan komma på.

Mvh....

• Svar på tråden Funderar på en Brio Sitty men....
  • Santisen

jag kan ladda in bilder i mitt kryp in om du vill?

Positiva är att den är liten så man kommer fram över allt och den är inte så tung, så den är lätt att bära.
    Den är lätt att fälla ihop och väger inte så mycket,så den är lätt att lasta i bilen.
    Hjulen är lätta att ta av om man skulle behöva det.

Varukorgen ser liten ut,men jag får i massor med mat i den faktiskt.

Negativt är att man inte kan fälla ryggstödet så långt ner,men min dotter har endå kunnat sova väldigt bra i vagnen.

Den kan vara jobbig att köra om det är mycket snö för den har ganska små hjul.

Samma sak om man ska ner för vissa trappor.
    Eftersom hjulen inte är så stora så kommer bromsen väldigt långt ner och fastnar då i trappstegen och bromsar.

Jag är nöjd med min sitty..har dock inte så mycket annat att jämföra med iom att det är min första sittvagn.

• Gummsan82

Ja, snälla Santisen kan du inte göra det? I katalogen ser det ut som om det är en ficka på suffletten, är det det? Fast du kanske inte har sufflett...

• Santisen

Jo jag har sufflett!
    Det är 4 fickor.
    Två stora och två nät framför de stora.
    ska ta kort på dem med frukter så du ser hur stora de är ung.

• memlan

Jag hade en sitty (i tre månader) var ganska nöjd med den. Sålde den för att vi behövde syskonvagn. Nu har vi sålt syskonvagnen och köpt en brio-zenit, är jätte nöjd med den. Den är bara lite större än sittyn men har liggläge och ställbart handtag och något rejälare hjul.
    Näe, skulle jag köpa 'vanlig' sulky skulle det nog bli en emmaljunga då de känns rejälare...

• Katharina

Vi tittade på sitty men tyckte faktiskt bättre om emmaljungas softy, den har mer fjädring och är skönare att köra. Varukorgen var bättre. Men brios sufflett var bättre så vi köpte den och satte på softyn.

• Emsingen

Varför inte brio race om du vill ha sufflett? Vi tog den pga att det blev liten prisskilnad när vi ville ha sufflett och regnskydd till sittyn.

• Gummsan82

Santisen - tack så jättemycket

• Katharina

Men det är stor skillnad mellan racen och sittyn tycker jag. Racen blir genast klumpig om man jämför med sittyn.

• ettem

Välkommen in i mitt galleri och kika på min nya Sitty, har bara haft den i fem dagar, men har gått långa promenader och haft med den i bilen. Har dessutom en Emmaljunga Softy sedan innan, så jag har lite att jämföra med.

Främsta orsaken till att jag ville byta var utseendet... Tycker nya Sitty är superfin!!! Dessutom gillar jag handtaget bättre, det är lite vinklat medans Emmaljungans är rakt. Jag föredrar också tygkorg framför trådkorg (blir så skitigt det som ligger i!), och jag gillar Brios fjädring bättre (känns lite hårdare, emmaljunga kändes ganska svampig i fjädringen).
    Vikten tror jag är ungefär detsamma, viloläget på Brio är lite sämre men sonen sov ändå över en timme i den häromdagen utan problem. Tyget i klädseln verkar vara av samma kvalitet (har inte kolla så noga...).
    Vagnen funkar lika bra på vinterväg som i affär och är smidig att lägga i bagaget.
    Jag är mycket nöjd med min nya, snygga vagn!!!

• Katharina

Min nya softy har inte rakt handtag, det kanske är nytt för 06orna?

• Gummsan82

ettem - Den ser jättefin ut! Vad är det för färg? Min son kommer väl att vara ca 18 månader när vi ska skaffa en, han är väl inte för liten då? Ja, jag gillar också tygkorgen mer än gallerkorgen. Har det nu och det funkar ju så läge som det är torrt ute...
    Vad kostade din Sitty?

• gamma

Fungerar bra som dagisvagn, men jag som är ganska lång orkar inte ta den på långpromenader eftersom handtaget är så lågt. Mkt bra varukorg för en så liten vagn. Lätt, får plats i kombin utan att man behöver fälla ihop den. Jmf med Brio NOva som vi fortfarande använder som lånpromenadsvagn har Sittyn sämre fjädring och mindre hjul, vilket trots vikten gör att den är mer tungkörd. Dessutom jobbigare att köra med i snö.

Sammanfattningsvis snygg, enkel liten vagn som får plats överallt men som inte har maximal körkomfort.

• ettem

Gummsan: Min vagn kostade 1350 kronor. Men jag tycker att det brukar dyka upp erbjudanden titt som tätt där man kanske får suflett eller regnskydd på köpet. Kan vara värt att hålla ögonen öppna .

Eftersom jag inte har körkort så använder jag vagn MYYYCKET, och även om sonen nu passerat två-årsstrecket, så jag har fortfarande kvar min Urban Jungle för längre turer (och för att ombyte förnöjer...), men när din son är 18 månader sitter han säkert bra i en Sitty!

Vet inte riktigt vad färgen har för nummer, men den heter i alla fall "Black/dark beige" om jag inte minns helt fel. Det var sambon som valde...

• JoE

Har också en Brio Sitty som jag älskar att köra omkring med. Lättkörd och snygg. En smidig och enkel vagn. Jag betalade 1395:- för den och då fick jag med ratt och sufflet.

• turia

har oxå en brio sitty- toppen!!- 895:- extrapris, bild finns strax...

• Gummsan82

Undrar om man kan ha några andra hjul än de som följer med. De känns lite små...

Svar på tråden Funderar på en Brio Sitty men....