• Anonym (Man 45)

    Har min fru ovanligt lite könsbehåring?

    När man läser här på FL så skrivs det ofta att kvinnor har tjockt könshår som går ner mot lår och bak mot rumpan.
    Om dom inte skulle ansa eller raka.
    Jag har varit tillsammans med min fru i drygt 20år och hon har aldrig varit rakad.  
    Hon har mörkt ganska tunt hår på venusberget inget som går utanför bikinilinjen och går ner som en tunn sträng mot slidan.Det slutar en bit ner typ efter två tredjedelar av slidan.

    Nu vill jag inte att det skrivs om det är äckligt eller ej med könshår.
    Undrar bara om det verkligen är så att det på nästan alla växer som en skog om dom inte rakar eller om det är fler som inte har utanför bikinilinjen eller mot lår och rumpa. 

  • Svar på tråden Har min fru ovanligt lite könsbehåring?
  • Anonym (Blond)
    paret skrev 2013-07-07 18:28:37 följande:
    Väldig olika, men kanske är det så att mörka har mera hårväxt än blondiner?
    Jag är naturligt väldigt ljushårig. På huvudet. Under armarna, på benen och överallt mellan benen från framsida till bak och ljumskar har massor med kolsvart hår. Obestämd Blir så avundsjuk på de som bara har några fjun. Inte är det lönt att raka sig heller, för då har jag svarta prickar överallt hör håren/hårsäckarna syns under huden. Suck.
  • sege70

    Jag hade en kvinna från Thailand som i princip saknade hår på hela kroppen, förutom på huvudet och ögonfransar. Hon hade inte ens ögonbryn utan hon hade tatuerat in ögonbryn istället när hon tröttnade på att måla dit dem jämt. 

    Min nuvarande flicka, även hon thailändska, har inte speciellt mycket könshår, bara några mörka strån (som ligger ner mot huden, asiater har ju sällan krulliga könshår) och hon har aldrig rakat tror jag. Under armarna behöver hon aldrig raka. Däremot har hon helt normala ögonbryn :)

  • marjon11
    sege70 skrev 2013-07-07 22:52:07 följande:
    Jag hade en kvinna från Thailand som i princip saknade hår på hela kroppen, förutom på huvudet och ögonfransar. Hon hade inte ens ögonbryn utan hon hade tatuerat in ögonbryn istället när hon tröttnade på att måla dit dem jämt.  Min nuvarande flicka, även hon thailändska, har inte speciellt mycket könshår, bara några mörka strån (som ligger ner mot huden, asiater har ju sällan krulliga könshår) och hon har aldrig rakat tror jag. Under armarna behöver hon aldrig raka. Däremot har hon helt normala ögonbryn :)

    Du menar att din första kvinna inte hade ett enda fjun på fittan? Många thailändskor har ju väldigt lite könshår men inget alls lät ju lite konstigt. Har själv varit tillsammans med en kvinna från Korea. Hon hade heller ingenting utanför bikinilinjen. Hon hade en ganska liten tofs fram med ganska långa raka hårstrån. Men efter halva slidan växte det inget.
  • sege70
    marjon11 skrev 2013-07-08 01:24:04 följande:

    Du menar att din första kvinna inte hade ett enda fjun på fittan? Många thailändskor har ju väldigt lite könshår men inget alls lät ju lite konstigt. Har själv varit tillsammans med en kvinna från Korea. Hon hade heller ingenting utanför bikinilinjen. Hon hade en ganska liten tofs fram med ganska långa raka hårstrån. Men efter halva slidan växte det inget.
    Korrekt. Inte ett strå nånstans.

    Grymt skönt Cool 
  • Anonym (Man 45)

    Att asiatiska kvinnor har ofta har lite hår på kroppen visste jag.
    Men jag undrade mer på nordiska hur det är, om det är ovanligt att inte ha så mycket hår?? 

  • Anonym (40+)

    När jag var yngre hade jag nästan inget hår alls under armarna, det var några hårstrån, samma sak med min mamma och min syster. Gles, tunn behåring ovanpå fittan och tunt på benen. Nu när jag är äldre har jag fått kraftigare hårväxt på benen, under armarna och kring ljumskarna, nu rakar jag bikinilinjen vilket jag aldrig behövt göra som ung. Men i vår släkt har det varit väldigt lite hår på kroppen hos kvinnorna men med tjockt hår på huvudet. 

  • Anonym (52)

    Har passerat 50 och har inte mycket hår på kroppen .
    Har aldrig behövt raka mig mellan benen.Några strån under armarna, inget på benen.
    En liten gles tofs fram på venusberget och enbart några strån efter slidan.Absolut inga strån vid analen eller bikinilinjen.
        

  • sextiotalist

    Jag kan behöva ansa bikinilinjen, men inte sådär jättemycket. Mer än så är det inte, men jag har av naturen rejäla lurviga underben (konstigt nog inte ovanför knäet) och dessa hårstrån är så skapade att de inte bleks och blir sådär vackert ljusa av solen. Det var därför jag började ta bort dom, alla mina kompisar (kändes det som i varje fall) fick sådär vackra blekta hår på benen (och självklart bruna ben) medans jag hade jättesvårt att bli brun på benen och dessutom mörka hårstrån :(.

    Nu är jag 50+ och rakar bikinilinjen när det är dags, tar benen när det behövs och jag har lust. Under armarna rakar jag mig rätt ofta (fast jag vet inte om det verkligen behövs)

    Svensk ska jag väl tillägga, med det typiskt nordiska huvudhåret också   

  • Anonym (Krull)
    Anonym (40+) skrev 2013-07-09 09:39:53 följande:
    När jag var yngre hade jag nästan inget hår alls under armarna, det var några hårstrån, samma sak med min mamma och min syster. Gles, tunn behåring ovanpå fittan och tunt på benen. Nu när jag är äldre har jag fått kraftigare hårväxt på benen, under armarna och kring ljumskarna, nu rakar jag bikinilinjen vilket jag aldrig behövt göra som ung. Men i vår släkt har det varit väldigt lite hår på kroppen hos kvinnorna men med tjockt hår på huvudet. 

    Har hört att behåringen kan tillta efter ca tretti. Jag har inte märkt något själv, men har några väninnor som blivit hårigare.
  • Anonym (slavofil)

    Under en resa till Bulgarien en gång på 70-talet, så jag de mest håriga kvinnor jag någonsin sett. En del av stranden var avdelad för de som ville sola nakna. Där höll jag till. Herre Gud! Har aldrig sett hårigare kvinnor. En del hade hår upp mot naveln, andra hade hår långt ut på låren och ner mot knäna. Underliven var skogbeklädda och det konstiga var att många låg och skrevade med benen mot solen. Jag såg till och med hur en kvinna visade en annan att hon skulle sära på benen. Hon visade upp mot solen och sedan in mellan benen på den andra kvinnan som om hon ville säga att solen behövde komma in mellan benen.

Svar på tråden Har min fru ovanligt lite könsbehåring?