• miraklet

Ensamstående i Jönköping

Hejsan. Jag är en ensamstående mamma till tre små busar. I åldrarna 7 mån. 1,5 resp 5 år. . . Hyfsat nyinflyttad i stan.. pga att jag är mammaledig och dessutom har alla på heltid. Så är det svårt att lära känna nytt folk. Nu börjar det faktiskt kännas lite ensamt.. Så jag undrar om det finns någon som vill hitta på något någon gång.. Fika eller vad som.. de kvittar egentligen. Behöver bara vuxet sällskap. Less på alla blöjbyten och allt välling. :-P

• Svar på tråden Ensamstående i Jönköping
  • Tutti frutti
    asumpenut skrev 2013-10-29 11:31:41 följande:
    Flyttade hit med min sambo :) han har bott här förut och har familj här. Och jag trivs så jag vill inte flytta tillbaka men har man inte ett socialt liv så blir man lite sugen på att flytta tillbaka till familj o vänner för att det är enklast så. Så nu vill jag verkligen träffa nån eller några här som man kan börja umgås med :)

Precis så känner jag med! Trivs för övrigt men det är inte busenkelt att få nya vänner i vuxen ålder. Just nu är flera gamla vänner gravida och här sitter jag "ensam" och e gravid :-/
  • Tutti frutti
    Idevide skrev 2013-10-29 20:16:17 följande:
    Hänger gärna med på fika! Låter jättetrevligt.
    kul med fler! vad har ni för halloweenplaner då tjejer? Och till den stora frågan: vilken dag är EGENTLIGEn rätt att fira halloween på?...

• Tutti frutti
    asumpenut skrev 2013-10-31 14:30:44 följande:
    Då tycker jag att vi styr upp någon fika snart :D
    JA! Förslag? hemma hos nån? på stan? monkeytown? Där kan de äldre barnen ränna runt, och det e gratis för vuxna och bebisar har jag för mig  
  • Tutti frutti

Och så blev det lite tyst i tråden igen ska vi ta tag i fikat? Synd om det rinner ut i sanden.. Vad gör ni om dagarna? Jobbar, pluggar, föräldralediga? Jag är hemma för tillfället och kan alltså vilken dag som helst typ

• Idevide

Jag är med på fikat, kan vilken dag som helst också, är föräldraledig. Ska vi ta en fika nu i veckan?, är dålig på att gå in på familjeliv men ska försöka hålla mig uppdaterad.

• thbr

Hejsan!

Nu hoppar jag in på tråden också  Glad
    Jag förstår att det är några mammor som vill träffas! Jag hänger gärna på! Har ni hunnit träffas ännu? 

Jag har en tjej på snart 6 månader och en kille på 22 månader som går på dagis. Vi flyttade till stan i slutet av augusti, bor i Ljungarum. Jag skulle gärna träffas på en fika. Kafét på Klostergatan är rätt så trevligt. "Kaffepaus " tror jag det heter och där har de även en lekhörna för barnen men jag är öppen för alla idéer. 

• Tutti frutti
    thbr skrev 2013-11-13 12:47:41 följande:
    Hejsan! Nu hoppar jag in på tråden också   Jag förstår att det är några mammor som vill träffas! Jag hänger gärna på! Har ni hunnit träffas ännu?  Jag har en tjej på snart 6 månader och en kille på 22 månader som går på dagis. Vi flyttade till stan i slutet av augusti, bor i Ljungarum. Jag skulle gärna träffas på en fika. Kafét på Klostergatan är rätt så trevligt. "Kaffepaus " tror jag det heter och där har de även en lekhörna för barnen men jag är öppen för alla idéer. 

Hej och välkommen! Vad kul med en till! Nej vi har inte träffats än. Och ts har inte skrivit på flera månader, men vi har på g att sätta ihop en fika i alla fall. Jag har inte besökt ett enda fik i Jönköping än så länge. Har inte haft nån att fika med. Sambon och jag fikar oftast hemma hehe. Jag tycker att ditt förslag på ställe verkar bra! Vad är det gör åldersnivå på lekhörnan på fiket? Mina är 4 och 5 år.
  • thbr

Hej igen! Vad skoj att jag får hänga påGlad

Jag kommer inte riktigt ihåg lekhörnan mer än att jag vet att det fanns ett hus man kunde leka i och en rutschkana. Jag var där med min syster och hennes döttrar varav den ena är 4 år och hon hade kul men om det berodde på själva stället eller att hon lekte och styrde med hennes syster vet jag inte! Vi kanske kan testa och se :)

För att det ska bli av så föreslår jag några dagar så kan väl alla kolla så hoppas jag vi kan få till en träff vart det än blir. 

Mån (25:e nov), tis (26:e nov), onsdag (27:e nov) eller fredag (29:e nov). Jag föredrar förmiddagarna så är det lite lättare att prata då jag "bara" har med mig  min lilla på 6 mån. Annars kan jag eftermiddagarna också men då är den store med. 

Hur har ni andra det?

Svar på tråden Ensamstående i Jönköping