• alexDeLarge

Borde vi kastrera dömda pedofiler?

Det se pratats om det länge, även här på FL. Den förra tråden var dock vad jag kommer ihåg inte en omröstning.

Det finns alltså preparat som hämmar testostoron från att produceras och det kallad alltså då för kemisk kastrering. Det kan avbrytas efter en period eller fortsättas hela livet ut.
    En fysisk kastrering vet alla vad det är.
    Det finns också preparat som minskar mängden testostoron.

Alltid anarkist. Kunnig inom juridik och medicin.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Borde vi kastrera dömda pedofiler?
  • jaghopparhögt

Nej det bör vi nog inte göra, alla tre metoder du nämner är väldigt ohälsosamma och skulle aldrig godkännas av omvärlden. Testosteronhämmande och kemisk kastrering är väl dessutom samma sak.

• Insatt

Jag tror inte att det hade varit förebyggande. Då hade de väl använt andra vapen att skada barn med.

• jaghopparhögt
    Insatt skrev 2013-07-07 01:28:20 följande:
    Jag tror inte att det hade varit förebyggande. Då hade de väl använt andra vapen att skada barn med.
    Det stämmer nog dock inte, tror inte att de hade varit i skick att göra så mycket alls faktiskt.
  • alexDeLarge
    jaghopparhögt skrev 2013-07-07 01:27:07 följande:
    Nej det bör vi nog inte göra, alla tre metoder du nämner är väldigt ohälsosamma och skulle aldrig godkännas av omvärlden. Testosteronhämmande och kemisk kastrering är väl dessutom samma sak.

Skillnaden är att kastrering ska ta bort sexlusten helt medan en hämning ska minska den.
  • Insatt
    jaghopparhögt skrev 2013-07-07 01:29:24 följande:
    Det stämmer nog dock inte, tror inte att de hade varit i skick att göra så mycket alls faktiskt.

Vad har du för belägg? Jag har fall där impotenta använt tillhyggen för att genomföra sina dåd.
  • jaghopparhögt
    Insatt skrev 2013-07-07 01:32:09 följande:

Vad har du för belägg? Jag har fall där impotenta använt tillhyggen för att genomföra sina dåd.
    Impotens och noll könshormon är ju inte samma sak. Har du träffat en kastrerad man någon gång?
  • alexDeLarge
    jaghopparhögt skrev 2013-07-07 01:35:05 följande:
    Impotens och noll könshormon är ju inte samma sak. Har du träffat en kastrerad man någon gång?

Hur många är det som träffat en kastrat? Inte många.
  • jaghopparhögt
    alexDeLarge skrev 2013-07-07 02:10:46 följande:

Hur många är det som träffat en kastrat? Inte många.
    Nej det är nog inte många. Men män utan könshormon blir hemskt passiva och utvecklar svåra depressioner.  Jag tror inte det är okej att låta människor gå så obehandlade.
  • boandersson

Nä vi borde hugga av dem händerna och märka dem i pannorna så alla vet vad dem är för ena.

Svar på tråden Borde vi kastrera dömda pedofiler?