• Anonym (Sara)

Sexuellt frustrerad - hur ska jag få fart på honom?

Har levt ihop i fyra år, första barnet påväg. Syns inte ens på mig att jag är gravid. Sexlivet har välskriven varit någon hit, nån gång i månaden, men nu sen jag blev gravid så är det väldig dött på sexfronten. Tre gånger har vi haft sex på sex månader. Jag har pratat med honom och han sa att han är rädd att skada barnet. Förklarade då för honom att han gör inte det, så efter det hade vi sex två av de gångerna och det verkade som att han förstod. Nu är det likadant igen.. Till saken hör att han kollar på porr varje dag och runkar, det vet jag då jag kommit på honom plus att han har ett femtiotal nya porr filmer om dagen på sin mobil. Det förnekar han dock.. Nu är jag så sexuellt frustrerad så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Försöker prata med honom och närma mig, och han antyder gärna till sex och går och tar på mina bröst och sådär men sen händer inget mer. Har ni något tips till att "väcka" honom? Jag funderar på att fråga honom om hans sexuella fantasier och sen berätta mina för att se om det kan trigga igång någonting.. Jag behöver ju för fasen närhet och sex!!

• Svar på tråden Sexuellt frustrerad - hur ska jag få fart på honom?
  • Anonym (Sara)

* välskriven = väl hela tiden. Knasig telefon.

• Daniel 723
    Anonym (Sara) skrev 2013-07-07 11:11:49 följande:
    Har levt ihop i fyra år, första barnet påväg. Syns inte ens på mig att jag är gravid. Sexlivet har välskriven varit någon hit, nån gång i månaden, men nu sen jag blev gravid så är det väldig dött på sexfronten. Tre gånger har vi haft sex på sex månader. Jag har pratat med honom och han sa att han är rädd att skada barnet. Förklarade då för honom att han gör inte det, så efter det hade vi sex två av de gångerna och det verkade som att han förstod. Nu är det likadant igen.. Till saken hör att han kollar på porr varje dag och runkar, det vet jag då jag kommit på honom plus att han har ett femtiotal nya porr filmer om dagen på sin mobil. Det förnekar han dock.. Nu är jag så sexuellt frustrerad så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Försöker prata med honom och närma mig, och han antyder gärna till sex och går och tar på mina bröst och sådär men sen händer inget mer. Har ni något tips till att "väcka" honom? Jag funderar på att fråga honom om hans sexuella fantasier och sen berätta mina för att se om det kan trigga igång någonting.. Jag behöver ju för fasen närhet och sex!!
    Det var en bra ide om fantasierna, prova det....! Fråga honom om han har någon bra porrfilm att visa dig, som du kan onanera till, det borde kanske hinta honom om dina behov.... Flört
  • Med Lem

En möjlig ingång är att dela hans porr+runk-intresse. Om du ärligen klarar det. Annars delvis: kanske deklarera intresse för att titta på och hjälpa till utan porr.

En sak som kan ha hänt är att hans strategier för att bygga upp intresse för sex kommit att styras mer och mer mot onaniförberedelser. Om du finns med i resultatet av detta, dvs onanin, kan du styra över honom i alla fall lite mer mot sex tillsammans med dig.

• Anonym (Sara)

Tack för att ni svarar! Det hjälper mig att förstå lite bättre. En av de fantasier jag har är att bi ska se en porr film tillsammans och sen efterlikna den. Jag har även kollat en del på den porren han tittar på, och tagit till mig lite saker som jag skulle vilja testa.

• Med Lem
    Anonym (Sara) skrev 2013-07-07 12:37:14 följande:
    Tack för att ni svarar! Det hjälper mig att förstå lite bättre. En av de fantasier jag har är att bi ska se en porr film tillsammans och sen efterlikna den. Jag har även kollat en del på den porren han tittar på, och tagit till mig lite saker som jag skulle vilja testa.

Då tycker jag att du börjar med att fiska lite kring om han vill ha dig med i sitt porrtittande eller i onanin eller båda.

Var inte för rakt på: onani är ibland rätt privat.

Säg att du tyckte några av filmerna var ju "intressanta, fniss fniss"...
  • traveler

Hej, jag skulle säga att problemet är att han kollar för mycket på porr. Det kan få oss män att utveckla erektil dysfunktion. När vi tittar mycket på porr så matar vi hjärnan med stora doser av dopamin som gör att vi blir "mätta" ganska fort och det måste vara riktigt grovt för att vi ska bli tillräckligt hårda för "vanligt sex" duger inte längre.

När vi kollar på porr så känner vi också en lust över att vi bara behöver tillfredställa våra egna behov och ingen annans. Vi har liksom inga krav på oss. Vi bara konsumerar.

Jag har lidit av detta själv och har därför lagt det mesta av porren på hyllan. Jag kan kolla på något liten 10-minuters snutt på nätet någon gång i månaden men inte mer för det påverkar det riktiga sexlivet negativt.

Nu vet inte jag om det är så det är i er relation och jag vill inte heller lägga ord i din mun men det kan vara ett dilemma för er.

• Anonym (Sara)

Traveler; Det har sedan några veckor varit min tanke också. Att han missbrukar porren och sedan inte "kan" ha sex med mig. Otroligt frustrerande och väldigt sårande för mig. Att hitta ett 50 tal 10 minuters porr videos i hans mobil varje dag känns väldigt "fel" från min sida och inte fullt "normalt" när man vet att man har en kvinna hemma som gärna vill ha sex. Frågan är bara hur jag ska leda ut honom från detta, så att vi kan få ett bra sexliv. Det är min prio ett just nu, särskilt under semestern när jag nu har mer tid att jobba på det.

• Anonym (Sara)

Kan ju uppdatera läget lite, mest kanske för att jag behöver skriva av mig lite.. Sedan jag skrev sist har vi haft sex.. 0 gånger! Noll, nada, ingen gång! Jag får vippen på det här. I detta läget har jag testat allt, men efter att ha dissats ett antal gånger så pallar jag inte längre.. Jag känner att det är upp till honom nu. Jag har försökt diskutera med honom, skrika åt honom, gett han kommentarer men det slutar alltid med att han säger ; " det är inget, jag ska bli bättre på det." Känns som att jag är jobbig dessutom eftersom att jag vill diskutera det, en gång i veckan kanske, och då exploderar jag i gråt istället för jsg är så sjukt trött på detta. Porren är väl det som tar upp mest av hans tid och tankegång. Typ tre nätter i veckan sover han på soffan, och då är det hundratals med porr filmer / snuttar i historiken. Han äcklar mig. På riktigt. Men neej han tittar inte på porr, han bara råkar somna i soffan. Gött att han får ut sitt sexuella med handen och porr, men jag får inget på tre månader. Yeeeey..

• Anonym (we)

Du har väl också en hand?

Har du funderat på möjligheten att ligga med andra än din man?

Är du så kåt måste du säkerligen fantisera om andra på jobbet etc.

• Anonym (usch)
    Anonym (Sara) skrev 2013-08-01 12:27:19 följande:
    Kan ju uppdatera läget lite, mest kanske för att jag behöver skriva av mig lite.. Sedan jag skrev sist har vi haft sex.. 0 gånger! Noll, nada, ingen gång! Jag får vippen på det här. I detta läget har jag testat allt, men efter att ha dissats ett antal gånger så pallar jag inte längre.. Jag känner att det är upp till honom nu. Jag har försökt diskutera med honom, skrika åt honom, gett han kommentarer men det slutar alltid med att han säger ; " det är inget, jag ska bli bättre på det." Känns som att jag är jobbig dessutom eftersom att jag vill diskutera det, en gång i veckan kanske, och då exploderar jag i gråt istället för jsg är så sjukt trött på detta. Porren är väl det som tar upp mest av hans tid och tankegång. Typ tre nätter i veckan sover han på soffan, och då är det hundratals med porr filmer / snuttar i historiken. Han äcklar mig. På riktigt. Men neej han tittar inte på porr, han bara råkar somna i soffan. Gött att han får ut sitt sexuella med handen och porr, men jag får inget på tre månader. Yeeeey..

Ta telefonen ifrån honom på kvällen. Förstår att du äcklas av honom.
Svar på tråden Sexuellt frustrerad - hur ska jag få fart på honom?