• EnEnkelTulipan

Har du testat färgbomb till håret? Nöjd?

Jag skulle vilja göra mitt blonda hår med en hemsk utväxt några nyanser mörkare. Tycker att färgbomber verkar himla fiffiga och har försökt googla lite och det verkar som vissa är nöjda men att vissa har fått ett rosa/lila resultat!? Det vill jag ju verkligen inte ha, hur konstigt det än kan låta Glad 
    Har du testat och blev det bra? Som jag förstått det så är det en inpackning med pigment som ska verka ca 3 min för att göra håret glansigt och ge en intensivare färg och man ska även kunna justera färgen lite så man kan få annan nyans än vad man har idag. Vilken färgbomb tror ni skulle passa mig om man vill få en mörkare blond färg?

• Svar på tråden Har du testat färgbomb till håret? Nöjd?
  • rockdoll

En färgbomb är till för att bevara färg och glans i ett färgat hår, inte för att färga håret. 

Färga håret ordentligt, hos frisör eller själv, och använd en färgbomb för att bevara ett snyggt resultat längre. 

• EnEnkelTulipan

Ok! Tack för svaret! Har läst på bloggar om folk som ändrat nyans med hjälp av färgbomb, det var därifrån jag fick det.

• clarearn

Jag ville ha lite guldigare färg på mitt blonderade hår, då rekommenderade frisören Revlons färgbomb. Och ja, nyansen ändrades men mitt hår fick en askigare ton istället trots att jag tog vad frisören föreslagit. Jag har därför ingen aning om vilken färg du ska välja. Men det hade varit en jättebra grej om jag fått rätt nyans, enkelt att göra.

• EnEnkelTulipan
    clarearn skrev 2013-07-11 00:44:32 följande:
    Jag ville ha lite guldigare färg på mitt blonderade hår, då rekommenderade frisören Revlons färgbomb. Och ja, nyansen ändrades men mitt hår fick en askigare ton istället trots att jag tog vad frisören föreslagit. Jag har därför ingen aning om vilken färg du ska välja. Men det hade varit en jättebra grej om jag fått rätt nyans, enkelt att göra.

Vilken nyans tog du? 931 och 812 tror jag dom heter som jag har övervägt. Askigare låter som mot det hållet jag vill bli. Är lite för ljus för min smak nu när solen blekt det redan ljusa slingade håret.
  • clarearn
    EnEnkelTulipan skrev 2013-07-11 01:10:20 följande:

Vilken nyans tog du? 931 och 812 tror jag dom heter som jag har övervägt. Askigare låter som mot det hållet jag vill bli. Är lite för ljus för min smak nu när solen blekt det redan ljusa slingade håret.
    Min hette pale gold, fattar inte riktigt varför det blev askigt istället. 
Svar på tråden Har du testat färgbomb till håret? Nöjd?