• monika84

En pojke på fyra år

Hej på er jag måste bara tala ut om en händelse som hände för en vecka sedan. Jag är godmor till Esajah på drygt fyra år. Han är en helt underbar unge och för en vecka sedan ringde telefonen och jag hörde ord som jag aldrig egentlige skulle vilja höra. Att hans föräldrar omkom i en bil olycka. Fråga nummer ett var om vad som skulle hända med Esajah. Jag tackade jag till förslaget om att ta hem honom och skapa en adoptiv familj åt han. Men än så länge så är vi bara med honom och hjälper han att bearbeta allt de som har hänt. Jag har två barn sen innan Kaylee på tre år och Keira på två månader. Samt gravid i vecka 7. Hur kommer det blir ? på ett sätt måste jag ta hand om honom eller hur?

• Svar på tråden En pojke på fyra år
  • monika84
    Loriyana skrev 2013-07-08 21:11:46 följande:

Jag hade som gudmor tagit på mig ansvaret. Jag har också valt gudföräldrar till min dotter som jag räknar med tar hand om henne om något händer mig. Detta vet de också om.

Men jag tror inte alla tar det här med gudföräldrar lika seriöst.  

Ja lilla Esajah är verkligen en helt underbar pojke. Jag kan inte förstå att något sånt har hänt. Erika och Jonas.Det är bara bra att lilla Esajah var den ändra barnet :(
  • Queenie70
    monika84 skrev 2013-07-08 21:18:15 följande:
    Ja lilla Esajah är verkligen en helt underbar pojke. Jag kan inte förstå att något sånt har hänt. Erika och Jonas.Det är bara bra att lilla Esajah var den ändra barnet :(

Och det är ok för anhöriga att du här hänger ut hela familjen med namn ?
  • monika84
    Queenie70 skrev 2013-07-08 21:35:09 följande:

Och det är ok för anhöriga att du här hänger ut hela familjen med namn ?
    Ja dom var som närmaste familj för mig. Dock vet ni ju inte efternamnet på familjen lite svårt att lista ut
  • en glad

Du får inte ta emot ett barn för boende i ditt hem utan socialtjänstens medgivande. Att vara gudmor har ingen juridisk bärighet i svensk lag .... det är alltid barnets bästa som gäller.
    Ta alltså snarast kontakt med socialtjänsten!!

• monika84
    en glad skrev 2013-07-09 00:19:23 följande:
    Du får inte ta emot ett barn för boende i ditt hem utan socialtjänstens medgivande. Att vara gudmor har ingen juridisk bärighet i svensk lag .... det är alltid barnets bästa som gäller.
    Ta alltså snarast kontakt med socialtjänsten!!
    Vi har kontaktat dom :)
  • Ramlösa

Med all respekt för dig och din sorg men jag tycker nog du är respektlös mot den lille so. Mist sina föräldrar när du hänger utan namnen på hela hans familj, så jag hoppas vid Gud du valt andra namn och ingens riktiga namn

• monika84
    Ramlösa skrev 2013-07-09 19:00:29 följande:
    Med all respekt för dig och din sorg men jag tycker nog du är respektlös mot den lille so. Mist sina föräldrar när du hänger utan namnen på hela hans familj, så jag hoppas vid Gud du valt andra namn och ingens riktiga namn
    De är andra namn. Alltså deras mellan namn ..
  • Ramlösa
    monika84 skrev 2013-07-09 20:54:51 följande:
    De är andra namn. Alltså deras mellan namn ..

Och det är inte mycket bättre det, glad du inte är nån som umgås med mig för sånna skithögar som hänger ut mig eller de mina med namn, andra namn, efternamn, ålder mm you name it de är inte värda att vara annat en på sophögen
  • Unika Föräldrar
    monika84 skrev 2013-07-08 00:26:41 följande:
    Hej på er jag måste bara tala ut om en händelse som hände för en vecka sedan. Jag är godmor till Esajah på drygt fyra år. Han är en helt underbar unge och för en vecka sedan ringde telefonen och jag hörde ord som jag aldrig egentlige skulle vilja höra. Att hans föräldrar omkom i en bil olycka. Fråga nummer ett var om vad som skulle hända med Esajah. Jag tackade jag till förslaget om att ta hem honom och skapa en adoptiv familj åt han. Men än så länge så är vi bara med honom och hjälper han att bearbeta allt de som har hänt. Jag har två barn sen innan Kaylee på tre år och Keira på två månader. Samt gravid i vecka 7. Hur kommer det blir ? på ett sätt måste jag ta hand om honom eller hur?
    Vad bra att du har kontaktat socialtjänsten. Om du vill bli familjehem till denna pojke kommer det att göras en utredning för att se om det är för barnets bästa. Har du tänkt att söka vårdnad eller vill du att pojken sak ha en god man? Min önskan är att du mitt i allt koas funderar över vad du verkligen vill. Väljer du honom så är det bäst  för honom att du har tänkt att han ska stanna för alltid och bli  "en av dina". Det är ett stort val. Han kan även få det bra i ett annat familjehem och du har en bra relation till honom, det behöver inte vara sämre. Lyssna på ditt hjärta och fundera över vilka konsekvenser det ger din familj. lycka till!
  • Caroline 246
    Ramlösa skrev 2013-07-10 10:31:28 följande:

Och det är inte mycket bättre det, glad du inte är nån som umgås med mig för sånna skithögar som hänger ut mig eller de mina med namn, andra namn, efternamn, ålder mm you name it de är inte värda att vara annat en på sophögen
    Alla inlägg från dig är likadana, gnälliga, klagande och rätt otrevliga.
    Detta är ett forum för att be om hjälp, råd stöd och prata av sig.
    Hur ska man kunna göra det om man lever efter dina regler?

Har du inget liv?
    Förutom att försöka sätta dig på allt och alla?

*Sorry ts för OT*

Hoppas allt går bra för pojken och er familj ts 
  • Ramlösa
    Caroline 246 skrev 2013-07-20 17:34:26 följande:
    Alla inlägg från dig är likadana, gnälliga, klagande och rätt otrevliga. Detta är ett forum för att be om hjälp, råd stöd och prata av sig. Hur ska man kunna göra det om man lever efter dina regler? Har du inget liv? Förutom att försöka sätta dig på allt och alla? *Sorry ts för OT* Hoppas allt går bra för pojken och er familj ts 

Så du tycker att det är okej att gänga ut släkten här som kanske inte ens vill det själva? Nej skulle inte tro det men att andra gör det gillar du toppen det säger bra mycket mer om dig en om mig. Kan inte läst nåt av mig innan för jag är varken gnällig eller otrevlig, klanglig eller ens likadana inlägg nämligen väldigt svårt då alla trådar är olika. Rannsaka dig själv istället för och ge ot påhopp utan att konstruktivt hjälpa ts
  • Ramlösa
    Caroline 246 skrev 2013-07-20 17:34:26 följande:
    Alla inlägg från dig är likadana, gnälliga, klagande och rätt otrevliga. Detta är ett forum för att be om hjälp, råd stöd och prata av sig. Hur ska man kunna göra det om man lever efter dina regler? Har du inget liv? Förutom att försöka sätta dig på allt och alla? *Sorry ts för OT* Hoppas allt går bra för pojken och er familj ts 

Dessutom är detta ett diskussionsforum där även jag får vara med och diskutera, ventilera etc etc så länge jag håller mig inom de förhållningsregler som jag godkände när jag blev medlem en gång för länge sen och nej de stod inget då om att man måste klappa ts på axeln och hålla med dem, inte stod det heller att Ramlösa inte får tycka att h*n är glad att h*n inte känner de ts som hänger ut släktingar vid namn så man lätt kan leta upp dem irl
Svar på tråden En pojke på fyra år