• Liba

Sommarskräck...

Hejhej,

skulle tacksamt ta emot urbra skräckfilmstips då vi kollar skräckfilm på sommarkvällarna.
    Zombies, kult, splatter, nagelbitare, psykopater, galna mördare...allt är välkommet =)

• Svar på tråden Sommarskräck...
  • TomMon

Jag gillade Sinister. Annars tycker jag det är svårt att hitta riktigt bra skräckisar. Jag gillar även de asiatiska originalen av the ring och one missed call.

• EstherH

Min två skräckfavoriter just nu är Excision (2012) och Martyrs (2008). De är rätt rubbade, båda två. Martyrs är fransk och heeeeelt fantastisk. När det kommer till zombies tycker jag att 28 Days Later (2002) är ruggigt bra.

• mikipiki

giftfri - Smaken är som baken :) jag tycker att Blair Witch Project är bland det läskigaste jag sett faktiskt. Tror det har att göra med sättet den är filmad på. Man har ingen kontroll liksom utan vinklarna ändras hela tiden och man ser liksom ingenting. Jag och mitt kontrollbehov verkar tycka att det är jobbigt haha ;)

• Simone de Beauvoir

Några bra skräckfilmer som jag associerar med sommar, antagligen för att jag först såg dem på bio när det var sommar:
    The Others, The Orphanage, Drag me to hell.

Varmt rekommenderade!

• giftfri
    mikipiki skrev 2013-07-08 20:33:41 följande:
    giftfri - Smaken är som baken :) jag tycker att Blair Witch Project är bland det läskigaste jag sett faktiskt. Tror det har att göra med sättet den är filmad på. Man har ingen kontroll liksom utan vinklarna ändras hela tiden och man ser liksom ingenting. Jag och mitt kontrollbehov verkar tycka att det är jobbigt haha ;)

Jag tycker precis tvärtom, att fejka dåligt filmat kändes riktigt billigt å blev enbart löjeväckande å tröttsamt.., men du gillar ju Ringu åxå, lite av samma skit enligt mig Skrattande 
    Har iofs bara sett den ena versionen, men tvivlar jag skulle orka ta mig igenom den, när jag inte orkade med första jag kollade på.., lite för mycket barnprogram för mig..  
    Vi män är aldrig otrogna.., vi bara övar på andra kvinnor för att vår partner ska få bättre sex...
  • Engångspostaren
    giftfri skrev 2013-07-08 16:08:29 följande:

Hmm, ett par kan jag gå med på, men vem fan blir skrämd av Blair Witch Projekt?? Den är ju så usel att det inte finns tillräckligt bra ord för att dissa eländet
    Hm. Din åsikt måste underkännas.
  • Engångspostaren
    Liba skrev 2013-07-08 16:28:01 följande:

Excoristen  - mitt äckligaste ( men superbra)
    Evil dead -den nya...asläskig
    Ringu  - asbra
    Entity - vågar fortfarande inte duscha... ;)  

Hur många paranormal finns det OCH är de bra ( har sett 1:a) ?

Finns väl minst fyra vad jag vet (plus en japansk). Ettan är klart bäst och mest vital. De andra är rätt mkt upprepningar av konceptet så det blir ju svårt med nya succéer men tvåan knyts ihop väldigt bra med första filmen och trean som jag såg nyligen håller bra den också.
  • giftfri
    Engångspostaren skrev 2013-07-11 15:18:19 följande:
    Hm. Din åsikt måste underkännas.

Ha ha ha, det går bra, har sett så förbannat mycket film att det numera ska mycket till innan jag höjer på ögonbrynen å ger en film bra betyg.., å dagens skräck å action rullar får mig mest att sucka, å gå över till en talbok istället..
    Faktiskt är den jag pushar för här den senaste jag orkat ta mig igenom, säger en hel del om mig va?.., kanske för den var totalt okänd så jag hade inte minsta förväntning.. 
    Vi män är aldrig otrogna.., vi bara övar på andra kvinnor för att vår partner ska få bättre sex...
Svar på tråden Sommarskräck...