Sommarskräck...
Hejhej,
skulle tacksamt ta emot urbra skräckfilmstips då vi kollar skräckfilm på sommarkvällarna.
Zombies, kult, splatter, nagelbitare, psykopater, galna mördare...allt är välkommet =)
Hejhej,
skulle tacksamt ta emot urbra skräckfilmstips då vi kollar skräckfilm på sommarkvällarna.
Zombies, kult, splatter, nagelbitare, psykopater, galna mördare...allt är välkommet =)
Jag gillade Sinister. Annars tycker jag det är svårt att hitta riktigt bra skräckisar. Jag gillar även de asiatiska originalen av the ring och one missed call.
Jag gillar den här:
www.imdb.com/title/tt0464196/
Den är både rolig och kuslig och lite mysig på nåt sätt. Riktigt bra tycker jag.
Min två skräckfavoriter just nu är Excision (2012) och Martyrs (2008). De är rätt rubbade, båda två. Martyrs är fransk och heeeeelt fantastisk. När det kommer till zombies tycker jag att 28 Days Later (2002) är ruggigt bra.
giftfri - Smaken är som baken :) jag tycker att Blair Witch Project är bland det läskigaste jag sett faktiskt. Tror det har att göra med sättet den är filmad på. Man har ingen kontroll liksom utan vinklarna ändras hela tiden och man ser liksom ingenting. Jag och mitt kontrollbehov verkar tycka att det är jobbigt haha ;)
Puffar lite..
Några bra skräckfilmer som jag associerar med sommar, antagligen för att jag först såg dem på bio när det var sommar:
The Others, The Orphanage, Drag me to hell.
Varmt rekommenderade!