• Anonym (Ledsen)

Min pojkvän har låg sexlust

Det blev lite långt. Hoppas någon orkar läsa. 

Känns konstigt att skriva det här, och jag vet inte riktigt varför jag gör det. Antagligen för att jag behöver stöd och kanske råd. Vet att det finns flera trådar kring detta, men ingen riktigt som passar in på mig och oss.
    Såhär är det:

Jag och min pojkvän (sambo) har varit tillsammans i fem år. Vi har bott tillsammans nästan hela tiden och har världens bästa förhållande. Vi respekterar varandra, är kära, lyssnar på varandra, pratar med varandra,  har det roligt, kramas och pussas varje dag, somnar och vaknar med varandra och bråkar väldigt sällan.  Problemet är att min pojkvän har låg sexlust, enligt mig. Enligt honom är den normal, bara det att han "glömmer" att tänka på sex när han är stressad. Vilket, som jag ser det, gör det svårt eftersom han är ambitiös och gör sitt jobb noggrant och därmed är stressad ofta. Han vill inte göra sitt jobb sämre, därför är det svårt att dra ner på ambitions/stressnivån. 

Vi har sex ungefär 1-2 gånger/månad. Jag vill ha sex 2-3 gånger i veckan. När vi väl har sex är det fantastiskt. 

Vi har pratat om det här kanske tvåhundra gånger. Lugnt och sansat eller med tårar, ilska, frustration. Efter varje bråk om detta (kanske 1 bråk varannan månad när jag fått nog. Igen) blir vi sams, säger att vi båda ska bli bättre på detta och dagen efter (varje gång) vill han ha sex. Vilket jag då inte vill eftersom det känns som jag tjatat ihjäl min sexlust.  

Problem nr 2 är att jag inte känner att han ser mig. Han tar inte på mig eller ser på mig med en blick som säger "jag vill ha dig". Förstår ni? Jag kräver _inte_ att han ska trycka upp mig mot en vägg och flåsa att han är svintänd på mig, men jag _behöver_ lite bekräftelse i att han åtrår mig. När vi kramas är det en kram. När vi pussas är det en puss. Han säger att han är inte "är sån". 

Hur hade ni gjort? Jag är helt säker på att han inte har någon annan, jag är helt säker på att han älskar mig. 

• Svar på tråden Min pojkvän har låg sexlust
  • Anonym (:::)

Vad har du gjort för att tända honom, förutom att tjata ihjäl romantiken o sexlusten hos honom?
    Sexiga underkläder?
    Initiativ?
    Förfört honom då han mint annat de?
    Legat o smekt dig själv så han sett de?

• Anonym (Ledsen)

Jag tjatar inte "till vardags". Jag försöker låta det bero och vara som vanligt. Har också sagt att om det är så att han _har_ låg sexlust så är det fine. Det är bara det att han envist menar att hans lust är normal och att han _visst_ vill ha sex, bara att han inte "tänker på det så ofta". Det är ju då jag börjar undra vad som är fel och vad man kan göra. Har ju såklart frågat honom hur han vill ändra på detta eftersom han också vill ha sex oftare. 

Jag har försökt allt. Allt det du skrev, flera gånger. Naturligtvis har jag tagit initiativ, men efter många nej blir man lite avtrubbad. Jag vågar liksom inte ta initiativet så ofta längre, även om jag med jämna mellanrum såklart försöker. 

Men vem säger vad som är normal sexlust?
    Är inte kvaliteten viktigare än kvantiteten?
    Sexbehovet går i vågor.
    Sluta nämna de o använd fantasin istället.
    Börja leka med dig själv i stället så kanske han nappar.

Äter han ordentligt?
    Massa skräpmat tar ju bort lusten.
    Brukar ni få lust vid samma tillfälle? Jag menar min särbo har oftast lust på kvällen,då jag helst vill sova,
    O på morgonen när jag är på g, så vill han helst upp o käka frukost meden gång. 

• Anonym (Ledsen)

Nej det är sant, någon normal sexlust finns väl inte eftersom vi alla är olika. Det jag tycker är jobbigt är att han själv menar att han absolut vill ha sex oftare, men att han sällan tar initiativet (ca 1 gång/månad) och att han aldrig ger mig bekräftelse i att han åtrår mig. 

Som jag skrev förut har jag provat de saker du nämnde, inget får honom att bli tänd. Jag har frågat vad han tänder på och hur jag ska göra för att få upp hans lust. Han svarar svävande, att han är tänd på mig o.s.v. Haha, ja han äter ordentligt :)

Det är väl det sista som är problemet. Han har väldigt sällan lust. Och när han har det nappar jag såklart eftersom det är min chans till att ha sex. 

• MissHelene

Låter precis som mitt sista seriösa förhållande. Ganska exakt. Skillnaden förhoppningsvis var att min sambo knullade en tjej på jobbet fick jag reda på. Hoppas din karl fokuserar på arbetet och inte ngn kollega.

• Anonym (Ledsen)

Men oj! Fy vad tråkigt att höra, jag är ledsen för din skull. Får jag fråga hur du upptäckte det? Du behöver såklart inte svara om du inte vill :)

Man kan ju aldrig veta hur en annan människa egentligen är, men jag känner mig väldigt övertygad om att han inte skulle göra något sånt. Dels pratar vi mycket och har lika värderingar, otrohet har förstås kommit upp på samtalsbordet ibland och vi har samma ståndpunkt där. Sedan spenderar vi mycket tid ihop som gör att jag inte tror att han har någon annan. Allt är hemma är öppet, facebook-konton, mobiler, dator o.s.v.  

Har du provat att ha förspel med honom innan han kommer hem från jobbet?
    Skickat sms om vad du är sugen på när han kommer hem?
    Talat om vad du har på dig? Skickat bilder till mobilen?
    Rollspelat?
    Skrivit o talat om att du nu rakat musen.

Ett ex överraskade jag på hans lunchrast.
    Skrev o frågade vad han gjorde o om han kunde möta mig lite snabbt på jobbparkeringen.
    Han kom ut o fick sig en avsugning i bilen. Fortsättningen fick jag hemma sen.

Vad skulle han säga om du tog för dig av honom utan att han behövde lyfta ett finger?
    Min särbo hade mycket med sin familj o även jobbet en period o vi hade ingen sex på veckor.
    Kände mig så klart bortprioriterad.
    Så en natt när jag vaknade o var på g, så roade jag mig själv o sen red jag honom som avslutning.
    Han vaknade under ridturen o hann väl inte riktigt reagera fråns vi båda var färdiga.
    O då var det ju bara att somna om igen.
    Jag hade frågat honom vad han skulle tycka o säga om jag skulle göra o hade det inte varit ok så hade jag inte gjort det. Då hade det ju varit våldtäkt.

Skaffa er ett sexspel. *mums*.

• Anonym (Ledsen)

Japp, jag har testat allt du skrev faktiskt. Utom det sista då jag inte känner mig okej att ha sex med någon som sover. Och jag har testat allt flera gånger. Noll eller väldigt svag reaktion. 

Tack för att du försöker ge tips. Tyvärr (?) har jag testat allt jag kan komma på.  

Anonym (Ledsen) skrev 2013-07-08 18:02:40 följande:
    Japp, jag har testat allt du skrev faktiskt. Utom det sista då jag inte känner mig okej att ha sex med någon som sover. Och jag har testat allt flera gånger. Noll eller väldigt svag reaktion. 

Tack för att du försöker ge tips. Tyvärr (?) har jag testat allt jag kan komma på.  
    Legat redo på matbordet när han kommit hem?
    Tagit hans hand när han kommit innanför dörren o gått raka vägen till sängen? 

• MissHelene

Vårt förhållande var kanon och vi letade hus och hade barn i tankarna, vi bråkade nästan aldrig och allt var frid och fröjd. Vi var lyckliga helt enkelt :) jag visste juh vilka hans kollegor var så det var inget konstigt att han kunde sms'a och prata med dom i telefonen. Han sa ofta åt mig att svara i telefonen vem d än var som ringde. Men en natt när vi kommit hem från krogen lr vart vi hade varit så fick han ett sms som jag fick se på displayen, där det stod ngt som: jag blir så ledsen när jag vet att ni kollar efter hus och sånt tillsammans etc. D var då jag började misstänka att allt inte stod rätt till.
    Så här på efterhand har jag lärt mig att han gör lika i alla sina förhållanden, han vill inte vara otrogen men han kan inte låta bli. Men han låter aldrig sanningen komma fram, han e rätt skicklig vid d här laget ;) så numera e han en av mina bästa vänner och vi ställer alltid upp på varandra men vi trivs bäst som det är nu. Skulle aldrig lite på honom igen:)

Svar på tråden Min pojkvän har låg sexlust