skogsvitter skrev 2013-07-11 21:06:00 följande:
Utslag över nästan hela kroppen?! Men det låter ju som allergi! I synnerhet när de är konstiga i magen och har konstig avföring!
Har ni testat att smörja de torra partierna med rapsoljan då?
Ni borde verkligen utreda allergi tycker jag, för det låter inte normalt det du beskriver. Mjölk- eller äggallergi brukar orsaka sådana symptom.
Eller hur? Tro mig när jag säger att vi har farit runt som jag vet inte vad på barnkliniken på sjukhuset och försöker få hjälp av BVC. De är, på riktigt, helt värdelösa och jag vet inte riktigt hur vi ska gå tillväga när det gäller det här. VI har försökt allt vi kan komma på. (är det någon som har tips gällane dey här är det lika välkommet).
Nej faktiskt inte, ska testa smörja rapsolja innan jag utesluter det :)
Anonym (mineraler är bra) skrev 2013-07-11 21:08:45 följande:
Kom utslagen när ni bytte oljeprodukt, eller har ni gjort annat också som bytt blöja?
Vår bebis fick utslag av Pampers eftersom de använder någon lotion i blöjan.
Nej jag kan inte dra någon parallell där. Vi använder Libero, men har nog testat Pampers också. Vill helst använda det som är miljömärkt, samt det du skriver om lotion i blöjan. Varför liksom?! Hade vi varit riktigt smarta hade vi börjat med tygblöjor! Men det är svårt när man står utan tvättmaskin (vi bor i lägenhet).