• Micro

Spolning fungerade =)

Hej, jag undrar.... har oxå hört att det ofta fungerar och "alla" gör det när de utreds men min barnmorsk sa att det är så stora risker med det att hon avrådde. Har inte hör det förr, någon annan som fått det rådet? Jag och min sambo har försökt bli gavida i snart 2 år och det har inte konstaterats ngt fel på någon av oss. Har vi inte blivit gavida i aug kommer vi att få en remiss för ivf. Bör vi ha gjort en spolning innan vi provar ivf?

• Micro

Hej, vi ska lämna infektionsprover i början av augusti inför remiss för ivf. Vi ska iof inte träffa barnmorskan men jag ska fråga sköterskan då om hon tycker jag ska göra en spolning. Vi går till en landstingsansluten privatläkare så jag kan ju ringa till landstingets barnmorskor och få en "second opinion". eller rent av kontakta umeå. Vore inte kul om vi väntat på vår tur i Umeå och det blir försenat pga att vi inte gjort spolning. Kräver de att man gjort det?

Och det bästa av allt vore ju om vi gjorde en spolning och blev gravida. Får kolla upp detta.  

• Micro

Sitter och funderar... har för mig att barnmorskan sa att det var mer risker än nytta med spolningen, tror inte att hon menade risker vid själva spolningen utan för möjligheten att bli gravida. Kommer dock inte ihåg det var länge så länge sedan, i början av vår utredning. Någon som hört ngt liknande??

Svar på tråden Spolning fungerade =)