• dream1

Spolning fungerade =)

Spolningen är egentligen en äggledarröntgen /ultraljud som man gör som en del i sin utredning för att se om det finns något stopp i äggledarna. Man spolar in kontrastvätska och tittar sen antingen med ultraljud eller röntgenbilder hur äggledarna ser ut.

Jag ich sambon påbörjade vår utredning i måndags och jag gjorde röntgen idag. Sköterskan på röntgen sa att det var vanligt att man blev gravid efteråt, så hoppas såklart att de hjälper till nu när vi ska göra vår första insemination :D

Konstigt att hon sa att det var stora risker, enligt gynekologen som utförde det här var den enda risken infektion och den risken var ganska liten.

• dream1

Aha okej, jag tror vi haft väldig tur och hamnat på rätt ställe för här har allt gått jättefort, fick komma på en gång när vi ringde om utredning som vi som sagt på började i måndags. Blodprover på både mig och mannen samt äggledarspolning är redan klara. Mannen ska lämna spermaprov på måndag och vi får göra insemination redan första ÄL fast utredningen inte är klar. Känns som allt gått snabbt och smidigt!

Thotis vad spännande, hoppas du får ett starkare plus om någon dag :)

Svar på tråden Spolning fungerade =)