• kiki

Vart i Turkiet?

Håller på och kollar lite på resor och har fastnat för Turkiet. Men vart åker man?

Side eller Alanya? Vilket ställe är mest "barnvänligt"? Någon som har varit på båda ställena med barn? 

Tack på förhand :) 

• Svar på tråden Vart i Turkiet?
  • Perla10

Side rekommendera jag stark !
    Har åkt dit med min dotter när hon var 1 år precis och nu igen i slutet av juli åker vi dit igen :)

• mandolin76

Tror att det beror lite på vad man vill ha ut av sin resa. Förra året var jag ensam med min 5 åriga son till ett ställe som heter Saregieme (reservation för stavningen). Ett kanonställe som låg bara 15 min från Dalaman flygplatsen. Stort hotell med all inklusive separat pol med vattenrutchkanor för mindre barn samt att man hade tillgång till hela grannhotellet också. På minussidan var att det var ett väldigt litet ställe så det fanns inte så mycket shopping (bara en liten gata inne i byn) men det löste vi genom att åka med på en shopping och badtur. En annan nackdel var att det blev djupt fort vid stranden, fast det gjorde heller inte så mycket då sonen föredrog poolen.

• Jessica 437

Jag har varit i både side och alanya, gillade alanya bättre eftersom det var större och fanns mer saker att göra :) så det är helt enkelt en smakfråga :)

• kiki

Perla10, hur är stränderna? Vår tjej är 15 månader, så vi är väl mest ute för "sol och bad", inte shopping. Självklart nått mysigt ställe att äta på oxå :)

• kiki

Side har ju långgrunda stränder, men har Alanya de?

• Jessica 437

Någonstans lär det finnas långgrunda stränder i alanya men jag hittade inga när jag var där

• Perla10
    kiki skrev 2013-07-10 08:01:58 följande:
    Perla10, hur är stränderna? Vår tjej är 15 månader, så vi är väl mest ute för "sol och bad", inte shopping. Självklart nått mysigt ställe att äta på oxå :)
    när vi var där 2011 så var vi knappt vid stränder för att det var alldeles för varmt för min dotter.
    men i år tänker vi inte göra så, nu när hon lite större annars väldig fina stränder!
    har ni nåt hotell som ni funderat på`?
    vi ska Sea world resort & spa i 2 veckor 
  • kiki

Har inte riktigt bestämt hotell än. Vet bara att det blir i mitten på september och då är det inte lika hett. Vill ändå ha "tillgång" till en schysst strand och inte enbart pool då jag är lite känslig mot klor..

• jesslin

Nicke nyfiken. Ja, det stämmer. Vi kom just därifrån. Fritidsresor har flera bra blue village i Turkiet. Men framför allt är jag mest förtjust i Cypern och Rhodos. 

Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • jesslin

kiki. Bara Turkiet ni tittar på? Cypern är underbart i September. 

Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • Nicke Nyfiken
    jesslin skrev 2013-07-23 00:15:05 följande:
    Nicke nyfiken. Ja, det stämmer. Vi kom just därifrån. Fritidsresor har flera bra blue village i Turkiet. Men framför allt är jag mest förtjust i Cypern och Rhodos. 

Tyckte ni att det var bra? Kul att höra vad andra tycker. Något man skall tänka på innan man åker?
  • MrsC74

Side är mer barnvänligt än Alanya. Så jag rekommenderar det. Alanya har inga långgrunda stränder.

• Coca cola light
    Nicke Nyfiken skrev 2013-07-18 12:17:10 följande:
    Har aldrig varit där men vi skall åka till Fritidsresors Blue Village hotell i Bodrum. Dom skall ha en egen strand som tillhör hotellet.

Där var vi i september förra året och vi åker dit nu igen. Vi var väldigt nöjda med det stället. Det gick rykten att det var svårt med platser vid poolen och på stranden men det upplevde absolut inte vi när vi var där. Underhållningen på kvällen var väldigt proffsig från Fritidsresors sida.
Svar på tråden Vart i Turkiet?