Vart i Turkiet?
Håller på och kollar lite på resor och har fastnat för Turkiet. Men vart åker man?
Side eller Alanya? Vilket ställe är mest "barnvänligt"? Någon som har varit på båda ställena med barn?
Tack på förhand :)
Håller på och kollar lite på resor och har fastnat för Turkiet. Men vart åker man?
Side eller Alanya? Vilket ställe är mest "barnvänligt"? Någon som har varit på båda ställena med barn?
Tack på förhand :)
Side rekommendera jag stark !
Har åkt dit med min dotter när hon var 1 år precis och nu igen i slutet av juli åker vi dit igen :)
Tror att det beror lite på vad man vill ha ut av sin resa. Förra året var jag ensam med min 5 åriga son till ett ställe som heter Saregieme (reservation för stavningen). Ett kanonställe som låg bara 15 min från Dalaman flygplatsen. Stort hotell med all inklusive separat pol med vattenrutchkanor för mindre barn samt att man hade tillgång till hela grannhotellet också. På minussidan var att det var ett väldigt litet ställe så det fanns inte så mycket shopping (bara en liten gata inne i byn) men det löste vi genom att åka med på en shopping och badtur. En annan nackdel var att det blev djupt fort vid stranden, fast det gjorde heller inte så mycket då sonen föredrog poolen.
Jag har varit i både side och alanya, gillade alanya bättre eftersom det var större och fanns mer saker att göra :) så det är helt enkelt en smakfråga :)
Perla10, hur är stränderna? Vår tjej är 15 månader, så vi är väl mest ute för "sol och bad", inte shopping. Självklart nått mysigt ställe att äta på oxå :)
Side har ju långgrunda stränder, men har Alanya de?
Någonstans lär det finnas långgrunda stränder i alanya men jag hittade inga när jag var där
Har inte riktigt bestämt hotell än. Vet bara att det blir i mitten på september och då är det inte lika hett. Vill ändå ha "tillgång" till en schysst strand och inte enbart pool då jag är lite känslig mot klor..
Har aldrig varit där men vi skall åka till Fritidsresors Blue Village hotell i Bodrum. Dom skall ha en egen strand som tillhör hotellet.
Nicke nyfiken. Ja, det stämmer. Vi kom just därifrån. Fritidsresor har flera bra blue village i Turkiet. Men framför allt är jag mest förtjust i Cypern och Rhodos.
kiki. Bara Turkiet ni tittar på? Cypern är underbart i September.
Side är mer barnvänligt än Alanya. Så jag rekommenderar det. Alanya har inga långgrunda stränder.
mandolin76, vad hette ert hotell i Sarigerme? Tropical resort? Vi ska dit om några veckor!