• Veronlca

Min man har slutat älska mig.

Måste bara få skriva av mig lite... 

För ca 1 månad sedan kom min man till mig och sa att han inte längre älskar mig, inte älskar mig som sin fru längre utan mer bara som en bra vän. Han påstår sig ha tagit upp detta tidigare flera gånger, men enligt mig så har han inte förklarat det på detta sättet utan mer "jag är trött på detta"  "det här e fel" och " nån dag kanske ja inte kommer att känna samma sak för dig som nu" men han har inte berättat att hans känslor börjar försvinna så detta kom självklart som en käftsmäll för mig. Vi har doc kommit överens om att han ska försöka få tillbaka sina känslor för mig (genom att umgås mer och att ja ska förbättra mig med städning matlagning och se lite bättre ut med träning osv) men än en månad senare så har han forfarande inte börjat älska mig igen, så vi kom överens att han istället ska fokusera på att älska mig som en vän då han kände att han blev påtvingad att få känslor för mig eller pussa mig, så kanske den andra kärleken börjar växa igen när vi kan börja skratta tillsammans och hitta på saker tillsammans. Men allt känns så himla jobbigt för mig, för ja vet inte hur ja ska bete mig då ja inte bara kan gå fram o pussa o krama honom när ja vill eller hur ja vill, ja vågar heller inte säga till vad ja tycker i vissa situationer då ja är rädd att han ska bli sur eller irriterad o då inte börja älska mig igen. Jag känner bara att ja vill bort, bort från allt, ja orkar inte vill bara gråta varje dag men vill inte visa mig svag, Inte nog med det... Om vi ska skilja oss, vem ska då vilja ha mig ? en skild 26 årig tjej ? o hur blir det nu dah med barn? ja vill juh ha barn innan 30! detta e något som skrämmer mig vi har varit gifta i 3 år o tillsammans i 5 år men har inga barn, känns nästan som ja önskar att vi aldrig hade träffats, vi jobbar på samma jobb hur kommer det bli? jag är så fruktansvärt förkrossad o känns som om ja förlorat allt till och med min identitet!! 

Vad ska ja göra? någon som har nått tips ? 

förlåt för det långa inlägget men har inte pratat med någon i min omgivning om detta då ja skäms för mycket behöver verkligen hjälp! :'( 

• Svar på tråden Min man har slutat älska mig.
  • Anonym (Samma här)
    Anonym (Samma sits) skrev 2014-01-09 12:59:19 följande:
     Har han också sagt till dig att han inte älskar dig? 
    För oss finns ingen otrohet eller lögner (vad jag vet) han bara älskar inte mig. Men han tycker inte det är ett problem då allting annat fungerar bra i vårt äktenskap ändå.
    Men att veta att man inte är älskad? Överdriver jag med att reagera? har han rätt? 
    Han har sagt precis så här: "Vi lever ju inte ihop nu för att vi älskar varandra" - jag kan inte tolka det på något annat sätt än att han inte älskar mig längre, dock bad jag honom att prata för sig själv. Jag älskar honom fortfarande även om jag börjar svikta med tanke på lögner och annat som kommit fram...

För mig är det ett JÄTTESTORT problem att veta att jag inte är älskad - vad bygger då relationen på liksom? Det är väl kärleken som är skillnad på en vänskaps- och en kärleksrelaion? Annars kunde jag ju bo ihop med min bästa väninna ex? Jag tycker inte att du överdriver. Den dag har blir minsta intresserad av någon annan så är det ju kört på en gång liksom... han har ju liksom inte kärlek till dig som gör att han vill stanna kvar då... Du väntar på att han lever som vanligt, till han hittar någon som han har känslor för. Så känner iaf jag.
  • praktisk

Samma här: min man och jag har just separerat och jag och barnen bor tillfälligt inneboende på orten och jag saknar barnen jättemycket när jag inte har dem. Jag vet inte om jag har råd att köpa ett ok boende till mig och barnen och ser inte så ljust på framtiden. Jag tänker om ifall du bor i "kollektiv" med din man så som man kunde dela boende med andra studenter - det skulle vara något jag kunde tänka mig bara för att ha barnen nära varje dag och ha råd med boendekostnader. Kanske är det för att som du skriver att du älskar honom som det blir så ojämlik relation mellan er. Ja jag vet inte om det skulle fungera i praktiken att dela boende med min man fast vi inte är ett par. Men det är en dröm att det skulle gå. Visst blir det som att leva ihop med en vän men man har båda barnen hela tiden. Tänk om man dessutom kunde ta andra älskare fast att man bor ihop? Jag kan tillägga att det var min man som slutade älska mig, jag fick veta det när jag väntade vårt andra barn för tre år sedan och så har vi försökt lappa äktenskapet / få hans känslor att vända. Så vi har trots allt bott i "kollektiv" fast alltid med tanke på att vi kunde lappa ihop vår relation eller att någon av oss skulle flytta. Inte som en kollektivlösning i sig.

• Anonym (.)

Men han har ju redan förvarnat dig! I precis de du skriver om vad han ska ha sagt! Och de är att han inte älskar dig längre. Nu har du tyvärr vart för blåögd och inte tagit hans ord på allvar och gjort de som kunnat krävts.. och sånt är livet!

Du är så ung, och ett uppbrott känns alltid förjävligt, ibland länge. Som jag nu, jag och min man hr haft de kasst i fyra år, till vilken nytta, för nån, och särskilt mig om jag ska tänka egoistiskt... Han är utflyttad, men kommer tillbaka då och då, ibland upp till en vecka eller två. Och han är då inte här för min skull så, så vad gör han här? De är bara lite lämpligt sällskap, men de hindar mig att gå vidare i livet..

Så ge upp de du har nu, gå vidare med ditt liv!! De kommer nå fint längre fram! De är då jag helt övertygad om att de gör för mig, även om de inte känns så och att jag kommer va singel och barnlös resten av livet..

Men hade jag vetat detta idag så hade jag dumpat karln för fyra år sen!

• Anonym (en till)

Här är en till som inte är älskad av sin man. Gråter Jag får höra titt som tätt att om jag gör si eller så då tar han ur skilsmässa. Vi har bara sex på hans initiativ, vilket är väldigt sällan och så fort han är klar så går han iväg. Är så jäkla smärtsamt att veta att han inte älskar mig och att han kan lämna mig utan att blinka. Han är mannen i mitt liv och vi har två barn ihop och för mig är det jätteviktigt att vi håller ihop, jag har gift mig med min man för att vi ska leva tillsammans resten av våra liv och jag vill verkligen inte se barnen genomlida ett liv med skilda föräldrar.
    Så skönt att det finns fler i samma situation!

• Anonym (ledsen)

(hoppas nån orkar läsa)

Här är en till med snarlika problem....

Jag och min man har levt ihop i mååånga år,sedan vi var i gymnasieåldern (jag är 35 nu)
    Vårt liv är egentligen "hur bra som helst",vi kan prata och kommunicera MEN sedan några år tillbaka är han i princip helt ointresserad av mig sexuellt....vi pratar om det och han ska bättra sig säger han,allt känns alltid så bra när vi pratat om det men jag blir lika besviken varje gång när jag märker att det inte blir någon bättring.
    Visst han älskar mig säkert men är det av rätt anledning? Känns mer som att han älskar mig som vän,som en riktigt riktigt BRA vän som känner honom innan och utantill om ni förstår hur jag menar.

Skulle vilja vara "arg" oftare och skrika ut min frustration över att vi enbart har sex när jag blivit vansinnigt arg,ledsen och skrikit på honom pga att jag är sååå ledsen....för det är nästan alltid DÅ vi har sex typ en eller två gånger inom nån veckas tid....sen är det dött igen.....och han blir ju inte mer intresserad om jag är sur arg och grinig,det är därför jag försöker hålla uppe en fasad med att vara glad.

Men jag känner själv hur jag mer och mer sjunker in i en depression över situationen pga att jag om och om igen blir sårad.....det är inte kul när man märker att den man älskar inte riktigt "tänder" på en när man ska ha sex osv.....

Vi har en liten sedan 2 år tillbaka och det är genom henne vi lever kan man kanske säga....mycket blev bättre när hon föddes,vi fick ett glädjeämne tillsammans på något vis.....hur hon kom till? Ja säg det....vi hade väl sex 5 ggr de året.

Jag vet att jag själv målar upp en bild av hur allt ska bli varje gång vi har pratat om våra problem,för jag tror verkligen varje gång att det ska bli bättre för tillsammans pratar vi väldigt bra med varandra och kan vara uppriktiga....

För mig känns det som att han är kär i "oss",själva bilden av vår familj som alla andra ser....ni vet de där paret som verkligen älskar varandra och alltid har gjort och som aldrig kommer att glida isär....

Själv längtar jag sååå efter att få känna mig åtrådd!!!
    Känslan som fanns där förr när han i princip ville äta upp mig för att han älskade och var kär i mig....
    Ser att många ger rådet att göra nåt själva tillsammans. Ja men då ska båda ge lika mycket....vi tog oss iväg i augusti själva utan barn till S-holm....jag ljög för alla och sa att han tog med mig på äventyr....det var egentligen jag som fixade och planerade med barnvakt osv.....vi skulle slinka in på ett hotell och ta ett rum och övernatta.....
    Själv inledde jag dagen med att ta med honom för att köpa underkläder.....han var mindre intresserad och jag valde själv,såååå pinsamt,jag skämdes över mig själv för att jag ens trodde att han skulle visa intresse över vad jag skulle ha på mig....visst vi hade mysigt där vi knallade omkring.....vi hittade inget hotell,till slut hittade vi ett men då hade han hunnit ledsna och var "irriterad" och hungrig ....själv ville jag bara gråta!!! Mitt inre rasade och jag blev så himla ledsen över att ännu en gång misslyckas.
    Vi åkte hemåt och jag fick nya krafter,började leta hotell i bilen i från S-holm,han blev hungrigare och hungrigare och mer och mer irriterad.....till slut kände jag att det inte var värt 2000:- för ett hotell när känslan ändå var fel.

Jag känner mig sååå pinsam,förnärmad och jag skäms över mig själv varje gång jag blir avvisad....situationen blir så pinsam på något vis....jag tror en massa saker och så visas en helt annan sida och jag blir lika paff varje gång.

Skäms över att jag gråter över detta när han råkar komma på mig med att vara ledsen. Eller när jag börjar gråta när vi pratar.....Allt har blivit så fel,när vi har sex försöker jag att inte tänka,men jag tänker hela tiden på om han verkligen vill detta eller om det bara är för att jag tjatat som han ligger med mig.....

Som sagt han är rar,snäll och vi pratar,jag kan inte klaga på själva vardagen....han kan hålla om mig,ge mig kramar och så.....men mer än så är det nästan inte....

Vi planerar en ny resa till S-holm men jag vet inte om jag törs,för jag orkar inte bli sådär besviken igen.....orkar inte känna mig så förnärmad och stum.....

Jag pratar inte med nån om det här.....jag skäms! Hur säger man att den man älskar inte är speciellt attraherad av en.....att hjärtat går i tusen bitar om och om igen,att man är vaken hela nätterna ibland och bara gråter....jag kan inte,jag får inte fram dom orden till mina bästa vänner....för jag skäms över mig själv!

• Anonym (Hej)

När jag läser om era liv, tankar och funderingar känner jag en obeskrivlig tomhet och massor av frågor väcks.

Varför lever du med en människa som inte uppskattar dig? Någon som verkligen vill ha dig och är uppriktigt kär i dig? Som vill vara med dig? En person blir ju inte mer kär för att nån städar mer eller inte vågar stå för sin åsikt.

Snälla kvinnor, bryt er loss! Våga ta klivet och lev själv till den dan ni träffar en man som är värd er. Om det inte "går" att flytta till eget så gör det inom äktenskapet. Avsluta i det tysta och knäpp till mannen när han minst anar det. Fult? Ja. Men inte fulare än det som mannen gör. Han utnyttjar det faktum att ni är fast rent känslomässigt. Nu är det dags att ta kontroll över era liv och sätta lyckan först!

• Anonym (ledsen)
    Anonym (Hej) skrev 2015-01-11 08:02:25 följande:

När jag läser om era liv, tankar och funderingar känner jag en obeskrivlig tomhet och massor av frågor väcks.

Varför lever du med en människa som inte uppskattar dig? Någon som verkligen vill ha dig och är uppriktigt kär i dig? Som vill vara med dig? En person blir ju inte mer kär för att nån städar mer eller inte vågar stå för sin åsikt.

Snälla kvinnor, bryt er loss! Våga ta klivet och lev själv till den dan ni träffar en man som är värd er. Om det inte "går" att flytta till eget så gör det inom äktenskapet. Avsluta i det tysta och knäpp till mannen när han minst anar det. Fult? Ja. Men inte fulare än det som mannen gör. Han utnyttjar det faktum att ni är fast rent känslomässigt. Nu är det dags att ta kontroll över era liv och sätta lyckan först!

Om det inte går att flytta till eget så Gör det inom äktenskapet? Hur menar du då?
    Att man ska leva under samma tak men inte som par eller vad?
    Om det är så du menar så är det något jag absolut INTE skulle kunna tänka mig att göra! Hur skulle barnen må av att ha två föräldrar som inte längre är tillsammans men ändå bor tillsammans?

• Annakajsa

Min man går och lägger sig vid åtta, halv nio varje kväll. Han kramar mig sällan och vill inte mysa med mig utan blir mest arg när jag försöker komma honom nära. Jag blir rådvill av den här situationen, han säger att han älskar mig men jag vet inte vad jag skall ta mig till. Vi har tre barn tillsammans och det är sällan som vi älskar med varandra. Kanske 1 gång per månad, jag saknar närheten. Skall jag bryta upp eller tror ni att han kan ändra sig?.

• Anonym (ledsen)

Eftersom jag varit aktiv i denna tråd vill jag dela med mig av "utgången" !
    Här är allt bra igen! Det visade sig att min sambo blivit felmedicinerad....han var inte alls deprimerad som VC påstod och har alltså fått äta antidepp medicin sedan 6 år tillbaka helt i onödan !!!!

När han väl fick träffa rätt läkare så påbörjades en utredning och han har något som kallas ADD....han har nu fått medicin och är sååå annorlunda :D

Han är som vanligt igen plus ännu bättre för att han själv mår bra :d

• tracyjohnson2
    Är mycket glad att säga var och en för att höra mitt vittnesbörd kommer att säga. är Tracy Johnson från enad stat, är en sjuksköterska, har denna berättelse av min kärlek life.I varit gifta i 4years och på det femte året av mitt äktenskap, en annan kvinna var tvungen att ta min älskare ifrån mig och min man lämnade mig och barn och vi har lidit för 3år tills jag träffade ett inlägg där denne Dr lösning har hjälpt någon och jag beslutade att ge honom ett försök att hjälpa mig få min älskare hemma och tro mig jag bara skicka min bild för honom och att av min make och efter 48hours som han har berättat för mig, såg jag en bil körde in i huset och se, det var min man och han har kommit till mig och barnen och det är därför jag är glad att göra var och en av er i liknande träffade den här mannen och har din älskare tillbaka till self.You kan kontakta honom med denna e-post honom nu drsolution1@hotmail.com och
    Du kan också besöka hans hemsida, www.drsolution.webs.com
  • my husband returned to me
    Jag kommer att älska att dela mitt vittnesbörd till er alla människor i world.i gifte sig min make om två år sedan vi börjar få problem hemma som vi sluta sova på samma säng, slåss om små saker han kommer alltid hem sent på natt, dricker för mycket och sova med andra kvinnor ut side.i har aldrig älskar någon i mitt liv förutom him.he är far till mitt barn och jag vill inte förlora honom eftersom vi har arbetat så hårt tillsammans för att bli vad vi är och har today.few månad sedan han nu beslutat att leva mig och barnet, som är en ensamstående mamma kan vara svårt ibland så jag har ingen att vända sig till och jag var hjärt broken.i ringde min mamma och förklara allt till henne, berättade min mor mig om Dr ABEJIDE hur han hjälpte henne att lösa problemet mellan henne och min pappa jag var överraskning om det eftersom de har varit utan varandra för tre och ett halvt år och det var som ett mirakel hur de kom tillbaka till varje other.i riktades Dr ABEJIDE på sin e-post: DRABEJIDESPELLCASTER@GMAIL.COM
    och förklara allt för honom, så han lova mig att inte oroa sig för att han kommer att kasta en trollformel och göra saker kommer tillbaka till hur vi var så kär igen och att det var en annan kvinnlig ande som kontrollerade min husband.he berättade att mitt problem kommer att lösas inom två dagar om jag tror jag sa OK.So han kastade en stavnings för mig och efter två dagar min kärlek kom tillbaka ber mig att förlåta him.i är så glad nu. så det är därför jag beslutat att dela min erfarenhet med varje organ som har sådana problem kontakt Dr lättnad stora spell caster på sin e-postadress: DRABEJIDESPELLCASTER@GMAIL.COM han kan lösa följande sätt
    1. Lär din älskare eller make tillbaka
    2. Andlig skott
    4. Pengar spell
    5. Lång livslängd spell
    6. Prosperity stavnings
    7. Skydds spell
    8. Skaffa ett jobb stavnings
    9. Att bli en manager stavnings
    10. Få en enorm lån utan att betala någon avgift spell
    11. Få din bluff pengarna tillbaka
    12. Barn spell
    13. Graviditet stavnings
    14. Freedom stavnings
    15. kärlek stava
    16, försvinnande stavnings
    17. Invisible humant stavnings
    18. Framgång eller passstavnings
    19. Äktenskap spell
    20. Hämnas stavnings
    21. Popularitet spell
    22. Killing spell
    23. Cancer spell
    24. naturliga krafter spell
    25. Madness spell
    26. Fri hus lånpass
    27. Produktions period av filmer och film
    28. Hiv / aids spell
    29. Tuberkulos stavnings
    30. Gå ner i vikt och kropp stavnings
    31 wolf spell
    32 skönhet spell
    non
Svar på tråden Min man har slutat älska mig.