• Lexiie

Vi unga som försökt bli gravida över 1 år med första barnet

Då hoppar jag in här med :) jag och sambon har kört oskyddat 2½ år, ingenting har hänt än. Min mens är alltid regelbunden förutom nu när den var 4 dagar sen... gått runt och testat en 2-3 gånger, fick negativt, 2 dagar senare kom den ... Kasst. Nu sitter man här och har ont ... Har satt upp ett mål, om det inte blir något till nyår så bokar vi för utredning :)

• Lexiie
    cutepoison skrev 2013-11-01 06:42:10 följande:
    Välkommen :) Ni har försökt lika länge som vi. Hur gamla är ni? 
    Tack :) snart 21 :)
  • Lexiie
    VaniljSoda skrev 2013-11-01 14:57:14 följande:

Hållit på i snart 3 år vi å. Jag är 19 fyller 20 i januari. Killen är 22
    Vad ung du var när ni började :D
  • Lexiie
    VaniljSoda skrev 2013-11-03 09:16:37 följande:

Ja jag vet. Anledningen till att jag längtar så grymt mycket efter barn är för att jag har varit mamma åt min lillasyster som föddes när jag var 10 år. Jag som tog henne när hon vaknade på natten. Jag som fixade välling och gav henne. Jag som bytte blöja och badade henne. Jag som klädde på henne och gick till barnmamman och dagis med henne. jag som hämtade henne osv.
    Vad fint gjort :) 
  • Lexiie
    VaniljSoda skrev 2013-11-04 08:59:15 följande:

Hade inte så mycket val. Mamma mådde inge bra när hon kom. Men jah tyckte de var roligt. :)
    Vad tyckte dina föräldrar om att du ville bli ung mamma? Inte många som skulle stötta ett sådant beslut. Lite nyfiken därför undrar jag, hoppas det är ok att jag frågar :)
  • Lexiie
    VaniljSoda skrev 2013-11-04 17:02:12 följande:

Absolut. Min mamma vet det. Hon är vål lite emot att jag inte har utbildning eller jobb men skulle jag bli gravid så stöttar hon mig i det så det känns bra. :)
    Vad skönt i så fall :) 
  • Lexiie

Då testade jag massa från bim -4 och fick positivt på alla. Började blöda lite några dagar senare, men det slutade.Testade då igen för att se att plusset var kvar och det var det. Dagen efter det började jag blöda floder så tror nu att mitt plus är borta... 
    Hur snabbt tror ni min kropp "återställer" sig nu då?

• Lexiie
    trina skrev 2014-01-03 20:52:03 följande:
    Gud vad jag är trött på det här "slappna av så händer det". Ja, du hade väl tur! Men vi andra som har en diagnos som gör att vi aldrig kommer bli gravida naturligt kommer inte bli gravida "bara vi slappnar aaaaaav". Jag får ju inte ägglossning ändå! Visst, det är inte bra fysiskt att stressa men det kommer inte hjälpa mig i vilket fall!

Att man lir gravid för att man slappnar av är bara en slump om man är oförklarligt barnlös.
Svar på tråden Vi unga som försökt bli gravida över 1 år med första barnet